Nu Online
Momenteel zijn er 575 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Graag reactie wat jullie van onze dag vinden...

30-1-2009 15:00:29
10.10.2009 is de grote dag. Mijn toekomstige komt mij thuis ophalen met een grote carbus, waar al ongeveer +/- 60 familieleden mee zullen 'reizen'. Dan naar het stadhuis, daarna gezellig eten met +/- 60pers. waarna we rond +/- 16u vertrekken richting Zaventem, waar we het vliegtuig zullen nemen richting Amerika. Zodat de hele familie ons kan komen uitwuiven en ik met mijn trouwjurk op het vliegtuig kan stappen. de familie wordt dan netjes terug naar huis gebracht en de dag voor hen zit erop. Na +/- 3weken zullen we terug arriveren in Belgie en 's avonds geven we een winter-bbq voor collega's, vrienden, familie,..
We probreren om niets tegen de familie te vertellen ivm onze huwelijksdag want de meeste verwachten een cliché dag (receptie en avondfeest).
Wat vinden jullie van ons idee? Hebben jullie nog opmerkingen? Vragen/Suggesties?? Allemaal welkom.
Alvast bedankt.

Mvg,
T&G

Tessa
10-10-2009
Meld misbruik

Reacties: 30 | Gelezen: 484

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik30-1-2009 15:06:45

Dat is echt wel heel iets anders! Maar waarom niet?

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik30-1-2009 15:20:10

Dat vonden wij ook...

en tijdens de busrit naar zwaventem wordt er voor annimatie aan boord gezorgd en natuurlijk de nodige champagne en fruitsapjes...

danitsja

Meld misbruik30-1-2009 15:39:12

origineel, maar ik denk dat ikzelf spijt zou hebben dat ik geen cliche avond zou hebben moest ik het zo doen :d:d:d

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik30-1-2009 15:40:05

Heel apart, maar idd waarom niet !
Gaan jullie ouders/broers/zussen niet ontchoogeld zijn als jullie vertrekken en zij verder niets te vieren hebben ?
En als jullie terugkomen, gaan jullie dan niet te moe zijn van de vlucht?

groetjes

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik30-1-2009 15:53:39

Op deze manier hebben wij 3 weken lang een trouwfeest en ik heb eens zoveel plezier van mijn trouwkleed. De dag van het huwelijk, de dag dat we op huwelijksreis vertrekken, tussenstop in Hawai (waar ik mijn kleed ook nog eens aandoe bij het uitstappen) + de dag dat we terugkomen van huwelijksfeest voor het avondfeest...

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik30-1-2009 17:18:31

heel origineel!
zelf zou ik het niet willen op die manier, maar als jullie er helemaal achterstaan, dan kan het alleen maar top worden.
Hou er misschien wel rekening mee dat jullie ook negatieve/ontgoochelde reacties zouden kunnen krijgen van vrienden en familie...

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik30-1-2009 17:50:54

Negatieve commentaar? Oke... maar als ze eerst "mee mogen gaan" eten (60personen, voor- en hoofdgerecht met dessert en wijnen, champagne en waters à volonté) op een droomlocatie en 3 weken daarna ook nog eens mogen komen eten en drinken... dan denk ik dat ze eigenlijk niet mogen klagen. :-)

heidi

Meld misbruik30-1-2009 17:58:58

het is een zeer leuk idee, maar vermoeiend denk ik. maar waarom niet, als jullie het zo willen

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik30-1-2009 18:04:21

Vermoeiend?? Vertrekken na de trouw voor een vlucht van +/- 10u dus dan kunnen we wel wat rusten. Daarna 3 weken vakantie, bij terugkomst nog eens +/- 10u 'rusten' en dan nog een avondje feesten en op zondag slapen we uit!! :-)

Ik laat jullie een seintje hoe het verlopen is!! :-)
En hoe alles verloopt tot 10.10.2009

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik30-1-2009 18:56:01

euhm... ik sta echt wel open voor het idee... hoe zotter hoe liever en ik wou ook anders als anders!

maar ik denk dat je ook wel wat rekening moet houden met de mensen. Ik zou het idee idd ook niet verklappen. Maar ik zou wel iets laten vallen over het feit dat het niet tot s'nachts duurt.
Want vb mensen zoeken een babysit en ze zijn voorzien tot s'nachts.

Wij hadden trouwens ook geen traditioneel feest en op voorhand keken de mensen ook wel raar.. maar uiteindelijk was iedereen super positief.

nog een detail: ik zou op zaventem proberen te zorgen dat je met zo'n karretjes naar de gate gebracht kan worden. Want zo helemaal door die gangen enzo is volgens mij echt niet te doen.

