Nu Online
Momenteel zijn er 550 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kousenband

1-2-2009 23:11:00
Hey iedereen, onze grote dag breekt bijna aan. Op 14 februari is het zover maar ik zit nog met een klein vraagje. Ik heb van mijn vriendinnen een kousenband gekregen en heb me laten vertellen dat het de traditie is om deze op het avondfeest te verkopen. Heeft hier iemand ervaring mee? En zo ja, hoe pak je dit concreet aan?

Groetjes
Natasja

Natasja
14-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 967

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik2-2-2009 0:34:55

Hoi Natasja,
Het is idd een traditie in Amerika... de bruid wordt daar midden in de zaal op een stoel geplaatst, waarna de bruidegom de kousenband uittrekt (meestal met zijn tanden). Daarna wordt het dan per opbod verkocht.
Ik denk dat het probleem hier een beetje is dat niemand erop voorbereid is. Mensen komen niet naar een trouwfeest met 100den euro's op zak om de kousenband te kopen...
Ik heb ook een kousenband maar hou hem lekker zelf! Gewoon om de simpele reden dat ik persoonlijk niet zo hou van spelletjes op het trouwfeest. Maar als je daarvoor openstaat, waarom niet!
Nog veel geluk om je zenuwen nog 2 weken in bedwang te houden... Binnen 3 weken is het aan ons.

Groetjes,
Ann
(21-02-09)

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik2-2-2009 7:50:00

Hey, ik heb het in belgie ook nog nooit meegemaakt. Ik zal er ook eentje dragen, maar alleen voor privé-gebuik hihi, dus je moét het niet doen hé, je kiest maar. Heb al een keer gehoord van iemand die het wilde doen per opbod om dan aan een goed doel te schenken.
Succes! Leuk dat het eindelijk bijna zover is voor je!

Rebecca
27/06/09

Natasja
14-2-2009
 Meld misbruik2-2-2009 9:07:30

Hoi Rebecca en Ann, bedankt voor jullie reactie. Ik heb nog 2 weken om na te denken wat ik ermee ga doen ... Jullie ook alvast veel succes!!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-2-2009 10:11:40

Ik heb geen kousenband, om de eenvoudige reden dat ik hier toch niks mee doe!

Groetjes,

Véronique

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

s
1-6-2007
 Meld misbruik2-2-2009 11:26:15

Ik dacht dat dat meer in Wallonië gedaan werd. Ik heb die verhaaltjes hier al regelmatig zien passeren (dus zoek eens met de zoekfunctie), maar nog nooit meegemaakt.
Zelf zou ik dat nooit doen, maar ik sta dan ook niet graag in de belangstelling. (ook niet op mijn trouwdag)

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik2-2-2009 14:36:52

Ik heb ook een kousenband gegeven aan een vriendin die trouwde, maar heb erbij gezegd dat ze er mee moet doen wat ze wil.
Ik heb gezorgd dat het een blauwe is, en hoop dat ze meedoet met 'iets nieuws, iets ouds, iets geleends en iets blauws'
Maar vooral vertelt het bijgeloof dat 'het geluk brengt als je je kousenband krijgt van een gelukkig getrouwde vrouw'

Gewoon doen wat jij wil, en ook kijken wat je verloofde (dan man) wil...

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Marion
15-5-2009
 Meld misbruik5-2-2009 16:46:25

Hallo,

De kousenband verkopen is niet overal een traditie. Deze doet zich nu eigenlijk enkel nog voor bij reizende gezelschappen, zoals foor-kramers.
Maar het is natuurlijk wel een leuk extra-tje voor op het avondfeest.... en het brengt ook wel een extra centje mee natuurlijk!
Greetzzz
Marion

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...