Nu Online
Momenteel zijn er 361 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kleine ergernis!

31-7-2005 11:38:41
Wij trouwen op 26 mei 2007, en als we de datum zeggen krijgen we altijd de reactie: 'zo lang nog, maar der kan nog veel gebeuren tegen dan hé'. Of zelfs 'Tegen dan moogt ge mij op het kerkhof zoeken' (van de ouderen in de familie). Ik weet het, we hebben een lange verlovingsperiode, maar dat betekent niet dat het niet serieus is hé.

We hebben nog even getwijfeld over 2006, maar dan moeten we echt bijna constant ermee bezig zijn, we willen liever alles op ons gemak doen.

Zijn er nog mensen met een lange verlovingsperiode?

Ik wou dit gewoon even meedelen, want het is niet zo leuk als je zo'n reactie krijgt!

Groetjes

Vicky

Vicky
9-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 543

Sabine
1-7-2007
 Meld misbruik31-7-2005 12:32:13

Hey Vicky,

bekijk de positieve kanten van een lange verloving, je kan je in alle rust voorbereiden, je kan langer van je dag dromen en het zal veel sneller 2007 zijn dan je denkt!

Liefde groeit volgens mij dus dat beloofd voor 2007 en de mensen die denken tegen dan te overlijden hebben dan iets om naar toe te 'leven'.

Bij ons zal het ook niet alvorens 2007 zijn.

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik31-7-2005 14:18:55

Bij ons ook

Catherine
27-5-2006
 Meld misbruik31-7-2005 17:23:11

Hoi vicky,

Wij hebben het ook gekend, die typische uitspraken. Wij hebben ons op 3 juli 2004 verloofd en de trouw is op 27 mei 2006 gepland, dus ook twee jaren later. Dit om ook bewust het iets kalmer aan te kunnen doen.
Maar die uitspraak van 'tegen dan kan er nog veel gebeuren' mja, zelfs een klein jaartje ervoor moet ik dat nog steeds aanhoren (bij ons zijn het vooral de ouders die zo reageren).
Ik kan maar 1 ding zeggen, geniet van de voorbereidingen en het huwelijk zelf en trek je vooral niet te veel aan van die uitspraken.
Trouwens wij laten de mensen (onze ouders dus) maar al te goed merken dat we niet opgezet zijn met dergelijke uitspraken.

groetjes,
catherine

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik31-7-2005 17:57:32

Ik ken dit ook hoor. Wij zijn verloofd van 03.12.04 en trouwen op 06.05.06.

Wij hebben deze reactie zelfs van enkele handelaars gekregen toen we om info gingen vragen om alles vast te leggen! Omdat we zeker wilden zijn van de zaal, de fotograaf, het vervoer, ... hebben we alles in januari dit jaar vastgelegd. En toen zeiden er veel: amai, jullie zijn er wel heel vroeg bij! Van anderen kregen we dan weer te horen: je kan niet vroeg genoeg zijn!

Och ik zou zeggen, laat ze maar praten en geniet gewoon van jullie verlovingsperiode. Ondertussen is het bij ons nog 'maar' 9 maanden, dus het begint stilletjes te korten.

An
24-9-2005
 Meld misbruik1-8-2005 8:05:27

Wij trouwen binnen 54 dagen en zijn dan een kleine 10 maanden verloofd geweest. Wij kregen dan weer overal de reactie dat we laat waren en toch hebben we nog onze eerste keuze qua datum, uren, fotograaf, feestzaal, auto's. Wij waren nergens "te laat" voor. En wij zijn ook niet constant bezig geweest hoor. In het begin zaal enzo vastgelegd en nu komt het terug echt op gang met uitnodigingen enzo, maar we hebben echt meer dan tijd genoeg.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, reacties krijg je altijd. Ook zo van 'amai moedig om nog te trouwen in deze tijd' en 'geld genoeg zeker' en ... In het begin vonden wij dat ook spijtig, maar ik lig er niet meer wakker van. Er zal nu eenmaal altijd commentaar komen, bij alles wat je doet. Wij willen trouwen en wij zien elkaar graag. Wat de rest daar bij denkt of zegt is hun probleem. Volgens mij is dat een deel jaloezie.
Echte vrienden en familie zijn gewoon gelukkig voor jou.