Nog een tip: op schiphol kan je ook trouwen!! speciaal voor mensen met gekke ideetjes zoals jullie.
misschien ook nog een optie (voor ons is het even ver als zaventem.. weet natuurlijk niet voor jullie)

s
1-6-2007
 Meld misbruik30-1-2009 20:43:14

Ik zou niet met je trouwkleed de vlieger op stappen. Dat is toch niet comfortable?
Ik zou me omkleden in zaventem, desnoods in een simpel wit kleedje met broek eronder ofzo...
Ik zou precies toch iets verklappen of een richting geven over hoe het gaat zijn. Bijvoorbeeld dat het met de bus reizen is en maar tot 's avonds duurt ofzo... Niks over de inhoud zeggen, maar wel over de vorm.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik30-1-2009 20:46:24

ik ga volledig akkoord met s

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik30-1-2009 22:43:30

Ik zou het juist prachtig vinden om met mijn kleed op het vliegtuig te stappen. Hebben speciale seats, speciale in-check onthaal, ... aan alle luxe en service is gedacht!
Oke, dat we familie gaan inlichten dat het niet tot 's avonds zal duren, volledig mee akkoord. We laten hen weten dat op 10.10.2009 voor hen van +/- 10u tot +/- 18u zal duren...en als we vertrekken met de bus naar Zaventem, laten we ze weten dat over +/- 3 weken terug 's avonds zijn uitgenodigd, hiervoor laat ik mijn getuige op de terugreis, uitnodigingen uitdelen met deze vermelding...

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik31-1-2009 0:37:44

Ik vind het schitterend! Alleen onderschat je volgens mij de vlucht naar Amerika...(ik spreek uit ervaring) Het is idd niet comfortabel. Het is er erg krap en de vlucht duurt lang (waardoor alles kreukelt), met momenten koud en daarna zo warm dat je je kapot zweet. Eten zonder morsen tijdens turbulentie is ook geen lachtertje!
Maar hé, wie ben ik... Dus doe maar lekker waar je je goed bij voelt! Het is maar 1 keer jullie dag.
Veel succes,
Ann
(21-02-09)

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik31-1-2009 7:09:50

ja oke, instappen..

maar heb je ooit al meer dan 10 uur gevlogen? ik kan de andere bruidjes alleen maar gelijk geven hoor.
Je jurk gaat er gehavend uitkomen..
en speciale seats?? heb je first class geboekt?

Evy
4-7-2009
 Meld misbruik31-1-2009 11:35:51

Een vraagje: ik heb ook al een half jaar in mijn hoofd van mijn jurk aan te houden om te vliegen maar zit in mijn hoofd met het comfort-probleem. Hebben jullie business of first class geboekt of gewoon aan de vliegtuigmaatschappij gemeld dat het een huwelijksreis is.
Veel plezier in ieder geval, ik vind het een leuk idee!

An
1-7-2010
 Meld misbruik31-1-2009 15:35:12

Ik vind het een prachtidee! Veel plezier op jullie dag, en laat zeker nog iets weten hoe het geweest is hé!

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik31-1-2009 18:53:12

kleed is eigen ontwerp en op maat laten maken. Er is rekening gehouden met veel zitten, veel stappen,... Het is niet de eerste de beste jurk uit de winkel maar rekening mee gehouden dat deze jurk zal "afgedragen "worden. Wij vliegen business-class waar we al mee naar Amerika gevlogen zijn, in een wagen heb ik veeeeel minder plaats en alle luxe en comfort die we ons wensen zijn aan boord. Nee hoor, voor mijn kleed zie ik totaal geen probleem. En al de rest ook niet!! :-)

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik31-1-2009 19:07:46

ik vraag me af waarom je eigenlijk raad vraagt?? je veegt alles gewoon van de kaart

celine
7-9-2008
 Meld misbruik1-2-2009 10:33:08

Hoi,

Als jullie dit super vinden, moet je dit zeker doen!

Een paar opmerkingkjes:

- Is jullie stadhuis er op voorzien dat je daar met 60 personen toekomt? Plus, als je enkel voor de wet trouwt, kan je je vaak verwachten aan vrienden of collega's die ook graag komen kijken. Ik zou misschien voor iemand zorgen (soort ceremoniemeester?) die daar alles wat in goede banan leidt. Het duurt al niet lang, dan wil je ook niet dat het daar chaos tot en met is...

