TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Rebecca
27-6-2009
|
30-1-2009 9:38:55
Normaal stuur je volgens de etikette je uitnodigingen 4 tot 6 weken op voorhand en vraag je om 2 weken voor de trouw te bevestigen. Best niet té vroeg, want anders verliezen de mensen het uit het oog. Nu ja, met naaste familie kan je altijd vroeg starten hé, misschien zitten ze er ook op te wachten :-)
|
|
Nathalie
3-7-2009
|
30-1-2009 9:58:20
De meeste uitnodigingen die ik gekregen heb was ook bevestigen één maand voor de datum en heb ze zeker een maand voordien gekregen. Wij trouwen begin juli en wil bevestiging voor 1 juni dus breng ik ze rond begin mei.
|
|
s
1-6-2007
|
30-1-2009 10:06:32
Ik dacht: uitnodigingen versturen, 6 weken voor trouwdatum. In de zomer maanden beter wat vroeger, zo'n 8 weken. Bevestigen is meestal 2 weken tot een maand voor de trouw. Meer dan een maand vooraf bevestigen, lijkt mij nogal veel.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
30-1-2009 10:23:18
hey Claudia
Wij zijn getrouwd op 17 mei en hebben eind maart - begin april onze uitnodigingen rondgedragen en/of verstuurd. Iedereen wist wel al dat we die dag gingen trouwen, dus dan kan je al wat later zijn met de uitnodigingen. Onze deadline om iets te laten weten was 1 mei. De meeste mensen zeggen direct als je de uitnodiging afgeeft dat ze komen of niet komen, maar geloof me, er zijn altijd mensen die zo onbeleefd zijn om niets te laten weten en die je dan zelf nog moet opbellen. Wij hebben zo (ex-) vrienden 4 keer opgebeld om te weten of ze kwamen! 4 keer 'we weten het nog niet goed' en dan een week voor de trouw een sms dat ze niet komen. Onbeschoft, maar goed, wees erop voorbereid dan heb je daar minder stress in :-) Nog veel succes met de voorbereidingen!
|
|
inge
27-6-2009
|
30-1-2009 10:59:44
Beetje geduld meiske, je bent echt veeeel te vroeg. Normaal worden de uitnodigingen 6 weken op voorhand verstuurd.. (wij hebben er zelfs nog geen 27/6/09 ) Juni, das nog 4.5 maanden!
|
|
Claudia
19-6-2009
|
30-1-2009 11:09:04
Juni is vandaag nog 4.5 maanden, idd, maar de tijd staat niet stil hé. :-) We willen ook bij zoveel mogelijk familie ze persoonlijk gaan afgeven, en idd gemiddeld begint men zo 'n 6 weken van tevoren, maar je kan ook niet de uitnodiging afgeven en hulpa weer vertrekken hé.. :-) Ik denk dat er toch wel wat meer tijd inkruipt. We gaan nu eerst een snelle planning maken van bij wie we wanneer langsgaan, en dan zien we wel wanneer we met de eerste beginnen. :-)
@ Liesbeth: idd behoorlijk onbeschoft ja, .. maar we zijn er ons idd wel van bewust dat we sowieso nog mensen achterna gaan moeten bellen.
Alvast bedankt voor de andere reacties !
|
|
inge
27-6-2009
|
30-1-2009 11:26:00
Ja Claudia, das juist, als je ze zelf gaat rondbrengen, en dan nog overal een trapistje moedt drinken, dan doe je er niet veel op een avond ;-) Oei, ik zal er ook eens aan moeten beginnen denk ik ;-) (Maar ik heb al eens gekeken, vind men keuze niet precies ) Waar heb jij ze besteld? Nog veel plezier ermee!
|
|
inge
27-6-2009
|
30-1-2009 11:27:00
Oeps, moet drinken natuurlijk , ik was weer te hevig ;-)
|
|
Rebecca
27-6-2009
|
30-1-2009 11:27:33
@inge, wij trouwen ook die datum en hebben ook nog belange geen uitnodigingen hoor :-)
|
|
Claudia
19-6-2009
|
30-1-2009 11:30:55
:-) Wij hebben ze besteld bij drukkerij De Press. Mijn verloofde is zelfstandige en die mensen drukken ook zowat alles wat we nodig hebben voor de zaak, we zijn daar zo 'ns langs geweest, paar voorbeelden gekregen en de keuze was eigenlijk snel gemaakt. :-)
Thx, jij ook nog veel plezier en succes !! :-))
|
|
Vanessa
24-10-2021
|
30-1-2009 12:28:57
Wij trouwen eind oktober, maar zijn er nog niet uit vanaf wanneer we de uitnodigingen rondbrengen. Bij ons is het de gewoonte om de tantes en nonkels persoonlijk te gaan uitnodigen. Het enige probleem is dat wij in West-Vlaanderen wonen, en mijn tantes en nonkels allemaal in de provincie Antwerpen. En er zijn minstens 15 adressen waar we persoonlijk naartoe moeten. En zoals hieronder eerder gezegd, je kan niet zomaar de uitnodiging afgeven en vertrekken hè. Daarnaast moeten ook de tantes en nonkels van mijn vriend hier in West-Vlaanderen ook persoonlijk uitgenodigd worden. Een heel werkje dus. Ik snap wel dat Claudia hier op tijd aan wil beginnen.
groetjes
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|