Tine
20-5-2006
 Meld misbruik1-8-2005 9:02:12

Dag Vicky,

mijn vriend en ik zijn nu één jaar verloofd. We trouwen pas in mei van volgend jaar, dan zullen we 1 jaar en 10 maand verloofd zijn. Dat lijkt inderdaad lang maar zoals ook de andere meisjes hier schrijven: dan heb je veel tijd voor de voorbereidingen en kan je echt uitkijken naar de grote dag. Wij zijn wel al enkele maanden getrouwd voor het stadhuis misschien maakt dat al een verschil voor onze familie en vrienden. Maar trek je aub niets aan van die reacties: het is jullie dag, jullie feest en jullie beslissing wanneer dit doorgaat. Niemand hoeft zich daarin te moeien.

Groetjes
Tine

Gert
12-11-2005
 Meld misbruik1-8-2005 12:19:58

Hey Vicky,

Trek je dit opmerkingen maar niet aan. De mensen vinden altijd wel iets, hoor. Wij zullen een jaar verloofd zijn geweest als we trouwen op 12 november van dit jaar. Maar wij kregen dan weer telkens de reactie van familie van "is dat nu een maand om te trouwen, zo laat op het jaar" en "waarom trouwen jullie niet in de zomer ?" enz.

Het is inderdaad niet zo leuk als je zulke reacties krijgt, maar laat dit vooral niet aan je hart komen !

Nog veel succes met de voorbereidingen !

groetjes,
gert

Hilde
27-5-2006
 Meld misbruik1-8-2005 14:43:15

Hallo Vicky!

Trek het je vooral niet aan. Wij trouwen op 27 mei 2006 en zijn ook al van september 2004 verloofd. Toen we de datum bekend maakten kregen wij ook de reactie: "zo laat! Neem toch een jaar vroeger" Maar wij willen ook alles rustig kunnen voorbereiden. En ik moet zeggen, de tijd is al gevlogen! We kregen zelfs een reactie van een zogenaamde vriending van mij dat we tegen dan misschien al uit elkaar zijn.
Het tegengestelde is waar. We worden steeds meer verliefd op elkaar en kijken samen uit naar onze mooie dag.
Groetjes

liesbet
11-9-2004
 Meld misbruik1-8-2005 16:23:12

wij wijn vorig jaar op 11 september getrouwd... ik moet jullie zeker nie vertellen wat de reacties allemaal waren... pfff nie aantrekken oen wat je zelf wil...

Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik1-8-2005 23:03:07

Hoi Vicky

Hier hetzelfde verhaal: ik ben op 17 oktober 2004 ten huwelijk gevraagd en we huwen op 8 juli 2006 (21 maanden verloving dus) en wij kregen in het begin ook zo'n reacties.

Op: "Er kan nog vanalles gebeuren" reageerden wij: "Ja, maar op een halfjaar kan ook veel gebeuren" (wat waar is hé)

En op te jong en geld en nog wat allemaal, het is jullie keuze. Als jullie op je gemak willen voorbereiden dan hebben jullie dat recht!

Voor ons is het nu nog 11 maanden, er zijn dus al 10 maanden voorbij en weet je: ze zijn voorbijgevlogen.

Nu ben ik heel erg blij met die lange periode want nu konden we rustig naar een koophuisje blijven zoeken zonder ons al te druk te moeten maken over ons huwelijk.

