Nu Online
Momenteel zijn er 622 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer rondbrengen?

30-1-2009 9:19:55
Dag bruidjes in spe !
Wij trouwen in juni en we kregen vandaag de melding dat onze uitnodigingen eind volgende week zullen klaar zijn.
We hebben graag bevestiging van aanwezig op het feest/receptie of niet voor 1 mei, zodat we ook nog tijd hebben om de tafelschikking te doen ed..
Nu vroegen we ons af wanneer we dan zo ongeveer beginnnen met deze rond te brengen?
Begin maart? Of gewoon al meteen als we ze hebben?
We staan natuurlijk te springen om ze bij iedereen te bezorgen maar we moeten ook niet té vroeg zijn, uiteraard..

Claudia
19-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 380

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik30-1-2009 9:38:55

Normaal stuur je volgens de etikette je uitnodigingen 4 tot 6 weken op voorhand en vraag je om 2 weken voor de trouw te bevestigen. Best niet té vroeg, want anders verliezen de mensen het uit het oog. Nu ja, met naaste familie kan je altijd vroeg starten hé, misschien zitten ze er ook op te wachten :-)

Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik30-1-2009 9:58:20

De meeste uitnodigingen die ik gekregen heb was ook bevestigen één maand voor de datum en heb ze zeker een maand voordien gekregen. Wij trouwen begin juli en wil bevestiging voor 1 juni dus breng ik ze rond begin mei.

s
1-6-2007
 Meld misbruik30-1-2009 10:06:32

Ik dacht: uitnodigingen versturen, 6 weken voor trouwdatum. In de zomer maanden beter wat vroeger, zo'n 8 weken.
Bevestigen is meestal 2 weken tot een maand voor de trouw. Meer dan een maand vooraf bevestigen, lijkt mij nogal veel.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik30-1-2009 10:23:18

hey Claudia

Wij zijn getrouwd op 17 mei en hebben eind maart - begin april onze uitnodigingen rondgedragen en/of verstuurd.
Iedereen wist wel al dat we die dag gingen trouwen, dus dan kan je al wat later zijn met de uitnodigingen.
Onze deadline om iets te laten weten was 1 mei. De meeste mensen zeggen direct als je de uitnodiging afgeeft dat ze komen of niet komen, maar geloof me, er zijn altijd mensen die zo onbeleefd zijn om niets te laten weten en die je dan zelf nog moet opbellen.
Wij hebben zo (ex-) vrienden 4 keer opgebeld om te weten of ze kwamen! 4 keer 'we weten het nog niet goed' en dan een week voor de trouw een sms dat ze niet komen.
Onbeschoft, maar goed, wees erop voorbereid dan heb je daar minder stress in :-)
Nog veel succes met de voorbereidingen!

inge
27-6-2009
 Meld misbruik30-1-2009 10:59:44

Beetje geduld meiske, je bent echt veeeel te vroeg. Normaal worden de uitnodigingen 6 weken op voorhand verstuurd..
(wij hebben er zelfs nog geen 27/6/09 )
Juni, das nog 4.5 maanden!

Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik30-1-2009 11:09:04

Juni is vandaag nog 4.5 maanden, idd, maar de tijd staat niet stil hé. :-)
We willen ook bij zoveel mogelijk familie ze persoonlijk gaan afgeven, en idd gemiddeld begint men zo 'n 6 weken van tevoren, maar je kan ook niet de uitnodiging afgeven en hulpa weer vertrekken hé.. :-)
Ik denk dat er toch wel wat meer tijd inkruipt. We gaan nu eerst een snelle planning maken van bij wie we wanneer langsgaan, en dan zien we wel wanneer we met de eerste beginnen. :-)

@ Liesbeth: idd behoorlijk onbeschoft ja, .. maar we zijn er ons idd wel van bewust dat we sowieso nog mensen achterna gaan moeten bellen.

Alvast bedankt voor de andere reacties !

inge
27-6-2009
 Meld misbruik30-1-2009 11:26:00

Ja Claudia, das juist, als je ze zelf gaat rondbrengen, en dan nog overal een trapistje moedt drinken, dan doe je er niet veel op een avond ;-)
Oei, ik zal er ook eens aan moeten beginnen denk ik ;-)
(Maar ik heb al eens gekeken, vind men keuze niet precies ) Waar heb jij ze besteld?
Nog veel plezier ermee!

inge
27-6-2009
 Meld misbruik30-1-2009 11:27:00

Oeps, moet drinken natuurlijk , ik was weer te hevig ;-)

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik30-1-2009 11:27:33

@inge, wij trouwen ook die datum en hebben ook nog belange geen uitnodigingen hoor :-)

Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik30-1-2009 11:30:55

:-)
Wij hebben ze besteld bij drukkerij De Press. Mijn verloofde is zelfstandige en die mensen drukken ook zowat alles wat we nodig hebben voor de zaak, we zijn daar zo 'ns langs geweest, paar voorbeelden gekregen en de keuze was eigenlijk snel gemaakt. :-)

Thx, jij ook nog veel plezier en succes !! :-))

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik30-1-2009 12:28:57

Wij trouwen eind oktober, maar zijn er nog niet uit vanaf wanneer we de uitnodigingen rondbrengen. Bij ons is het de gewoonte om de tantes en nonkels persoonlijk te gaan uitnodigen. Het enige probleem is dat wij in West-Vlaanderen wonen, en mijn tantes en nonkels allemaal in de provincie Antwerpen. En er zijn minstens 15 adressen waar we persoonlijk naartoe moeten. En zoals hieronder eerder gezegd, je kan niet zomaar de uitnodiging afgeven en vertrekken hè. Daarnaast moeten ook de tantes en nonkels van mijn vriend hier in West-Vlaanderen ook persoonlijk uitgenodigd worden. Een heel werkje dus. Ik snap wel dat Claudia hier op tijd aan wil beginnen.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info