Nu Online
Momenteel zijn er 607 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis - SrI Lanka - Malediven

19-2-2009 18:18:48
Hoi luitjes,

Wij zitten met een probleem. Voor onze huwelijksreis hadden wij gedacht aan een combinatie van Sri Lanka met de Malediven, (periode augustus - september 2009), maar onlangs is voor Sri Lanka een negatief reisadvies uitgevaardigd voor bepaalde gebieden. (Opstand tussen lokale leger met Tamil-Tijgers). Nu, we hadden echt al concrete plannen om deze richting uit te gaan (nog niet geboekt, maar toch..) dus valt dit nieuws wel tegen. Wat zouden jullie doen in dergelijk geval: 1)niks van aantrekken en zeker boeken met het gedacht dat we de onrustige regio's toch niet bezoeken, wel met het risico dat we de boeking moeten annuleren indien nodig
of
2)Zeker spelen en andere landen opzoeken, ookal is Sri Lanka / Malediven onze eerste voorkeur... Moeilijk zenne...

Wat zouden jullie doen? Help!!

Bert
20-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1056

Wendy

Meld misbruik19-2-2009 18:24:26

hallo Bert,
Ik zou eens goed onderhoren bij het reisbureau! indien deze je echte zekerheid garanderen zou ik gaan. Wij hadden ook voor deze locatie gekeken maar het was buiten ons budget. Wat er ook heel mooi is, van horen zeggen, en in hetzelfde budget zal zitten van jullie, is Mauritius, seychellen. Of Aruba....ook heel mooi, maar misschien wel minder te zien..
groetjes wendy

danitsja

Meld misbruik20-2-2009 6:10:22

ik zou ook naar het reisbureau gaan en informeren. zeggen zij dat het idd zo is dat er problemen zij zou ik dit risico niet nemen. waarom je huwelijksreis op spel zetten als je dan later als de problemen daar weg zijn ook kan gaan naar daar ;)

succes met de zoektocht
Danitsja 9-07-2010

Jill
23-5-2009
 Meld misbruik20-2-2009 8:08:04

Hoi,

Wij hebben onze huwelijkreis reeds geboekt en wij trekken naar Sri Lanka en de Malediven.
De Talimtijgers zitten enkel nog in het uiterste noorden van Sri Lanka en daar houden ze de toeristen echt wel weg.
Ik heb echter op het reisbureau toch ook gevraagd hoe het zat als er tegen die tijd niet meer naar Sri Lanka gereisd zou mogen worden: als er van de regering een reisstop wordt opgelegd, wordt alles zonder kosten terugbetaald.
En is het zo, krijgen we ons geld terug en boeken we iets anders.
Ik maak er mij nu eigenlijk niet echt zorgen over. Over een paar maanden kan de situatie weeral helemaal anders zijn ...

Groetjes,
Jill

Ellen
27-6-2009
 Meld misbruik20-2-2009 8:10:33

Hey

Wij zouden vorig jaar ook die combinatie doen, maar dan is er ook een negatief reisadvies uitgesproken waardoor wij dan geozen hebben om 2 weekjes op de Malediven door te brengen...(en zou voor mijn huwelijksreis dit jaar onmiddellijk terug gaan voor 2 weekjes) Ikzelf zou het advies wel opvolgen want het zou er daar niet vredig aan toe gaan... Maar er zijn nog super veel leuke combinatie reizen waarbij je heel veel kan zien en uw reis kan afsluiten op een schitterend wit zand... Groetjes
Ellen

Liesbeth
1-5-2009
 Meld misbruik20-2-2009 14:24:43

dit was ook ons plan voor onze huwelijksreis...maar inderdaad,ik weet ook niet goed wat doen. Ik denk dat we toch maar naar iets anders uitkijken. De Malediven alleen zie ik persoonlijk niet zitten. Het lijkt mij er wel heel mooi, voor een paar dagen ideaal, echt paradijselijk, maar na een dag of 4 zou ik toch wel eens iets anders willen doen dan op mijn luie kont op het strand zitten.

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik20-2-2009 19:31:17

hey,

tja, veel hangt af hoe de situatie veranderd natuurlijk... de problemen met de tamil zijn er steeds al geweest.

jullie moeten dit afwegen.
je kan die combi met malediven nog altijd later maken he.
indonesie in die periode valt ook goed te bereizen.

wij gaan dit jaar naar javi, bali

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik20-2-2009 21:45:28

wij hadden vorig jaar ook geboekt maar is afgelast moeten worden omdat touroperators de veiligheid niet konden garanderen en dus alle vluchten moesten aflassen.
vroeger was het zo dat ze enkel in het noorden zaten maar tegenwoordig zitten ze ook in colombo en daar moet je zowiso zijn voor de landing van je vlucht.
wij hebben halsoverkop moeten overboeken naar een rondreis op Jave en enkele dagen genieten in Bali (indonesie)
ooit zou ik nog wel naar sri lanka en malediven willen gaan maar momenteel is het risico te hoog dat je grote stukken van het land moet missen omdat het er te onveilig is (en ja ook gebieden waar toeristen komen)

Sofie
22-8-2009
 Meld misbruik22-2-2009 17:36:01

Hey,

Ben vorig jaar ook naar Sri Lanka geweest in januari. (tussen de aanslagen door).
Zalig land en op dat moment (nogal logisch) weinig toeristen. wel een groot nadeel: door de dreiging van tamils konden we een paar belangrijke uitstappen niet doen: o.a. Yala park... waardoor de helft van onze reis moest gevuld worden met wandelingetjes rond het hotel,... Wel spijtig aan de ene kant. moet er wel bij zeggen dat de ander helft van onze reis toch alles heeft goed gemaakt!!!!

Misschien toch eens goed over denken, want na onze reis is de situatie enorm verslechterd. We weten dit ook door onze gids waarmee wij nog steeds contact houden,...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums