Nu Online
Momenteel zijn er 684 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje

15-2-2009 15:56:12
Hallo,

We moeten binnenkort bij de pastoor voor ons misboekje. Maar hoe begin je aan zo een misboekje. Met welk programma doe je dit en welke volgorde gebruik je.

Ellen
10/10/2009

Ellen
10-10-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 812

Ellen
10-10-2009
 Meld misbruik15-2-2009 16:05:37

jullie mogen dit doormailen naar ellenvandesype@hotmail.com

Alvast bedankt

10/10/2009

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik15-2-2009 16:17:59

Het is dus inderdaad de bedoeling dat je het misboekje helemaal zelf maakt. Zowel de teksten van de lezers als van de pastoor. De structuur is meestal overal hetzelfde. Je kan best van bestaande misboekjes vertrekken en zo je eigen misboekje maken. Als je de structuur hebt kan je vragen of de pastoor het goed vind en dan kan je aan teksten beginnen. Die vind je op internet, van bestaande misboekjes, of je schrijft ze gewoon zelf. Ik kan dus niet begrijpen hoe dat mensen een trouwbelofte van een ander kunnen nemen. ook de eerste lezing heb ik zelf geschreven. Wij moesten van onze pastoor niet op weekend gaan maar volgens hem gaf het maken van een misboekje evenveel inzicht als zo een weekend. Dus, have fun!

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik15-2-2009 17:20:50

Zoek eens op dit forum met de zoekfuntie bovenaan, zo vind je heel veel terug.
op www.insides.be staan redelijk wat misboekjes, zo vind je dan teksten, volgorde ed terug. ik heb dit gewoon in words gedaan. het is nog altijd het fijnste om dit helemaal zelf te doen.
succes

Sofietje
20-6-2009
 Meld misbruik15-2-2009 19:06:04

Hey,
ik ben ook net gestart met ons misboekje en iedereen die ik kende zei dat het een heleboel werk zou worden, maar het gaat echt een stuk vlugger dan je zou denken! Ik heb heel veel gehaald uit vroegere misviering van mijn nichten en neven en dan heel wat afgezocht op het net...Hier een nuttige link

http://users.telenet.be/pastonet/liturgia/vieringen/huw...

Lieve
27-6-2009
 Meld misbruik15-2-2009 20:31:50

Hey,

Ik heb deze week ook mijn misboekje gemaakt, en in feite valt dat, zoals sofietje zegt, echt nog mee van werk hoor. Je moet er gewoon eens goed aan doordoen, ik ben zo rond 10u 's morgens begonnen, en 's avonds tegen 17u was ik klaar met af en toe wat pauzes. Ik heb ook heel veel gehaald uit de vieringen op de site van het godsdienstonderwijs:
http://www.kuleuven.be/thomas/pastoraal/vieringen/

Daar klik je op 'zoek viering' en bij gelegenheid vink je 'huwelijk' aan. Dan zal je een 5-tal goeie voorbeelden vinden. Ik heb gewoon de structuur overgenomen, en dan telkens de mooiste tekst gekozen. Ik had nog wel een andere site, met bij elk onderdeel mooie teksten, maar die link ben ik kwijt, maar voor elk onderdeel vind je veel hoor, als je googelt. Veel succes ermee!

Groetjes,
Lieve

Ps, sofietje, ben je van Brugge? xxx

Sara
8-8-2009
 Meld misbruik18-2-2009 13:53:23

Hey Ellen,
je hebt mail... ;)

groetjes Sara (08/08/'09)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...