Nu Online
Momenteel zijn er 588 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe in godsnaam regelen!!

17-2-2009 16:18:35
Ik zit vast met het vervoer!! Mijne vriend en ik trouwen in Diepenbeek vandaar is hij afkomstig en wij wonen nu ook daar. Maar de traditie wil dat ik bij mijn ouders ga slapen. Dit is een half uurtje rijden van Diepenbeek. Dus de familie van mijne vriend die in de suite zitten komen dus ook naar mijn ouders om te zien als hij me ophaalt. Nu dacht ik van een oldtimer bus te huren en daar iedereen in te stoppen om op en af te rijden. Nu voor zijn familie geen probleem maar wel voor mijn familie!! Hoe geraken die 's avonds dan na het feest terug thuis? Grrrr!!! En iedereen met de auto da lijkt me ook zo een soep!! Iemand ideeën?

Petra
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 838

Deborah
4-4-2009
 Meld misbruik17-2-2009 16:23:08

Hallo,

Kunnen jullie 's avonds vanuit de feestzaal geen taxi's bellen of zo. Ofwel dat een paar mensen uit de familie de avond erzoor of de dag zelf één of meerdere wagens gaan plaatsten aan de feestzaal. Wij hebben ook een oldtimer geleend en wij overnachten in het kasteel. Wij zetten 's morgens één wagen al aan de feestzaal, en de volgende dag gaat iedereen samen naar huis.

Succes ermee.

Nicky
28-11-2009
 Meld misbruik17-2-2009 16:32:12

Hej,

Ik herken het probleem. Ik ben van Lier, mijn vriend van Hasselt, we wonen en trouwen in Gent en het feest vindt plaats in de Kempen... Wij trekken ons niets aan van de traditie, vooral omdat het gewoonweg niet haalbaar is (je moet op je trouwdag toch nog iets anders doen dan rondrijden). En dus ga ik me omkleden bij een vriendin of zo en komt mijn vriend me daar dan wel ophalen.
In elk geval zijn oldtimerbussen duur en niet zo comfortabel denk ik... Misschien kan je familie onderling afspreken, zodat het aantal auto's beperkt is?

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik17-2-2009 16:45:23

Wij doen net zoals Deborha. De avond voordien zetten we net voldoende auto's aan de feestzaal zodat iedereen terug thuis raakt en de dag zelf gaat iedereen mee met de bus.

Groeten!

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik17-2-2009 17:22:19

Hey Petra, je kan het misschien eens helemaal anders doen? Bijv. tegen je vriend zeggen dat hij bij zijn ouders moet gaan slapen en dat hij jou afhaalt aan jullie huis? Alles hoeft toch niet zo traditioneel te verlopen en zeker niet als daar extra stress bij komt kijken.

Petra
8-8-2009
 Meld misbruik17-2-2009 17:28:10

Ja als het van mij afhing zou ik het zo doen maar mijn mama staat erop dat het zo gebeurd omdat ik al niet trouw in mijn dorp

s
1-6-2007
 Meld misbruik17-2-2009 17:52:51

Ik zou zeggen f*ck de traditie ofwel Vera haar voorstel, da's een heel mooi alternatief, maar daar is je mama blijkbaar niet mee akkoord. Mmm wel jammer.
Laat haar het vervoer eens proberen te regelen én betalen!! Wie weet piept ze anders en kan ze begrijpen dat die traditie voor jullie niet haalbaar is.
Er zijn genoeg andere tradities waar je wel aan kan meedoen, maar daar heeft je mama niets aan natuurlijk.

Mijn ouders, grootouders, nonkel en broer zijn samen in een taxibusje naar huis gereden. Mijn ouders hadden dit zo geregeld zodat iedereen kon drinken. De prijs viel goed mee, maar dat weet ik niet meer.

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik18-2-2009 0:17:25

Hoi Petra,

Soms vraag ik me af wie er trouwt als ik zulke verhalen lees...
Misschien komt dit wat grof over, maar het is JULLIE dag, niet die van je mama. Maak het jezelf niet te moeilijk door voor iedereen goed te willen doen. Het is toch de bedoeling dat jullie genieten van die dag! Je mama heeft haar dag al gehad...

Nog veel succes,
Ann
(21-02-09)

danitsja

Meld misbruik18-2-2009 6:58:15

lol normaal als je een bus huurt pikken die familieleden op aan de feestzaal sorgens om van daar dan naar (in jou geval het ouderlijk huis te rijden, misschien eens informeren als je een firma hebt voor je busje of zij dit zo doen

Kim
1-8-2009
 Meld misbruik18-2-2009 7:48:12

Hoi Petra,

Wij spreken met iedereen van de suite af op de parking van onze feestzaal (in Diepenbeek). Daar gaan wij hun dan oppikken met de auto's om naar het gemeentehuis te rijden en daarna worden ze terug gebracht naar de feestzaal. s'avonds hebben ze dan ook hun auto's ter beschikking om naar huis te rijden.

Groetjes
Kim
01/08/2009

Kathy
8-9-2018
 Meld misbruik18-2-2009 18:49:33

bij ons komt de suite naar de feestzaal waar mijn aanstaande ze zal oppikken met oldtimerbus, zij komen mij dan thuis ophalen, en na gemeentehuis rijden wij zowiezo naar de feestzaal omdat daar onze viering is. en zo heeft ook iedereen zijn auto ter beschikking.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...