Nu Online
Momenteel zijn er 208 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

toch nog voor de kerk

11-2-2009 10:08:06
Help! wij trouwen op 24juli. en we gingen normaal niet trouwen voor de kerk. maar nu hebben we toch besloten om dit wel te doen. hoe begin ik hieraan omdit te regelen??? Ik ken daar dus niks van he. wij trouwen om half 3 voor de gemeente en ons feest begint rond half 7. graag tips!!

lies
18-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 953

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik11-2-2009 10:17:18

hey,

maak voor jezelf de keuze of je een ceremonie wilt tout court ofdat het echt belangrijk is om in het kerkgebouw met priester te trouwen.

je hebt dan enkele keuzes.

1. je wilt voor de christelijke kerk trouwen in de kerk: ga gewoon eens langs bij de priester van jullie gemeente.
2. je wilt niet in de kerk trouwen, maar wel met christelijke waarden: website rent-a-priest en de goede herder (herder ken ikzelf niet)
3. je wil een ceremonie om jullie dag persoonlijker te maken: dit kan je doen via het uvv (humanistische vereniging), het moment (organisatie te antwerpen van ann verlinden die vrijzinnige ceremonies samen met jullie in elkaar steekt)

Deze zowel het moment als uvv kan doorgaan in feestzaal, tuin, andere gebouwen...

dus aan jullie om eens binnen in jezelf te kijken waarom je voor de kerk trouwt en dergelijke opties te overwegen he.

veel succes, groetjes ellen

lies
18-5-2009
 Meld misbruik11-2-2009 10:38:42

ik wou wel voor de kerk trouwen maar mijn aanstaande niet. voor mij was dit oké. totdat de familei moeilijk begint te doen he. zij vinden het oké dat we niet voor de kerk trouwen.
MAAR het gemeentehuis is redelijk klein en we hadden graag de suite daarbij en de zus/broer van mijn moeder en de zus/broer van zijn moeder.
meer mijn schoonmoeder wilt percé de kant van mijn schoonvader er ook bij. maar wij willen dat niet want al die mensen gaan rechtstreeks verder naar de feestzaal. en dan is iedereen eral. en al die mensen geraken trouwens niet in het gemeentehuis.
daarom hebben we maar besloten om voor de kerk te trouwen. dan kan iedereen komen en dan zijn we van dat gezaag vanaf.
en ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet regelen. pff
dus mss eerst naar de priester gaan

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik11-2-2009 10:47:41

Hey,
geen paniek, het is niet zo moeilijk.
Voor de kerk trouw je alleen in een kerk met priester, dan moet je naar de priester gaan van de gemeente waar je graag zou willen trouwen (meestal is dat de gemeente waar de bruid van afkomstig is). Of eender waar jullie dit willen... mits akkoord van de priester wat in feite geen probleem zou kunnen zijn.
Je kan ook een ceremonie houden buiten aan de feestzaal bv met iemand van rent-a-priest, dit is geen huwelijk voor de kerk maar kan een kerkelijke inzegening genoemd worden, mss interessanter voor je verloofde aangezien hij niet voor de kerk wil trouwen. Deze mensen kun je ook contacteren via internet enz. Zij zullen je wel verder helpen met je viering.
Indien je toch voor een priester kiest kan hij je teksten geven om een misboekje in elkaar te steken, een dikke bundel met veel voorbeelden, met de opbouw van de misviering... Is echt niet zo moeilijk.
Véél succes gewenst nog!
Groetjes.

vanessa
28-8-2009
 Meld misbruik11-2-2009 17:18:12

Als je voor de kerk trouwt moet je ook wel zorgen dat je een misboekje hebt. Anders wil ik je mijn misboekje eens doorsturen. Zo kun je wat ideeën op doen.

vele groetjes
vanessa

lies
18-5-2009
 Meld misbruik12-2-2009 9:28:34

Je kan je misboekje doorsturen naar beyensdries@hotmail.com. in ieder gaval al bedankt

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...