- Ik kan me voorstellen dat het als koppel leuk is om uitgezwaaid te worden door je familie. Maar als familie kom je daar aan, jullie checken in, gaan naar de douane, en that's it. Het is niet dat ze jullie gaan zien in het vliegtuig stappen he. En ze gaan daar ook niet meer ene willen gaan drinken met 60 man denk ik, want daar is de luchthaven toch niet op voorzien. Dus ik wil maar zeggen, als het maar 15 min rijden is naar de luchthaven, ok, maar als ze daarvoor meer dan een uur in de bus moeten zitten, en 20 min later terugkeren...

- Zou je toch niet op voorhand al iets laten vallen dat ze die 2de dag ook vrij moeten houden? Slechts 3 weken ervoor uitnodigen is misschien wat nipt?

Succes ermee!
Celine

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik1-2-2009 14:32:51

Advies van de kaart? Op gebied van mijn kleed ben ik op alles voorbereidt, op gebied van de luchthaven, deze hebben we geinformeerd dat we met 60 personen zullen arriveren en of er een mogelijkheid is om nog een aperitief te drinken. Het is een busrit van ongeveer +/- 2uur, waar er animatie is voorzien op de bus, dus ze zullen die +/- 20min. op de luchthaven niet erg vinden!!Ben blij met het advies dat ik gekregen heb ivm het stadhuis om deze te informeren dat wij met 60 personen zullen arriveren, dus dat is nog een gouden advies, waarvoor dank...
Collega's, vrienden deze worden +/- 6 weken van te voren verwittigd ivm met de bbq bij terugkomst van onze huwelijksreis, voor de familie... 3 weken vind ik persoonlijk lang genoeg van te voren, ze moeten zich vooral niet verplicht voelen om naar deze winter-bbq te komen, wie kan komen is van harte welkom.
En toch mogen er nog adviezen, tips, opmerkingen,... binnen stromen,van harte welkom!!

inge
27-6-2009
 Meld misbruik1-2-2009 14:46:20

Pfft, sorry hoor, maar ik vind dit allemaal een beetje raar.
Ik weet toch wel zeker dat je gasten zich gaan verwachten aan een feest. Moeten die mensen zich zo uitdossen om mee naar de luchthaven te rijden en that's it?
Maar ja, het is jouw gedacht, en als je dat graag doet dan moet je dat doen.
Strange allemaal.
Allé, have fun!

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik1-2-2009 15:15:11

Hey,

Ik zou het persoonlijk nooit doen maar als jullie je er goed bij voelen...

1 klein opmerkingeske: mss best wat touristil voorzien voor de gasten? Ik word in een gewone lijn-bus al ziek, zijn er geen mensen die dan 2 u op die bus ziek gaan worden? Is mss wel heel de tijd autostrade maar het is altijd zo suf in een bus he.

Groetjes

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik1-2-2009 16:56:37

Mensen dossen zich toch uit om ergens te gaan eten? Dus waarom zou dit overbodig zijn als je uitgenodigd wordt om mee te gaan eten? Oké, daarna is er geen feest maar als je ergens uitgenodigt wordt om te gaan eten.. ik persoonlijk dos me dan toch uit...

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik2-2-2009 8:02:17

2 uur op de bus??? zie dan dat je zo'n luxe vip bus hebt met van die salons in... mijn god dat zou ik toch niet zien zitten voor naar zaventem en terug

Hanne
5-7-2008
 Meld misbruik2-2-2009 23:41:22

Ik ben zeker dat mijn ouders en schoonouders, zussen en schoonbroers heel ontgoocheld zouden zijn als wij opeens voor drie weken vertrekken en zij zonder ons terug moeten.
En dan nog twee uur op de bus en nog eens twee uur terug! HELP! Ik ken niet veel volk dat zoiets ziet zitten hoor, zo oncomfortabel. En dan moeten ze drie weken later nog eens terugkomen voor een BBQ! Ik begrijp nog steeds niet waarom je die zo verkiest. Voor jullie misschien heel leuk, maar ik heb mijn twijfels dat die voor alle gasten zo fantastisch gaat zijn.
Maar bon, ieder zijn mening.

