Terug naar overzicht
Hoi Caroline,Wij trouwen op 01 augustus en hebben ook een uitgebreidere viering in het gemmeentehuis gevraagd. Ik ga wachten op de standaard tekst van de schepen en dan zien wat ik er eventueel nog kan bijzetten. Ik heb alleszins al een welkomstwoord en een dankwoord voorzien. GroetjesKim
Wij hebben daar ook voor gekozen maar zijn nog bezig met het opstellen ervan. We hebben van de gemeente een lijstje gekregen met de wettelijke delen en hoe lang alles dat zij moeten doen en zeggen ongeveer duurt. Daarrond mogen we aanpassen tot een viering van max 45 minuten en dan is er nog een kwartier een mini-receptie waar iedereen een glaasje schuimwijn krijgt, cadeautje van de gemeente.Een vriend van ons komt zingen, dus we hebben een intredelied, een liedje tussenin en een uittredelied. We gaan ook een welkomstwoord en een dankwoord voorzien dat onze getuigen voor ons gaan voorlezen, en mijn metekindje van 7 gaat een gedichtje voorlezen nadat we de ringen uitgewisseld hebben.Veel succes ermee!
Ik ben getrouwd op het stadhuis van Gent en ik heb ook voor de langere ceremonie gekozen. Bij ons hadden ze ook een overzicht gegeven van de vaste delen en waar wij dan zef nog iets konden inbrengen. In de persoonlijke delen hebben de getuigen iets voorgelezen en hebben we zelf ons huwelijksgeloften gedaan. Groetjes,Daphne