TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ann
21-2-2009
|
19-2-2009 19:22:53
Hoi Betsy,
Als jij je daar zekerder door voelt, waarom niet? Sommige mensen sluiten een huwelijkscontract af en dat is toch ook voor het geval dat... Je kan er altijd alleen naartoe gaan zonder je vriend iets te vertellen he! Wat niet weet, niet deert!
Groetjes, Ann (21-02-09)
|
|
Heidi
13-9-2008
|
19-2-2009 19:51:51
ik zou daar nu ook niet naar toe willen als ik verloofd was of getrouwd hoor... Een huwelijkscontract is alles op voorhand een beetje regelen, maar zo'n beurs... Als mijn ventje zou voorgesteld hebben om naar daar te gaan, zou ik schrik krijgen, ik zou denken dat hij van mij af wil zijn...
Maar als jij per se wil gaan kijken, dan doe je dat maar, maar denk eraan dat je ventje er zo ook over kan denken...
|
|
inge
27-6-2009
|
19-2-2009 20:05:35
Rare berichten tegenwoordig...
Naar een notaris gaan om een huwelijkscontract af te sluiten is een must tegenwoordig. Naar een echtscheidingsbeurs gaan vooraleer je getrouwd bent is belachelijk.
|
|
Laura
11-7-2009
|
19-2-2009 20:48:01
Ik vind het wel erg ten opzichte van je vriend dat je al zo je huwelijk instapt... Ik vind dat je zo een beurs moet bezoeken als je echt de intentie hebt om te scheiden, niet als je gelukkig getrouwd bent en vooral niet als je verloofd bent, dan moet je trouwbeurzen gaan bezoeken. Sorry maar als mijn vriend voorstelt om zo een beurs te bezoeken hoeft het voor mij niet meer, dan zou hij geen vertrouwen hebben in onze relatie.
Groetjes!
|
|
evelien
20-6-2009
|
19-2-2009 21:05:26
wist je dat het hier de site wij trouwen is??? en niet wij scheiden!!! als je met zoiets in u hoofd zit zou ik niet trouwen...
|
|
ellen
4-7-2009
|
19-2-2009 21:29:46
hey,
tja ieder zijn mening natuurlijk he... maar vind dit zeer vreemd... je kan daar niets bijleren he?? denk ik toch? je wil je verdere leven met elkaar doorbrengen, of hebt althans die intentie. een huwelijkscontract afsluiten en/of gescheiden rekeningen vind ik normaal (iedereen beslist dit tenslotte zelf). maar een scheidingsbeurs... en dit achter zijn rug doen is ook geen goed idee vind ik... tenslotte is je relatie toch gebaseerd op vertrouwen.
maar als jij dit perse wil, tis u beslissing
|
|
Ellen
23-5-2013
|
19-2-2009 21:42:52
hihi.. da wist ik nu echt niet dat dat bestond..
|
|
danitsja
|
19-2-2009 21:52:02
ik vind het eigenlijk grof dat je daar naartoe wilt, natuurlijk is je aanstaande gekwetst je bent nog niet getrouwd en bekijkt al dingen voor je scheiding te regelen
mijn mening he
|
|
maja
25-10-2008
|
19-2-2009 22:01:00
Voor het geval er iets misgaat, daar heb je een huwlijkscontract voor. En dan kan je beter eens informeren bij een notaris. Maar een echtscheidingsbeurs??? Da's toch niet te geloven? En dan als je nog aan het plannen bent voor de grote dag? De bedoeling is toch van de trouwen met het idee van dit is voor altijd? Enorm naief, ik weet het...
|
|
Marieke
18-4-2009
|
19-2-2009 22:16:59
Ik vind het belachelijk! Sorry hé! Een ECHTSCHEIDINGSBEURS??? Ge kunt beter als het OOIT zover komt naar de advocaat gaan, wij sluiten een huwelijkscontract af, maar niet voor als het misgaat, maar wel voor als er later iets met één van de twee gebeurd. Om bepaalde zaken geregeld te hebben voor de langstlevende.
|
|
Ann
21-2-2009
|
19-2-2009 22:19:42
Waar zien jullie dan het verschil tussen een contract (dat enkel belangrijk is als er gescheiden wordt) en een scheidingsbeurs bezoeken???
Ann (21-02-09)
|
|
Marie
13-6-2009
|
19-2-2009 23:14:20
een contract is ook belangrijk als 1 van de 2 sterft...
|
|
sarah
17-5-2008
|
19-2-2009 23:58:41
ik vind dat je in het begin zakelijk genoeg moet zijn. Een goed contract vind ik toch wel heel belangrijk!
|
|
Ann
21-2-2009
|
20-2-2009 0:05:30
Dat vind ik toch ook hoor! Wij hebben zelfs al laten opmaken hoeveel mijn aanstaande zal moeten betalen aan allimentatie als hij ons verlaat. Waarschijnlijk kan je op zo'n beurs daarover wel inlichtingen krijgen. Dus Betsy, waarom zou je er niet naartoe gaan?
Groetjes, Ann (21-02-09)
|
|
sarah
17-5-2008
|
20-2-2009 8:06:57
ik vind het toch ook niet slecht hoor, om goed voorbereid aan het huwelijk te beginnen!
Dus als je jezelf er goed bij voelt, waarom dan niet?
Het is misschien onromantisch. Maar uit elkaar gaan is dat ook!
|
|
Elly
|
20-2-2009 8:41:58
ik en mijn vriend trouwen zonder huwelijkscontract, wanneer we dan getrouwd zijn is alles van ons samen! 21 maart zijn we 5 jaar samen, we wonen nu al 2 jaar samen, alles wat we hebben is van ons ! Moest het er toch van komen, dat het geluk niet aan onze kant staat, dan zijn dat zorgen voor dan.
