Terug naar overzicht
Hoi!Ja tuurlijk begrijp ik je. Mijn vriend en ik willen ook helemaal niet voor de kerk trouwen en het heeft lang geduurd vooraleer we ook 'op zo'n alternatieve ceremonie' kwamen. Kijk maar eens op www.uvv.be , dit is de unie voor vrijzinnige verenigingen. Zij worden gesteund door de overheid en moet je helemaal niets voor betalen. Ik heb met hen al een aantal gesprekken gehad over mijn huwelijk. Je kan dus een perfect ideale ceremonie hebben met alles erop en eraan, zij zijn er als een soort 'vervangpriester' en zeggen dezelfde dingen en dezelfde uitwisseling van geloftes en ringen, maar dan niet met de kerkelijke achtergrond zoals de liederen, de godselementen enzovoort.Hopelijk ben je hier iets mee!Groetjes,Els
Wij willen ook absoluut niet trouwen voor de kerk,maar wel een plechtigheid,hebben ondertussen ook al een aantal gesprekken gehad met iemand van de vrijzinnige,is gratis en alles zoals we het zelf willen.Groetjes Karen.
hallo Anna-DavinaWij huwen nu in oktober en allebij voor een 2dekeer.Daarom hebben we besloten om een viering te geven in onze huwelijkszaal. Dit is perfect mogelijk en zal ook alles naar eigen wens zijn. Wij zullen ook beroep doen bij de uuv in mechelen.Groetjes yvette
Met rent a priest kan je dit ook organiseren. Wij hebben er alvast heel goede ervaringen mee.Groetjeselisadiana1@hotmail.com