Terug naar overzicht
Hoi Natasja,Het is idd een traditie in Amerika... de bruid wordt daar midden in de zaal op een stoel geplaatst, waarna de bruidegom de kousenband uittrekt (meestal met zijn tanden). Daarna wordt het dan per opbod verkocht. Ik denk dat het probleem hier een beetje is dat niemand erop voorbereid is. Mensen komen niet naar een trouwfeest met 100den euro's op zak om de kousenband te kopen... Ik heb ook een kousenband maar hou hem lekker zelf! Gewoon om de simpele reden dat ik persoonlijk niet zo hou van spelletjes op het trouwfeest. Maar als je daarvoor openstaat, waarom niet! Nog veel geluk om je zenuwen nog 2 weken in bedwang te houden... Binnen 3 weken is het aan ons.Groetjes,Ann(21-02-09)
Hey, ik heb het in belgie ook nog nooit meegemaakt. Ik zal er ook eentje dragen, maar alleen voor privé-gebuik hihi, dus je moét het niet doen hé, je kiest maar. Heb al een keer gehoord van iemand die het wilde doen per opbod om dan aan een goed doel te schenken.Succes! Leuk dat het eindelijk bijna zover is voor je!Rebecca27/06/09
Hoi Rebecca en Ann, bedankt voor jullie reactie. Ik heb nog 2 weken om na te denken wat ik ermee ga doen ... Jullie ook alvast veel succes!!
Ik heb geen kousenband, om de eenvoudige reden dat ik hier toch niks mee doe!Groetjes,Véroniquehttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl
Ik dacht dat dat meer in Wallonië gedaan werd. Ik heb die verhaaltjes hier al regelmatig zien passeren (dus zoek eens met de zoekfunctie), maar nog nooit meegemaakt.Zelf zou ik dat nooit doen, maar ik sta dan ook niet graag in de belangstelling. (ook niet op mijn trouwdag)
Ik heb ook een kousenband gegeven aan een vriendin die trouwde, maar heb erbij gezegd dat ze er mee moet doen wat ze wil.Ik heb gezorgd dat het een blauwe is, en hoop dat ze meedoet met 'iets nieuws, iets ouds, iets geleends en iets blauws'Maar vooral vertelt het bijgeloof dat 'het geluk brengt als je je kousenband krijgt van een gelukkig getrouwde vrouw'Gewoon doen wat jij wil, en ook kijken wat je verloofde (dan man) wil...GroetjesHeidi13/09/2008
Hallo,De kousenband verkopen is niet overal een traditie. Deze doet zich nu eigenlijk enkel nog voor bij reizende gezelschappen, zoals foor-kramers.Maar het is natuurlijk wel een leuk extra-tje voor op het avondfeest.... en het brengt ook wel een extra centje mee natuurlijk!GreetzzzMarion