Nu Online
Momenteel zijn er 387 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuige zijn

3-8-2005 21:51:45
Mijn beste vriendin heeft mij als getuige gevraagd voor haar huwelijk op 17 sept'05. Wat wordt er precies verwacht van de getuige? Ik zou meer willen doen dan daar gewoon mijn krabbel zetten. Heeft iemand ideeën?

hadewych

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 936

An
24-9-2005
 Meld misbruik4-8-2005 7:55:28

Mijn getuige is mijn nicht. Zij heeft voor mij een prachtige vrijgezellenavond in elkaar gestoken, heeft al 100 keer gevraagd of ze met iets kon helpen, als ze ergens iets ziet geeft ze de tip door, ... Kortom, meer dan ik ooit van een getuige had verwacht. Verder heeft ze me ook al eens op een dagje uit getrakteerd en gaat ze mij komen helpen 's morgens voor mijn kleed.
Zij is ooit ook getuige geweest van een vriendin en daarvoor heeft zij de uitnodigingen ontworpen, het misboekje getypt etc. Dingen die ik wel liefst zelf doe.
Er hangt dus veel af van de bruid.

Gert
12-11-2005
 Meld misbruik4-8-2005 10:01:00

Hallo,
Bij mij is mijn zus mijn getuige. Zij heeft mij tot hiertoe al met vanalles geholpen : ze is als raadgeefster meegegaan om mijn trouwjurk te kiezen, heeft mij tips gegeven bij onze zoektocht naar een feestzaal, ze geeft ideetjes voor de versiering van de zaal, zal een stukje voorlezen tijdens de huwelijksviering en ik kan ook altijd bij haar terecht als ik gewoon eens wil praten over de voorbereidingen of zo. Ik vrees dat ze ook voor een vrijgezellenfeestje zal zorgen :)
Eigenlijk verwacht ik niet echt iets bepaald van haar (behalve dan dat ze haar handtekening zet !), maar is het vooral de morele steun die ze me geeft door te laten zien dat zij er ook vaak aan denkt, dat me het meest plezier doet.

De praktische dingen (zoals de versiering van de zaal effectief uitvoeren, teksten kiezen voor misboekjes etc)doe ik ook liever zelf. Ik wil namelijk dat dit huwelijk echt iets is van mij en mijn vriend : alle tips en ideetjes zijn dus welkom, maar effectief beslissen en uitvoeren doe ik liever zelf!

Vraag gewoon waarmee je je vriendin het best kan helpen, een huwelijk is immers iets heel persoonlijks van het koppel en de ene bruid zal al wat meer verwachten van haar getuige dan de andere bruid.

Groetjes,
Gert

Sabine
1-7-2007
 Meld misbruik4-8-2005 10:53:16

Dit heb ik al gezien gezien tijdens trouwfeesten:

- de getuige neemt het initiatief om samen met andere vrienden, familie een lied over het koppeltje (iets ludiek)te maken.
- ook al gezien dat de getuigen foto's van het koppel (kindertijd, puberteit, beginperiode samen)bij mekaar zoeken, er een collage van maken en ophangen tijdens het feest. Ergens anders werd er telkens een kinderfoto van hem of haar op een blad geplakt, en elke tafel mocht uitzoeken wie wie was en wanneer de foto genomen was, dit werd naast de foto's geschreven en achteraf werden alle foto's in chronologische volgorde opgehangen.
- je kan ook een kort spel in mekaar steken en het koppeltje met de ruggen naast mekaar zetten, ze moeten dan vragen beantwoorden, bv wie heeft wie voor het eerst opgemerkt? Wie nam het initiatief? Wie werkt het meest? Wie slaapt het langst?...

Wat je kan doen hangt een beetje af van het koppel, je kan bij zo'n dingen misschien beter eens overleggen met andere familie en vrienden. Als je iets doet zorg er dan voor dat het een mooie herinnering voor hen is, als je daar niet zeker van bent doe dan niet zulke dingen.

groetjes,
S.

kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik4-8-2005 12:18:09

Mijn zus is mijn getuige. Ook zij heeft mij tot hiertoe al bij veel dingen geholpen:
- zij was mijn perfecte raadgeefster bij het kiezen van mijn kleed.
- zij gaat samen met mij mee wanneer de mama's hun kleding gaan kiezen (als verkoopster in een kledingzaak is zij daarvoor immers een ideale steun)
- zij bereidt met heel veel enthousiasme mijn vrijgezellenavond voor
- ze zal meehelpen de misboekjes in elkaar te knutselen (ontwerp is wel van mij maar hulp bij uitvoering is altijd welkom)
- zij zal voorlezen in de mis
- ze zal samen met de getuige van mijn vriend een speech voorbereiden voor het avondfeest
- zij zal mij de dag zelf, samen met ons mama, helpen met aankleden
- maar misschien nog het allerbelangrijkste ... ze is er als ik ze nodig hebben!

Net zoals de anderen, denk ik dus ook dat alles zo een beetje afhangt van het koppel en dat ze weten dat ze op jou kunnen rekenen, mocht dat nodig zijn.

groetjes
kathleen
03.12.05

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik5-8-2005 17:32:29

Hey,

als ik dit alles lees, word ik heel verdrietig. Mijn zus zal mijn getuige zijn, maar sinds mijn verloving ligt ze dwars: ze maakte ruzie over de datum, over de tweede dans (ik had het leuk gevonden dat ze met de andere getuige danste), wil niet voorlezen tijdens de viering...

Ik had haar gekozen omdat we heel goed overeen kwamen, maar nu heb ik er wel spijt van. Een heleboel vriendinnen zijn een stuk enthousiaster én positiever dan zij...

Lieve

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...