Nu Online
Momenteel zijn er 359 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eerste trouwbespreking met beide ouders

13-2-2009 21:42:22
hey allemaal!
Morgenavond gaan mijn 'verloofde' en ik bij mij ouders thuis eten samen met mijn toekomstige schoonouders. Het is de bedoeling om dan eens samen te praten over onze trouw.
Kunnen jullie tips geven? Dingen die zeker besproken moeten worden???
Dankuuuuuuuuu
Groetjes

Annelies
27-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 447

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik13-2-2009 21:52:47

Hey

Wij hebbend dat ook gedaan. Alle puntjes die we moeten regelen voor de trouw hebben we besproken. Mss zeker bespreken wat al geregeld is, wat niet, suitekledij voor zowel de mannen als de vrouwen, wanneer ze moeten binnenkomen in de kerk, enz...

Veel plezier

Groetjes, Laura

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik13-2-2009 22:16:37

Misschien ook niet teveel bespreken. Wij hebben toch geleerd van zelf overal te kijken en te zoeken en als we vb. voor onze feestzaal nog 2 opties hadden, hadden wij ons ouders meegenomen naar de laatste 2 dus. Je moet vooral opletten dat je je trouw organiseert hoe dat jezelf wilt maar als je je ouders vanaf het begin betrekt dan is de kans groot dat zij het plaatje invullen terwijl het toch belangrijk is dat je eerst kijkt wat jullie zelf willen. Tenzij jullie natuurlijk alles graag samen delen...Dat is de tip die ik jullie heel graag wil meedelen. Wij hadden al vaker last gehad met het'moeien' en hebben vanaf het begin beslist dat als we de trouw gingen regelen hier zoveel zelf mogelijk voor gingen beslissen. We kregen dan wel weer het verwijt dat we niets vertelden van de trouw maar vanaf het moment dat we van iets zeker waren waren zij natuurlijk ook de eerste die het wisten en dat hebben ze uiteindelijk ook aanvaard.
Veel succes en denk morgen maar eens aan mij!

Groetjes, Katrien

Annelies
27-2-2010
 Meld misbruik13-2-2009 23:14:37

:)
bedankt voor de reacties
en ik zal morgen eens aan je denken Katrien :)
Wij zijn sinds november verloofd, dus we hebben al wel eventjes tijd gehad om samen over een aantal dingen na te denken.
We willen bv zeker graag een DANSfeest! Niet te veel overdreven gedoe aan tafel.
We zijn al naar twee zalen gaan kijken en morgen gaan we in de namiddag nog eens naar twee zalen kijken voordat we naar mijn ouders gaan.
Ik denk dat het morgen eerder de bedoeling is om een beetje te horen wat de budgetten zijn (als de ouders iets willen bijleggen), wie de ouders er zeker graag bijwillen, ... zo'n dingen meer. Ik ben er zeker van dat ze ons wel vrij zullen laten in de keuzes. Maar anderszijds wil ik ook graag dat mijn ouders achter onze keuze staan. Zij hebben al meer feesten meegemaakt en kunnen misschien ook wel aanraders geven voor zalen en tips voor kledij enzo...
kBen benieuwd! Ook al om onze ouders met vier samen te hebben, want dat is nog niet zo heeeeeel veel gebeurd, ookal zijn we bijna 5 jaar samen ondertussen. :)
Groetjes!

s
1-6-2007
 Meld misbruik14-2-2009 10:58:59

Ik ga akkoord met Katrien.
Bespreken en vanalles over je trouw delen met je ouders en schoonouders kan leuk zijn, maar kan ook voor heel wat ergernissen zorgen.
Je bent eerst zelf open om vanalles te vertellen, waardoor je ouders en schoonouders sneller zullen 'moeien'. Of dat voelt toch aan als moeien terwijl ze het zo niet bedoelen want in het begin werd alles toch samen besproken? Ze mochten toch hun mening geven? En dat doen ze dan ook, maar ondertussen begin jij dat als kritiek op te vatten...
Ik weet natuurlijk niet hoe de relatie is tussen jullie, maar af en toe een beetje terughoudenheid, hoe enthousiast je ook bent, kan volgens mij geen kwaad.

Wij hebben bijna niets vertelt en zeker niets over de voorbereidingen besproken. Enkel als er iets was vastgelegd, werd dat meegedeelt. Er kon toch niets meer aan veranderd worden.
Mijn ouders vonden dat goed. Zo hadden ze geen gedoe aan hun hoofd om een trouw te regelen.
Mijn schoonouders (vooral schoonmoeder) had het er erg moeilijk mee dat ze niet betrokken was. Da's soms wel pijnlijk eigenlijk. Maar uit medelijden iets aan mensen geven, doe ik niet. Dus mocht ze ook niet mee voorbereiden, terwijl haar zussen dat wel deden voor hun kinderen. En die kinderen zijn allemaal heel erg traditioneel/klassiek getrouwd, maar daar waren wij echt niet voor.

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik14-2-2009 13:48:18

Hoi,

Wij spreken morgen af met onze ouders. Wij hebben al heel wat geregeld, dus daarmee hebben wij eigenlijk grotendeels onze zin gedaan. Er is altijd wel gevraagd aan de ouders wat zij ervan vonden, maar uiteidelijk lag de beslissing bij ons. Waarover het morgen zal gaan zijn vooral de genodigden en de financiële zaken... En dat is niet altijd even simpel :-S

Succes!!
Groetjes,
Sarah

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-2-2009 18:47:34

Het is een druk weekend blijkbaar, want ook wij hebben morgen een etentje met de suite. Het meeste ligt nu al vast en morgen komt zowat de 'infoavond' naar hen toe. Hoe ziet de dag er precies uit, wat met kledij,...

Groetjes,

Véronique

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...