Terug naar overzicht
Onze priester was ook terrible, wij kozen een priester die mijn schoonmama kent. Dat was geen probleem, en de dag van vandaag denk ik dat ze al blij mogen zijn dat er nog mensen WILLEN trouwen voor de kerk :-)
Wij mochten kiezen welke pastoor we wilden... Normaal gezien is dat geen probleem.www.saraenrodney.bruiloftsite.nl
Hoi,Wij hebben ook niet de Diaken van de parochie zelf gekozen, maar een pater die we er zeker bij wilden (die mij nog gedoopt heeft en mijn ouders heeft getrouwd). De dag van vandaag ben je daar niet meer zo aan gebonden. Wij hebben het wel uit respect en uit beleefdheid eerst gevraagd of er bezwaren waren van de Diaken en hij apprecieerden dat we het eerst vroegen, maar maakte er totaal geen probleem van. Uiteindelijk krijgt de parochie bij ons toch 80 procent van de inkomsten van wat wij betalen voor de mis. Slechts 30 euro gaat naar de pater zelf, wat ik wel jammer vind.Groetjes en succes!Rebecca27/06/09
Dag,Enkele dagen geleden is hier eenzelfde berichtje gepost, even teruggaan in de tijd.Denk wel als ik het goed begrepen heb dat uw huidige priester er akkoord mee moet zijn.GroetjesMarieke18/04/2009
hey.wij wonen in Deerlijk. Omdat ik een zaak heb in Harelbeke en wij in de toekomst zoiezo verhuizen naar Harelbeke. Hadden we gedacht om in Harelbeke te trouwen voor de Kerk. Maar blijkbaar was dit niet een aangename pastoor!!! Wij hebben wel een pater in de familie en die was meteen bereidt op een huwlijksmis te doen. wij zijn dan op zoek gegaan naar een leuke kerk. Wij hebben 1 gevonden in Marke. Wij zijn na de mis naar de pastoor gegaan om te zeggen dat wij wilden trouwen maar dat we zelf een pastoor hadden. Die kon zich daar in vinden omdat er een nijpend tekort is aan pastoors. Wij hebben ons paperassen in Marke ingevuld en onze pater spreekt af met de pastoor in Marke. Wij moeten enkel rekening houden met onze pater nu. Dit kan wel degelijk dus!Als je een andere gemeente wilt maar met een bepaalde pastoor, moet je zoiezo toestemming vragen aan beide partijen. En zij gooien het meestal wel op een akkoordje. Veel succes