Terug naar overzicht
Met Vista-print kan je wel experimenteren.Maar ik ben er ook mee bezig geweest, en heb het opgegeven. (mijn resolutie van foto was te klein) Ik bak er niks van :(Succes!
hallo, Indien gewenst kan ik je wel helpen.Ik heb de juiste programma's daarvoor en heb ook zelf mijn uitnodigingen gemaakt waar 2 foto's in verwerkt zijn tot 1 geheel.Of waarom ga je niet ten rade bij een drukker, die zijn er toch voor.Alvast hier mijn gegevens vanmassenhove@mobistarmail.be
Bij het samenstellen van jullie uitnodigingen dien je rekening te houden met diverse zaken. Zo kies je een stijl die past bij je huwelijk en het soort feest dat je wilt geven. Sta ook even stil bij het aantal soorten uitnodigingen dat je zult versturen. Niet iedereen wordt immers uitgenodigd voor zowel de receptie en het avondfeest. Welke informatie moet je vermelden in je uitnodigingen? Hou het vooral duidelijk, zodat er zich geen misverstanden voordoen.De stijl.Aan de hand van de stijl en de verwoording kan men afleiden of het bijvoorbeeld een formele of een losse gelegenheid wordt. De keuze van de stijl bepaalt ook in grote mate de kleuren en de lettertypes die je kunt gebruiken. De uitnodogingen kunnen meestal ondergebracht worden in volgende stijlen: Romantisch, formeel, modern, ...Formaat.Los van de stijl die je kiest staat het formaat. Uitnodigingskaarten bestaan in allerlei formaten en vormen. Hou er rekening mee dat uitnodigingskaarten die buiten de post-standaard vallen duurder zijn om te verzenden. Raadpleeg hiervoor de gangbare tarieven van De Post voor wat betreft formaten en gewicht.Informatie.De informatie die vermeld wordt op de aankonidiging hangt af van wie de gastheer en gastvrouw zijn van het feest: De ouders van de bruid; De ouders van de bruidegom; Beide ouders; De bruid en bruidegom. Je kunt er tevens voor kiezen jullie grootouders en getuigen te vermelden. Onontbeerlijk zijn uiteraard de naam van bruid en bruidegom, de huwelijksdatum en de tijd en plaats van het ceremoniegedeelte. Veelal wordt ook gekozen voor het vermelden van een klein gedichtje die de liefde voor elkaar illustreert.AanvullingenDe aankondiging wordt eventueel vergezeld van de uitnodigingen voor receptie en avondfeest. Op deze kaartjes vermeldt je de locatie, het tijdstp en eventueel een routebeschrijving. Verdere informatie over bijvoorbeeld de geschenken die jullie wensen te ontvangen kun je kwijt op een afzonderlijk kaartje of op de aankondiging.
hey, wij waren ook eerst van plan om onze uitnodigingen zelf te maken (met foto) maar na verschillende programma's zelf geprobeerd te hebben zag het er toch nog altijd alles behalve professioneel uit. Dus uiteindelijk hebben we gewoon in powerpoint een idee opgesteld en daarmee naar een drukker gestapt. Ik kan het je echt aanraden: niet alleen heeft hij de juiste programma's om het zo mooi te maken as je maar wilt, maar hij heeft er ook meer ervaring in. Zo hadden wij een lettertype gekozen dat eigenlijk te fijn is om mooi en duidelijk af te drukken, hij heeft ons hierbij geholpen om het beste lettertype te kiezen en hij houdt ook rekening met enveloppes.... je kunt naar enkele drukkers gaan met je voorbeeld en wat rond luisteren en offertes aanvragen...Wij zijn in ieder geval zeer tevreden, het is zelfs nog mooier geworden dan ons origineel plan! We krijgen ze maandag! ik kijk er al echt naar uit!veel succes!
Wij zullen onze bedankingen waarschijnlijk via deze website bestellen: http://www.fotokaarten.nl/ De uitnodigingen zullen we bestellen bij de drukker.Groetjes,Véroniquehttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl
hey,wij hebben wel zelf onze uitnodigingen gemaakt en hebben er makkelijk 100€ mee uitgespaard.Wij hebben zelf een in 3 stukjes, in turqoise & warm grijs , wel gekleurd papier gaan halen en zelf gedaan. Iedereen vondt het zo'n waw kaart maar het hangt af van wat je wil.Voor tekst over foto's te zetten/lopen heb je fotoshop nodig, werk je in lagen en dan is het mogelijk omzoiets te maken. Maar je loopt wel nog steeds het risico dat je tekst op glanzend papier gaat uitlopen...Kortom onze uitnodiging is wel in 3 delen met een chique lettertype maar moderne kleuren en was ongeveer 2 tal uur werk, daarvoor kan ik met die 100€ wel wat anders gaan doen...Als je er niet zo in thuis bent is het niet zo simpel en kan je gewoon beter gaan kijken bij bvb ava papierwaren die hebben mooie kaarten tegen deftige prijzen.