Hanne
5-7-2008
 Meld misbruik2-2-2009 23:42:23

Oei, ik typ twee keer die ipv dit
Excuseer

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik3-2-2009 20:42:39

Ik trouw niet voor mijn ouders, broers en zussen te plezieren. Ik trouw omdat ik super gelukkig met mijn ventje ben en dat een trouw ons geluk alleen nog maar meer zal bezegelen. Dus... ik wil hen in de trouw betrekken, uitnodigen... maar wij willen geen avondfeest, enkel een leuke dag, overdag, en 's avonds vertrekken we samen gezellig op reis, zou leuk zijn als zij ons uitwuiven en dat kan door de carbus met animatie aan boord + goede afspraken in Zaventem zelf voor een aperitief nog te drinken... En om toch onze familie, vrienden en collega's niet in de kou te laten en hen te laten zien hoe gelukkig we zijn en dat dan uitstralen, geven we na onze terugkomst nog een leuke 'after-party' dus...
Vandaag mijn moeder ingelicht en zij vind het een origineel en leuk idee, net zoals mijn getuige...en deze mensen geven hun mening eerlijk hierover...
Ik blijf er toch nog steeds van overtuigd dat wij een origineel en leuk dagje zullen hebben waarin de genodigde zich super zullen amuseren... :-)

Bart
13-6-2009
 Meld misbruik4-2-2009 6:16:37

Je vraagt wat iedereen van het idee vindt, de meningen zijn eerder negatief en dat kan je blijkbaar niet verdragen.
Misschien dan beter niks vragen, kan je ook geen negatieve commentaar krijgen.
Ik vindt het een dom idee, de mensen komen mooie kleren, nieuwe schoenen, gaan naar de kapper en dat allemaal voor enkele uurtjes en dan nog zolang op de bus zitten ook.
TOF, ah om dan 3 weken later terug te moeten komen,in dezelfde kleren dan want suitekleren kosten al genoeg om in de kou te gaan staan.
Ga met de naaste familie naar het stadhuis, ga naar amerika en laat dan pas die andere 40 man zich opdossen om naar de BBQ te komen.
Ik begrijp dat sommige mensen origineel willen zijn en anders dan de anderen, maar erover is erover.
Ieder zijn mening en kan je niet tegen negatieve kritiek op je geweldig idee, moet je het ook niet vragen hé.
En nu heb ik gezegd wat er heeel veel dachten!!!

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik4-2-2009 9:42:07

Maar jij mag best je gedacht zeggen hoor, ik vroeg er idd naar (ideeën, vragen, opmerkingen,...).Ik geef er idd telkens een replic op die mss via een forum wat kritiekerig over komt, of dat ik het toch telkens beter weet…
Mijn partner & ik, mijn ouders en schoonouders, mijn getuige, spreken over een ideaal en origineel idee. Via dit forum ben ik er al wel achter gekomen dat als we onze gasten persoonlijk gaan uitnodigen, toch gaan vermelden dat het tot ongeveer van 10u ’s morgens tot +/- 19u zal duren. (Dan mogen de mensen zich toch best opmaken denk ik. Kapper, suite kleedjes,…) Voor ons etentje van 60 personen zitten we niet bij de eerste de beste resto of catering dus… als ik in zo’n establishment zou gaan eten dan zou ik ook naar de kapper gaan en me speciaal opkleden dus voor een trouw vind ik dit geen overbodige gedoe, we spreken ook over ” +/-9u van een dag…Als ik op een avondfeest zou uitgenodigd zijn en me opmaak, kapper en nieuwe kleren dan is het ook maar voor +/- 4/5uurtjes (van 20u tot 24/1u zoiets, niet?)
Alles is goed georganiseerd. Stadhuis kunnen 70 personen binnen,alles is met de nodige aperitiefjes, voorgerechten, hoofgerechten en desserts, ontvangst in de bus, ontvangst in Zaventem. Het is niet een snel snel en wegwezen huwelijk. (Komt mss zo over) Ik persoonlijk denk niet dat er mensen zullen zijn die gaan zeggen van ‘ppfff, toen moesten we nog 2u naar Zaventem in een bus ‘ en als dat zo moest zijn… oké, jammer maar wij trouwen en wij wilde het zo. We konden ook gewoon trouwen en onze familie die dag niet uitnodigen en gewoon vertrekken en pas de 24ste uitnodigen maar dan krijg je mss weer ‘ze zijn al 3 weken geleden getrouwd en nu mogen wij pas komen?’
Familie wordt uitgenodigd de dag van de trouw zelf voor een etentje. Vrienden, collega’s daar geven wij een bbq voor en daar mag de familie ook nog naar komen maar zijn het zeker niet verplicht, dus te vergelijken met een after-party dus komen die zeker niet meer in hun suite-kleedjes of als zij dat wel willen… NO PROBLEM!! :-)

Dus…

Flauw, origineel, pppfff, jullie trouw, zieken worden,…
Hanne, Bart, Sarah, Inge,Laura, Celine,Ann, Heidi, Katrien,…
Iedereen bedankt voor jullie reacties en replic’s zijn zeker welkom!! :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...