Nu Online
Momenteel zijn er 639 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tafelschikking

6-2-2009 12:45:36
dag iedereen!

ik heb een kleine vraag... hoe laten jullie aan de mensen weten aan welke tafel ze zitten??? vercshillende opties:

Kaartje geven wanneer ze aankomen
zo'n bord met tafelschikking
afroepen met microfoon

Ik hoor hier vaak dat de mensen op een soort liedje naar hun tafel worden gebracht mijn vraag is dus... hoe weten deze mensen aan welke tafel ze zitten.

ik ben ook aan het twijfelen of ik echt een naamkaartje aan tafel moet zetten. ik wou gewoon aan de mensen zeggen aan welke tafel ze moeten zitten en dan ze gewoon laten zitten waar ze willen (behalve aan de eretafel). Heeft iemand dit al zo gedaan?

Alvast bedankt,
Groetjes,
Marie

Marie
16-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 489

s
1-6-2007
 Meld misbruik6-2-2009 14:11:20

Misschien kan je ook aan je zaalverantwoordelijke suggesties vragen. Die mensen hebben daar toch veel ervaring mee.

Ik heb al verschillende dingen meegemaakt. Persoonlijk vind ik liedjes afspelen altijd zo'n gedoe.
Wat ik het handigste vind zonder veel tralala is dat als je toekomt de zaalverantwoordelijke je naam vraagt en je de tafelnaam of nummer geeft.
Als je aan tafel mag gaan worden de tafels één voor één afgeroepen en ga je er naar toe en zet je je waar je wil.

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik6-2-2009 14:24:09

Hoi Marie,

Bij ons ook geen gedoe! Als de mensen binnenkomen zegt de zaalverantwoordelijke aan welke tafel ze zitten. Na het aperitief wordt hen dan tafel per tafel gevraagd om naar de zaal te gaan.

Groetjes,
Ann
(21-02-09)

Kim
1-8-2009
 Meld misbruik6-2-2009 15:26:02

Hoi Marie,

Wij gaan ze een kaartje geven bij aankomst met de tafelnaam erop en laten een liedje spelen terwijl ze naar hun tafel gaan. Ik vond dat wel iets hebben en dat is niet zo een stijve bedoening dan. Bij mijn nicht heeft de zaalverantwoordelijke elke persoon apart afgeroepen en naar de tafel laten gaan. Die is daar zeker een half uur zoet mee geweest. Dat vond ik erover en ongelooflijk saai! Daarom hebben wij gekozen om er wat pit in te brengen :-)

Groetjes
Kim
01/08/2009

Marie
16-5-2009
 Meld misbruik6-2-2009 16:44:27

Hey!
Alvast bedankt voor de reacties !! Ik wil ook niet teveel gedoe... maar hoe doen jullie dat allemaal aan de ingang. ik veronderstel dat jullie ceremoniemeester de namen vraagt en dan de tafelnummer-naam doorgeeft. Ik heb een vriendin die dan file heeft gedaan om een tafelnaam te krijgen. En wat als er dan mensen alleen voor d ereceptie komen.... je kijkt dan naar de naam en dan zo van... oh nee sorry jij bent niet uitgenodigd op het avondfeest???
Weet niet goed hoe dat deel in zijn werk gaat???

Alvast bedankt!

Kirsten
9-5-2009
 Meld misbruik6-2-2009 17:21:16

hoi,

wij gaan onze tafels namen geven van plaatsen waar we op reis zijn geweest.

We gaan dan vliegtuigtickets maken met de naam van de gast en de plaats (dus tafelnaam) als bestemming. We gaan er ook de boarding time opzetten, het tijdstip dat ze ongeveer naar hun tafel zullen geroepen worden.
Die tickets geven we samen met een lijst van gasten + corresponderende tafel aan iemand van de zaal, die zal dan bij aankomst van de gast het juiste ticket geven.
Na de aperitief zal iemand van de zaal dan alle passagiers voor de vlucht naar bv Saigon vragen om te boarden.
Tot slot gaan op op elke tafel een foto van die bestemming zetten, met daarop een kort tekstje om te bedanken voor hun aanwezigheid (makkelijk en goedkoop te doen via foto.com).

groetjes
Kirsten

s
1-6-2007
 Meld misbruik6-2-2009 18:17:40

Marie, zoals ik al eerder zei: vraag meer info aan je zaalverantwoordelijke. Da's die mensen hun job.
Je betaalt waarschijnlijk meer dan genoeg voor de huur en eten, dus val die mensen maar lastig met al je vragen. Bruidjes met de meest onmogelijk vragen zijn die normaal ook gewoon en ik vind dat nu niet echt een rare vraag om te weten hoe de plaatsen georganiseerd worden.
Soms doet de zaal zo'n dingen en hoef je daar geen ceremoniemeester voor te hebben.

Alle, ik vind het echt raar dat je daar zo lang over nadenkt. (sorry, mag ik waarschijnlijk niet zeggen)
Hoe was het op andere feesten waar je naar toe bent geweest?

