Terug naar overzicht
Wij gaan ook iets geven aan de kindjes die naar de kerk komen. Meestal brengen ze na de viering, als je uit de kerk komt, een bloemetje of klein geschenkje aan het bruidspaar en dan is het - meestal - toch de gewoonte dat je een kleinigheidje teruggeeft. Wij gaan waarschijnlijk zakjes maken met hartjessnoepjes erin (zo van die suikerhartjes).Er zullen zéker kindjes aanwezig zijn: (achter)neefjes en (achter)nichtjes, kinderen van de buren, de kinderen van mijn school (ik ben leerkracht),... Het is natuurlijk wel 'schatten' hoeveel er aanwezig zijn en hoeveel presentjes we moeten voorzien...Groetjes,Véroniquehttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl
Wij verwachten ook wel wat kindjes, aan het gemeentehuis dan want we trouwen niet voor de kerk. Wij hebben gekozen voor bellenblaas (via de site www.trouwartikelen.nl ) met een zakje snoepjes aan gebonden.
Dag evi,Eerlijk gezegd heb ik pas via dit forum vernomen dat dit wordt gedaan.Ik heb het zelf nog nooit gezien, bij ons in de streek lijkt dat niet de gewoonte te zijn.We hebben er even aan getwijfeld, maar we verwachten hoogstens 2 kindjes in de misviering, en we hebben dan besloten om niets te voorzien. Misschien zijn ze er niet eens.Als je in het kleuter- of lager onderwijs staat, is dat uiteraard anders, dan zou ik het ook wel doen denk ik.Groetjes !
hey jokeja idd ik heb dit ook nog nooit gezien bij ons en denk dat ik dit ook niet zal doen dan, je kan wel iets voorzien maar waar eindigd het dan allemaal hé. en als er dan meer afkomen dan je cadeautjes sta je daar ook bruin zoals ze bij ons zeggen. :-)groetjes
hier in de streek doen ze dat ook altijd.Maar je moet dat niet te 'groot' zien. wij hadden vb roosjes laten namaken in snoep. Kostprijs 0,75 cent. en het was echt schattig en mooi
Hey Sarah!!Zou je mij kunnen zeggen waar je deze roosjes hebt laten maken? bedankt!!marie.lemper@vub.ac.be
Ik denk dat vooral mensen dat doen die veel kinderen verwachten en waar dat vaker wordt gedaan. Voorbeeld juffen, mensen die in jeugdbewegingen hebben gezeten, mensen met veel kleine neefjes en nichtjes in de familie,...Da's helemaal geen verplichting, he. Je wil wel alles, maar je kan echt niet aan alles meedoen...