In het begin vond ik het ook lang, maar ik wilde per sé in de zomer trouwen en wilde niet meer in november beginnen regelen, omdat ik het te druk had op mijn werk. Achteraf gezien ben ik dus wel blij dat het nog zolang is, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Dus doe hier nog maar veel ideetjes op en laat iedereen maar praten!

febe
12-8-2005
 Meld misbruik2-8-2005 7:31:25

Hey, bij ons was het net omgekeerd! Mijn vriend heeft mij op 12/02/05 ten huwelijk gevraagd boven op de Eiffeltoren in Parijs en volgende week vrijdag (exact 6maanden later) trouwen wij!
Wij hebben daar ook reacties op gehad hoor, wij zullen trouwens maar een goed jaar samen zijn als we trouwen. Ze zoeken altijd iets hoor om commentaar te geven: te kort, te lang, te ditte, te datte.. Als ze maar kunnen zagen!!
groetjes
Fébe (nog 10 dagen...)

els

Meld misbruik2-8-2005 13:02:16

Het is inderdaad zo dat ze niet anders doen als zagen.
Wij trouwen volgend jaar op 29 juli en dan is de reactie "Midden in het verlof, kont ge echt niks anders kiezen?". Ik antwoord dan "als uwen congé belangrijker is, ga dan maar op reis. Ik zal dan wel iemand anders uitnodigen". Dan passen ze snel en is de datum opeens geen probleem meer.

groetjes,
Els en Stefan
29-07-2006

Nancy
15-7-2006
 Meld misbruik3-8-2005 21:33:51

Hoi Vicky

Hoh, bij ons was er ook wel commentaar. We zijn ongeveer 1 jaar 8 maand samen waarvan we er 7 samenwonen. Sommigen vonden dat wat snel hoewel we volgend jaar pas trouwen. Dan was er commentaar op de datum (15/7/2006) dat ze "in principe op verlof gingen". Maar dat probleem verhelp ik door aan elke genodigde nu al een briefke te geven dat ze die datum moeten vrijhouden. Op die manier moet er niemand komen zeggen dat hij het niet wist. En dan zijn er zo van die mensen die het grappig vinden om in dezen tijd te vragen "of het van moeten is". En dan te weten dat we nog maar 3 weken verloofd zijn. Allé, ja, commentaar in overloed op vanalles en nog wat. Dus ik zou zeggen, niet aantrekken, slaap niet voor laten en doen wat je zelf wil en van antwoord dienen!

Els
1-4-2006
 Meld misbruik11-8-2005 7:15:38

Sorry voor de late reactie, was op vakantie en lees nu maar het berichtje... Ik heb mijn vriend leren kennen in januari 2002, in april 2002 hadden we onze trouwdatum al vast gelegd... uiteindelijk zijn we sinds juli 2003 verloofd om in april 2006 te trouwen, dus 2jaar en 9 maand verloofd... velen namen het niet serieus, omdat het nog zolang was, mijn broer vond dat ik niet op tijd had aangekondigd wanneer we gingen trouwen, want hij heeft het altijd zo 'druk' (meer dan 2 jaar op voorhand!!), maar het grote voordeel bij ons was: onze datum stond vast, we wisten echt dat we zouden gaan trouwen, en ik heb heel veel zelf gemaakt, ook geborduurd, met datum en alles er al bij... ik heb hier ook een heleboel geld mee bespaard, en trouwens, ongetrouwd samen zijn is net zo leuk hoor!!! Doe alles maar op je gemakje, mensen moeten eerst eens naar zichzelf kijken alvoren commentaar te leveren!!!

groetjes,
Els

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik14-8-2005 17:17:01

Bedankt voor alle reactie. Ik laat het niet aan mijn hart komen hoor, maar moest het gewoon even kwijt.

Ik geniet trouwens echt van onze verlovingsperiode, ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te doen. Ik ben bv nu al bezig met de bedankingen te maken, dit zijn kleine zakjes waar ik op borduur, dus dat neemt wel wat tijd in beslag. In feite is de voorbereiding van de trouw een nieuwe hobby...

Aan iedereen bedankt om mee te leven!

Groetjes

Vicky

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...