Nu Online
Momenteel zijn er 345 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Getuige

8-2-2009 12:12:47
M'n vriend zit met een dilemma... Hij kan maar niet kiezen tussen zijn broer of zijn allerbeste vriend om getuige te zijn op ons huwelijk. Het is een eeuwenlang twijfelgeval en in zo'n situatie enorm moeilijk want hij wil niemand teleurstellen. Is het mogelijk dat iemand twee getuigen heeft..?
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Groetjes

Anna-Davinia
9-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 468

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik8-2-2009 12:21:13

Hey

Ik heb al gehoord van 2 getuigen, idd.

Maar bij mij is het mijn zus, ik wou eerst mijn beste vriendin, maar ergens vind ik dat het m'n zus hoort te zijn.

U zus/broef blijft altijd u zus/broer...
Beste vrienden blijven niet altijd beste vrienden.

Succes

Marieke
18/4/09

danitsja

Meld misbruik8-2-2009 12:22:40

je kan meer dan 1getuige nemen heb ik al gehoord. ik was de getuige van mn zus maar ik zie haar zo weinig dat ik liever een vriendin als getuige heb

Ans
8-8-2009
 Meld misbruik8-2-2009 13:07:29

Wij hebben ook alle twee 2 getuigen. Iemand voor de kerk en iemand voor de wet. Ik kon namelijk ook niet kiezen en mijn verloofde heeft 2 beste vrienden dus dat was snel beslist dan. Hier en daar keken de mensen wel raar op, maar dat is omdat ze dat hier niet gewoon zijn, maar het mag dus wel!

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik8-2-2009 16:50:57

voor de wet kan je maar 1 getuige hebben, maar in de Kerk kan je er meerdere nemen. Dus als je twijfelt neem je 1 iemand voor de wet en de andere voor de Kerk, of eventueel zelf allebei voor de Kerk.

Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik8-2-2009 18:08:09

hey,

waaraan je gewoon aan moet denken is: wie zal er de meeste moeite doen voor je? Uiteindelijk zal deze persoon naast je staan de volledige dag, hij is de persoon die toch wat meer moeite moet doen om alles vlot te laten verlopen... Zoals het kostuum kiezen, dan is het toch leuk dat je dit kunt doen met je getuige...

hoe je verder ook kunt denken:
wie gaat de peter worden van je eerste kindje? Die persoon krijgt dan al een belangrijke rol dus kun je op de trouw da andere kiezen?

Geen van beiden zijn leuke manieren om te kiezen maar msch kan het toch al wat helpen?

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik8-2-2009 18:48:12

Ik heb dit zo opgelost, mijn zus is getuige voor de wet, dus zij tekent in het stadhuis en mijn beste vriendin doet alle rest; bij de vrijzinnige plechtigheid omdat mijn zus daar niet zo in betrokken wou zijn. Dus zo zijn ze alletwee content ! En ik ook !
Nathalie
Nog 55 dagen te gaan !

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik8-2-2009 20:13:52

Wij hebben elk drie getuigen...reden: mijn vriend kon niet kiezen tussen zijn drie beste vrienden, dus nu zijn ze alle drie getuige en ik heb er ook drie gekozen (kwestie van de symmetrie te behouden...ha!)
Elk 1 in het stadhuis en 2 in de kerk...

GRoetjes,

Amaryllis
07-08-09

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik11-2-2009 9:21:08

hey!

Je kan perfect de ene voor het stadhuis en de andere voor de kerk vragen.
Of twee mensen in de kerk, maar je mag er elk maar 1 hebben voor de wet.
Als hij toch maar een iemand wil, moet hij er goed over nadenken. Niet te rap vragen en uiteindelijk kom je er wel uit wie net dat streepje voor heeft.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...