Terug naar overzicht
Wij hebben ook veel Nederlanse gasten, en op de trouw van mijn broer zijn die allemaal rond een uur of 12 naar huis gegaan, wat dus niet zo leuk was, maar dat is in Nederland de gewoonte, dus mss de gewoonte van België als bijlage er bijvoegen. Dus dat ze zijn uitgenodigd om te eten en dan om mee te dansen tot in de vroege uurtjes?
Dag Franca,Niks mis met het er duidelijk op te schrijven hé."u bent uitgenodigd op het diner + gevolgd door avondfeest (dansen tot in e vroege uurtjes).De dichte familie kan je het al eens vermelden?SuccesMarieke18/04/2009
Ik zou ze toch op één of andere manier duidelijk maken dat feesten in België er anders aan toe gaan dan in Nederland. Ofwel duidelijk op de uitnodiging vermelden, (maar dat komt misschien dom over voor de Belgen). Ofwel ze mondeling inlichten.In Nederland is het vaak broodjes en taart. In België is een trouwfeest niet goed als er niet de mogelijkheid was om je dood te eten. Ook is het feest inderdaad bij hun al rond 13-24 uur afgelopen. Bij ons is een feest niet goed als het tot 3 uur heeft geduurd.Dus ze hebben andere verwachtingen!(Ook geven ze minder hoge geld kado's. Daar gaat dit topic niet over, maar ik wil het je toch meegeven. In Nederland worden niet zo'n hoge bedragen (50-70-100 euro of meer gegeven) die hier als normaal worden beschouwd.)
Hallo,Een tijdje geleden had ik ook zo een bericht geplaatst. Wij hebben bijgevoegd de kaart: Na de receptie gaan we met z’n allen aan tafel om te smullen van een heerlijk buffet. U moet dus niet op voorhand het buikje vullen. Laat aub vóór 1 augustus weten of u komt, want wij moeten weten hoeveel mensen er blijven eten.Volgens een paar vrienden was dit duidelijk. Ook staat er bij ons op de kaart dat het feest tot in de vroege uurtjes duurt, maar wie ik ook op voorhand tegenkom, ik zeg het hen ook nog maar eens duidelijk dat het NIET om 24u al gedaan is.Bij den cadeau is het inderdaad: Nederlanders geven niet veel. Daarom staat bij onzen cadeautip: Weet u niet wat te geven? Sponsor dan het duurste feestje van ons leven! In ieder geval: schrijf het duidelijk op de uitnodiging.Hopelijk heb je hier wat aan.Groetjes,Cindy