Terug naar overzicht
Beste Caroline,Ik ben een 2 jaar terug met mijn vriend naar Champagne geweest en daar hebben we heel wat Champagne geproefd. Da's ook de beste raad die ik je kan geven denk ik, want smaak is toch vrij persoonlijk...Maar voor die prijs zal je zeker wel één en ander vinden. Ik herinner me nog enkele boeren als Bouzy (in dorpje AY) - was een heel klein boertje dat we toevallig zijn tegengekomen; Launois (weet niet meer welk dorp) vonden wij ook heel goeie en die hebben een soort kurktechniek waardoor je geen flessen met kurksmaak kan hebben. Ik zou de hele grote huizen vermijden want daar betaal je toch meer de naam. En bij die kleinere boertjes zitten echt heerlijke champagnes. Gewoon gaan en proeven - de meesten vinden 't geweldig en zijn supervriendelijk. Als je grote hoeveelheden koopt krijg je vaak nog wat extra's en bij sommige kan je ook Champagne krijgen met gepersonaliseerd etiket (met je eigen foto- wil ik ook!!)Enfin, geniet er in elk geval. Ik denk dat wij ook onze eigen Champagne gaan kopen ter plekke als we nog ergens een gaatje in de agenda vinden.Veel plezier!Amaryllis07-08-09
Voor 10-15 euro kan je champagne kopen in den Aldi . Is ooit bestempeld door testaankoop als beste champagne.
Wij zijn onze champagne ook gaan halen en heebn ongeveer 15 euro betaald. Wij zijnh in Hautvillers geweest, daar zitten een 15 tal wijnboeren bijeen waar je kan gaan proeven en kopen aan deze voordelige prijs. Wij zijn bij G.Tribaut geweest, maar er zijn er daar veel en goede Champagne.Groetjes Nathalie03-07-09
HeyJe hebt Guy Larmandier.héél goed, hou er welk rekening mee dat sommige zaken flessngeld aanrekenen als je de champagne niet bij hun besteld.Grtsmarieke
Voleraux is heel lekker en ik geloof dat je de brut hebt voor rond de 13 euro. Vergeet inderdaad niet zoals marieke zegt dat, als je je champagne laat serveren in een zaal, je wel ook 'kurkgeld' moet betalen zoals ze dat noemen.