Terug naar overzicht
Dag Annelies, Wij trouwen op 06 juni 2009 in de Sint Willibrorduskerk in Antwerpen Berchem.
Hey Tine,Mag ik vragen waarom jullie voor die kerk gekozen hebben? Zijn jullie ook de andere kerken in Berchem gaan bekijken? Of was het bij jullie direct beslist dat het die kerk zou worden?Groetjes,Annelies
Wij hebben deze kerk genomen aangezien het een kwartiertje lopen is en het was ook de Kerk die ons is toegewezen door het bisdom. - onze straat behoort nog tot het gedeelte van deze kerk. Je moet eens zien op Kerknet waar jouw straat tot de bisdom hoort en dus welke Kerk er wordt aangewezen. Indien deze Kerk een andere Kerk is dan dat je wilt, moet je wel aan de priester toelating vragen om bij een andere Kerk te trouwen. (zo werd het ons verteld). De Sint-Willibrordus kerk is een monumentale en mooie Kerk. Het is ook goed gelegen qua vervoer (aan de Grote Steenweg, Singel). De pastoor valt ook goed mee. Wij hebben enkel deze Kerk bekeken. Alvast heel veel succes. Wanneer trouwen jullie? Wij binnen vier maanden - voor de Kerk - en op 7 maart voor de Burgelijke stand.
Hey Tine,Bedankt voor je reactie nogmaals!Ik wist niet dat er zoiets was als een kerknet waartoe je behoort. Ik zal dan ook eens op zoek gaan. Wij trouwen pas in 2010 wssch op 27 februari, maar er ligt nog niets vast. Ik probeer gewoon al wat dingen stilletjes aan te kiezen.Jullie ook veel succes, jullie kunnen beginnen aftellen! Groetjes,Annelies