Bij vrienden van ons kwam je eerst langs een tafel waar iemand van de zaal stond. Die vroeg je naam, keek op de lijst en gaf je een tafelnummer. Dat hield je dan bij je op de receptie.
Toen het moment daar was om aan tafel te gaan, werden de tafelnummer (en hun bijhorende naam) afgeroepen. Dan ging je naar de eigenlijke eetzaal en zocht je de tafelnummer en nam je plaats. Plaatsen aan de tafel zelf waren vrij.

Iets gelijkaardigs heb ik al meegemaakt met tafelnamen (vernoemd naar plaatsen die het koppel graag bezocht, eretafel had de bestemming van huwelijksreis). Je kreeg een foto'tje van hun op die reisplek. En dan als het etenstijd was moest je op tafel een grotere foto van die reisplek zoeken. Ik ben vergeten hoe ik aan dat kleine foto'tje ben geraakt. (ik was toen zat :-D, denk ik)

Op een ander feest moest je als het etenstijd was je naamkaartje gaan zoeken dat op de tafel stond. Dat deed je dan tijdens de receptie ofzo. Eenvoudiger kan niet, maar dan moet je natuurlijk wel vaste plaatsen voor iedereen voorzien en dat word dacht ik minder en minder gedaan.

Ook ben ik eens naar een feest geweest waar de ceremonie meester tijdens de receptie kwam vragen wie je was en je dan een kaartje gaf. Als je aan tafel mocht werd er telkens een liedje gespeeld en moest je aan de hand van je kaartje raden of je naar je tafel moest. Dat vond ik dus een gedoe. Ik snapte er niks van. Ik had helemaal niet door wanneer welk kaartje bij welke muziek hoorde. (ik kan ook te stom zijn geweest natuurlijk) Duurt ook uren als je meer dan 5 tafels hebt en nog andere genodigden begrijpen het niet. Dus KISS (keep it super simple, mensen zijn echt geen slimme diersoort)! Wij waren uiteindelijk de laatste tafel en ik ging al helemaal slecht gezind aan tafel omdat ik nog altijd niet begreep wat er op mijn kaartje stond. Het was een merk van Whiskey. (link met het liedje hebben ze mij niet meer proberen uit te leggen)

Nu zijn dat wel allemaal voorbeeldjes waar de receptie voor de avondgasten gescheiden was van de mensen die enkel naar de receptie mochten. Maar da's bij jou één receptie, heb ik begrepen. Dan weet ik het ook niet goed. Mmm, toch iets waar een mens over moet nadenken precies.

Wij hadden een wandelbuffet. Daarmee los je ook heel het probleem op. Dus ik heb daar nooit over moeten nadenken. Vandaar mijn verwondering waarschijnlijk voor de mensen dat dat wel moeten doen.

Marie
16-5-2009
 Meld misbruik6-2-2009 19:06:44

Hey,

Misschien denk ik inderdaad teveel na... Ik heb inderdaad maar 1 receptie... Mijn zaal doet vooral seminaries en niet echt trouwfeesten dus ik denk dat ze mij daarvoor niet echt kunnen helpen...
ik ga nog eens raad vragen aan mijn ceremoniemeester. alleszins ik wil ook niet veel gedoe... gewoon simpel, maar ik moet nog gewoon vinden hoe :-) het is ook een nogal grote trouw wat het allemaal niet gemakkelijker maakt.

@Kirsten.
Heel leuk idee voor je tafelindeling!! echt heel leuk!

mvg

Cindy
22-8-2009
 Meld misbruik6-2-2009 20:07:20

Hallo,

Bij ons gaan ze ook binnen via (kleur)liedjes, maar bij het binnenkomen krijgen ze een foto met een bepaalde kleur. Ze zullen dus perfect weten wanneer ze moeten binnengaan.

Groetjes,

Cindy

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik8-2-2009 1:28:50

Hoi Marie,
Misschien bekijk ik het weer allemaal te simplistisch. Maar aangezien jullie toch weten wie er blijft voor het avondfeest, kan je die mensen wanneer ze je komen begroeten toch even vragen om naar de zaalverantwoordelijke te gaan? Bij ons heeft die een alfabetische lijst met tafelnummers op. Na de receptie weten die mensen dan gewoon waar ze naartoe moeten. Bij ons is het wel een beetje makkelijker omdat wij eigenlijk geen receptie hebben... Alleen een aperitief en iedereen gewoon blijft voor het feest. En ik moet S. bijtreden... heel dat liedjesgedoe klinkt erg amusant voor vele, maar echt handig is dat niet. Zeker niet wanneer ze dan in de zaal nog de juiste tafel moeten gaan zoeken aan de hand van foto's en zo. Ik heb dat ooit eens meegemaakt en dat is een rommelboel! (misschien ben ik ook gewoon niet slim genoeg... :D)

Nog veel succes,
Ann
(21-02-09)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...