Nu Online
Momenteel zijn er 357 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

@muriel - reizen

11-2-2009 10:32:50
hey,

las in een ander topic dat je geinteresseerd bent in een 'exotische' bestemming. als azie je aanspreekt kan ik je alvast als tip geven dat, als jullie dat zien zitten natuurlijk, heel goedkoop op reis kan gaan als je alles tenminste zelf regelt he.

wij zijn vorig jaar voor 5 weken naar thailand geweest. alles openbaar vervoer: bus-trein-binnenlandse vluchten.

ter plekke hebben we meestal overnacht in familiepensions of herbergen.
ook wel enkele exclusievere zaken gedaan; in een hutje op een meer geslapen in een natuurpark en dan ook de honeymoonsuite in een luxehotel (om eens te oefenen he)

het eten is ook supergoedkoop: voor noedels en rijstschotels betaal je meestal ongeveer 1 euro. aan een kraampje op straat nog minder.
wil je eens uit 'chiquer' eten gaan - thaise keuken dan betaal je ongeveer 4 a 5 euro per persoon

toegangsprijzen van bezienswaardigheden zijn ook supergoedkoop.

als je een luxe hotel wilt of kuuuroord voor de laatste dagen strandvakantie - snorkelen/duiken is het ook wel heel goedkoop als je dit terplekke regelt.

enfin, als deze soort van reizen je aanspreekt mag je rekenen op +- 700 euro ticket
dagelijks +- 10 a 15 euro per kamer (wij betaalden meestal 4 euro in familie pensions en 6 euro in bangkok)

groetjes ellen

ellen
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 566

Muriel
12-9-2009
 Meld misbruik11-2-2009 15:59:04

Hey Ellen,
Jouw reactie klinkt als muziek in mijn oren. We zouden begin oktober op huwelijksreis willen vertrekken. Is dit nog een goede periode voor Thailand? Kan je mij zeggen bij welke maatschappij jullie geboekt hebben en zo, dan kan ik ook voor ons in de juiste richting verder alles uitzoeken.
Alvas bedankt!
Groetjes,
Muriel

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik11-2-2009 22:52:36

hey,

muriel, ik geef je mijn email. dat praat gemakkelijker.

oktober is eigenlijk regenseizoen normaliter. misschien wachten tot november.

hoelang kunnen jullie gaan.
wil gerust wel wat info verschaffen hoor.

is onze passie. onze droom is om 1 jaar rond te trekken door azie en nu volop aan het sparen.

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik11-2-2009 22:53:12

email: fluffybeest@hotmail.com

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-2-2009 10:06:39

eet jij aan de kraampjes in thailand?? zelfs de gidsen raden dat af...

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik12-2-2009 10:16:54

hey,

goh, dat is allemaal ook wat overroepen hoor.
bjorn, mijn vriend, heeft redelijk gevoelige darmen, maar eet ook van die kraampjes.
je moet natuurlijk wel in de gaten houden wat je eet he.
kokospannenkoeken, kippevleugels, varkenssates,gebraden spek, noedels,... superlekker en misschien +- 10 cent voor een portie

aja, we hebben zelfs een soort sprinkhaan geprobeerd (niet echt voor herhaling vatbaar) , kippenpoten (maar dan geen vlees maar echt de voetjes, inclusief nageltjes, die ik er vakkundig afgebeten heb... :-))

enfin, je beslist dat zelf maar wij hebben hier nooit last van gehad.

aja, waar je wel moet voor opletten, enfin, ik ben daar toch echt niet goed van geweest is in het begin té pikant eten... geleidelijkaan opbouwen.

groetjes ellen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...