Terug naar overzicht
in mijn ogen lijkt dit een mooie planning, als ze al om 21h30 naar het feest komen is het misschien om 1a2h zeker al gedaanik zou dit wel zien zitten hoor zo!geen stress ook alles opt gemak en genieten! waar en wanneer trouw je?
Bij ons is de planning voor het dansfeest vanaf 22u30, nog later dus...17u - 19u: receptie I19u30 - ...: receptie + avondfeest (diner)22u30: dansfeest
Hallo,Bij ons is het dansfeest ook om 22u; Onze uitnodigingen zijn al uitgedeeld en heb hier toch nog geen negatieve reacties op gehad.Onze gasten voor het avondfeest komen om 18u30, krijgen dan eerst een aperitief en ik denk dat we dan tegen 19u - 19u30 aan tafel gaan. We hebben een buffet voorzien; dit neemt iets minder tijd dan een menu aan tafel gebracht. Wij hebben dit met de zaal verantwoordelijke besproken en hij stelde deze planning voor. Oorspronkelijk was het ook onze bedoeling om een half uur vroeger het dansfeest te starten.Waar je mss ook rekening mee moet houden; wij zijn ooit is op een dansfeest geweest en toen we aankwamen zat iedereen nog aan tafel. We werden toen in een klein zaaltje gezet (het was er nog super koud ook) en moesten toen zeker nog een half uur wachten voor dat het bruidspaar ons kwam begroeten. Dat was ook niet zo fijn en toen werd het ook al laat ineens.groetjesLeen
Bij ons is het dansfeest ook om 22u. Heb dit al laten vallen bij de mensen die ik voor dan uitnodig en ze vinden dit meestal geen probleem.
Hey allemaalWij eten enkel in intieme kring en 's avonds geven wij een dansfeest dat start om 20.30 u. Persoonlijk vind ik 22 u. laat om thuis nog te vertrekken. Als je dan al in je zetel zit, vertrek je dikwijls niet graag meer. Maar dat is mijn mening, natuurlijk als je daarvoor nog eerst avondfeest hebt, kan je al niet anders.Groetjes Caroline
Ik vind 22u precies ook laat, vandaar dat ik het graag een half uur zou vervroegen, maar ik zie niet waar :-SEen half uur tussen receptie en avondfeestreceptie ipv uur? Zou dat erg zijn, ik bedoel, om te kunnen volhouden?Valerie
Mij lijkt 22u niet te laat; als ik op een dansfeest uitgenodigd ben om 22u. ga ik met anderen die ik ken en ook gaan eerst aan hapje eten en maken we er vooraf ook een leuke avond van.Let echt wel op dat het eten niet uitloopt: ik ben ooit vanaf 22u. op een dansfeest uitgenodigd en de openingsdans was pas om 23.45u. ...De gasten van het dansfeest hadden toen al meer dan 1,5 uur rechtsgestaan en er zijn er verschillende om middernacht al direct naar huis gegaan. Probeer misschien dus vooraf te achterhalen of je vrienden / familie spelletjes organiseren of foto's laten zien en hoe lang dat gaat duren zodat je dat kan incalculeren.Groetjes !
Persoonlijk vind ik 21u al laat om naar een dansfeest te vertrekken, laat staan 22u, dan kom ik écht mijn zetel niet meer uit! Maar soit, da's mijn mening ;)Ik zie dat je op een zaterdag trouwt, waarom dan zoveel tijd tussen kerk en receptie? Een uur pauze vind ik lang. Wij hadden amper 30 minuten gepland en dat vond ik meer dan voldoende. Bij ons mocht iedereen mee aan tafel, dus iedereen was rond 19.30u aanwezig, eerst aperitiefje, daarna eten en dessert, om 22.30u iedereen de dansvloer op tot ruim na 5u!
Wij hebben ook maar een half uurtje tussen de eerste receptie en het aperitief voor het avondfeest. Ruim voldoende volgens de zaalverantwoordelijke.
voor mij persoonlijk zou 22uur te laat zijn. ik vrees dat ik dan zou afhakenof het zou vb het feest van mijn beste vriendin zijn
22.00 uur is ook het uur dat onze laat-avondgasten komen (dessertbuffet + dansfeest). Een dansfeest begint sowieso altijd 'laat'... en 10u s avonds vind ik nog goed. Wie wil kan op zijn/haar gemakje nog iets eten en dan er komen invliegen.
Ik ben zelf al verscheidene keren uitgenodigd voor een dansfeest en daar arriveren wij toch altijd tussen 22u en 22u30. Meestal gaan wij dan met andere vrienden eerst nog iets eten om dan gezamelijk aan te komen.Groetjes,Véroniquewww.robbyenveronique.bruiloftsite.nl
@ danitsja: in sint-joris-winge voor de kerk en kasteel van hoen in Geetbets als feestzaal.@ Evy: het is een half uur rijden van de kerk tot aan de feestzaal. We laten ws een ijskarretje komen aan de kerk voor mensen van de sportclub van mijn vriend en vrienden van mijn ouders (half uur na kerk) + de familiefoto's zouden we ook aan de feestzaal nemen. Dan is 1,5u niet zo ruim :-)We denken maar een half uurtje pauze te nemen ts receptie en avondfeestreceptie. Is ietske vermoeiender voor ons, maar zo wordt het 21u30 ipv 22u.@ Joke: de mensen van het dansfeest krijgen een zitplaatsje hoor. En een ruim dessert- en kaasbuffet.
Als je gasten er te vroeg zijn is dat ook niet leuk...Ik was eens op een avondfeest en wij zaten nog volop aan de hoofdschotel toen de 'dansgasten' al binnen kwamen. Die hebben daar superlang "saan draaien" met hun ene glaasje prik dat ze kregen...ik vond dat best zielig eigenlijk. Wij hebben toen beslist om alle avondgasten vanaf 't begin van 't feest te laten komen en geen extra's vanaf de dessert omdat dat daar echt een beetje 'mislukt' was...GRoetjes,Amaryllis07-08-09
@ Amaryllis: dat zou ook ons droomscenario geweest zijn, maar dan zijn we failliet denk ik :-)
bij ons is het ook om 22u. Persoonlijk was ik er ook niet zo voor te vinden om mensen voor het dessert en dansfeest uit te nodigen omdat wij zelf ook al eens meegemaakt hebben dat we daar maar stonden te staan terwijl de mensen van het avondfeest nog aan het eten waren. Maar ja, mijn vriend is militair en zijn collega's vinden het maar saai om aan tafel te komen en willen liever gewoon komen dansen. Voor ons niet gelaten...komt ons een pak voordeliger uit :-)