Nu Online
Momenteel zijn er 186 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

cadeau's kindjes

10-2-2009 18:08:44
hey,

ik zie hier dat velen onder jullie kijken om cadeautjes te geven aan de kindjes die naar de kerk komen! waarom doen jullie dit? en wat geef je dan? weten jullie al op voorhand dan dat er kinderen bij zullen zijn?

groetjes

evi
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 366

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-2-2009 18:26:04

Wij gaan ook iets geven aan de kindjes die naar de kerk komen. Meestal brengen ze na de viering, als je uit de kerk komt, een bloemetje of klein geschenkje aan het bruidspaar en dan is het - meestal - toch de gewoonte dat je een kleinigheidje teruggeeft. Wij gaan waarschijnlijk zakjes maken met hartjessnoepjes erin (zo van die suikerhartjes).
Er zullen zéker kindjes aanwezig zijn: (achter)neefjes en (achter)nichtjes, kinderen van de buren, de kinderen van mijn school (ik ben leerkracht),... Het is natuurlijk wel 'schatten' hoeveel er aanwezig zijn en hoeveel presentjes we moeten voorzien...

Groetjes,

Véronique

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

Sandra
30-5-2009
 Meld misbruik10-2-2009 18:32:29

Wij verwachten ook wel wat kindjes, aan het gemeentehuis dan want we trouwen niet voor de kerk. Wij hebben gekozen voor bellenblaas (via de site www.trouwartikelen.nl ) met een zakje snoepjes aan gebonden.

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik10-2-2009 18:35:34

Dag evi,

Eerlijk gezegd heb ik pas via dit forum vernomen dat dit wordt gedaan.
Ik heb het zelf nog nooit gezien, bij ons in de streek lijkt dat niet de gewoonte te zijn.
We hebben er even aan getwijfeld, maar we verwachten hoogstens 2 kindjes in de misviering, en we hebben dan besloten om niets te voorzien. Misschien zijn ze er niet eens.

Als je in het kleuter- of lager onderwijs staat, is dat uiteraard anders, dan zou ik het ook wel doen denk ik.

Groetjes !

evi
4-7-2009
 Meld misbruik10-2-2009 18:42:14

hey joke

ja idd ik heb dit ook nog nooit gezien bij ons en denk dat ik dit ook niet zal doen dan, je kan wel iets voorzien maar waar eindigd het dan allemaal hé. en als er dan meer afkomen dan je cadeautjes sta je daar ook bruin zoals ze bij ons zeggen. :-)

groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-2-2009 19:03:09

hier in de streek doen ze dat ook altijd.

Maar je moet dat niet te 'groot' zien. wij hadden vb roosjes laten namaken in snoep. Kostprijs 0,75 cent. en het was echt schattig en mooi

Marie
16-5-2009
 Meld misbruik10-2-2009 20:54:49

Hey Sarah!!

Zou je mij kunnen zeggen waar je deze roosjes hebt laten maken?

bedankt!!
marie.lemper@vub.ac.be

s
1-6-2007
 Meld misbruik10-2-2009 21:09:40

Ik denk dat vooral mensen dat doen die veel kinderen verwachten en waar dat vaker wordt gedaan. Voorbeeld juffen, mensen die in jeugdbewegingen hebben gezeten, mensen met veel kleine neefjes en nichtjes in de familie,...
Da's helemaal geen verplichting, he. Je wil wel alles, maar je kan echt niet aan alles meedoen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...