Een huwelijkscontract kan je opstellen als 1 van de 2 een eigen zaak heeft of een huis gekocht heeft voor dat je gehuwd bent, naar de beurs gaan om informatie rond een echtscheiding voor je gehuwd bent vindt ik persoonlijk maar een rare gedachten.
Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn partner zou voorstellen om daar naar toe te gaan !
|
|
Heidi
4-7-2009
|
20-2-2009 9:56:19
Als je daar nu al rekening mee houdt, trouw dan niet!! Belachelijk gewoon!!
|
|
inge
27-6-2009
|
20-2-2009 10:05:58
@Ann,
Dat kan niet hetgeen je daar zegt. Je kan nu nog niet bepalen hoeveel alimentatie je man je moet als hij je ooit zou verlaten. Dat is afhankelijk van de dan bestaande leefsituatie, afhankelijk van inkomen, gezinssamenstelling ed. Er wordt hier serieus met de haren getrokken.
|
|
s
1-6-2007
|
20-2-2009 12:47:35
Je bent niet te realistisch, alleen bestaan er volgens mij betere kanalen om je juist te informeren. De notaris bijvoorbeeld. Bij ons is de scheiding al redelijk goed geregeld voor het geval dat... Niet romantisch, maar kom... Naar zo'n beurs zou ik nu precies niet gaan. Degene die je nodig hebt is een notaris, advocaat,... en die mensen mogen toch geen reklame maken?? Wat voor organisaties staan daar dan?? Daar staan handelaars die iets proberen te verkopen, zou ik denken. En jij wil helemaal nog niets kopen want je moet nog trouwen.
|
|
Marieke
18-4-2009
|
20-2-2009 12:51:14
Wij hebben gewoon een contract omdat er toch iets meer geregeld is als er iets met 1VD2 gebeurd. vb. voor de nalatenschap. Alles ivm alimentatie enzo staar er NIET in, jezus, als je daar al aan moeten denken! Sorry hoor!
Bij ons is het gewoon voordeel voor de langstlevende, ALS er ooit een scheiding komt, maar je dus dacht ik niet van uitgaat als je trouwt, bekijk het dan hé?
|
|
s
1-6-2007
|
20-2-2009 12:52:29
Nu moest ik toch wel weten wat dat juist was en heb gegoogeld. De participanten van de beurs van 2008 gevonden. Die mensen heb je toch nog niet meteen nodig? Daar staan advocaten, dedectieves (cool!), relatieburo's,... Ik denk niet dat je daar al veel te zoeken hebt.
Ik blijf bij mijn eerste gedacht. Ga al zoveel mogelijk op papier zetten bij de notaris. Niet romantisch, maar beter zaken regelen nu je er met elkaar nog over kan praten dan over 10 jaar ofzo als je met getrokken messen tegen over elkaar staat. Al zijn wij er wel vanuit gegaan dat die notarissen-zaken nooit gebruikt zouden worden. Maar ja, je weet maar nooit, hoe verlieft en gelukkig je nu ook bent.
|
|
s
1-6-2007
|
20-2-2009 14:55:05
Marieke, Je moet ieder zijn situaties en financiele regeling afzonderlijk bekijken, he. Misschien is jullie situatie relatief eenvoudig op financieel gebied en moet er niet veel op papier gezet worden.
Ik denk dat het voor sommige mensen niet slecht is als ze al heel wat dingen hebben op papier staan voor overlijden/eventuele scheiding.
Zomaar zeggen, 'bekijk het dan' is vaak niet vanzelfsprekend als de scheiding er is. Mensen maken ongelooflijk veel ruzie over geld, zelfs als je eerst 30 jaar gelukkig getrouwd zijn geweest. Niet dat je dat moet doen, maar ik ben er voorstander van om zoiets ongelooflijk onromantisch al te bespreken. Tuurlijk ga je ervanuit dat je tot de dood samen blijft, maar als mijne man met één of andere bimbo samen is achter mijn rug en daarmee pleziertjes heeft zal hij NIKS van mijn centen hebben. Daar ben ik heel erg hard in. Alles van mij, zal dan terug naar mij gaan!! Ik vertrouw hem nu echt wel voor 100%, maar je weet maar nooit... Als ik dood val, mag hij alles hebben en terug gelukkig worden met iemand anders. Niet dat het over zoveel geld gaat, maar met die centjes kan ik na de scheiding toch opnieuw beginnen zonder financiele problemen.
|
|
veronique
13-9-2008
|
20-2-2009 15:36:36
Ik vind ook dat je alles goed moet regelen van in 't begin, want voor je 't weet verandert de situatie en dan is het te laat om nog bij de notaris te gaan. Ik wil ook zekerheid in 't geval er met één van de twee iets gebeurt. Ik zou persoonlijk niet weten wat ik op een beurs moet gaan zoeken, maar misschien kan het wel grappig en plezant worden, je ziet vaak de vreemdste dingen op beurzen! Laura, Evelien , ea: ik denk dat Betsy al één en ander heeft meegemaakt, je kan maar voorbereid zijn hé...
|
|
ellen
4-7-2009
|
20-2-2009 18:30:32
hey,
wij trouwen ook met een huwelijkscontract... we wonen samen in 'mijn' huis. ik zeg altijd, het is ons nest en ons huis zolang we samen zijn. als er een haar in de boter komt, waar ik wil voor vechten dat het niet gebeurt, komen de mensen hun slechte kant naar boven... dus laat ik dat schrijven.
mijn ventje begrijpt dit... verder vind ik het ook maar logisch dat ook hij veilig staat...
volgende week woensdag gaan we uitleg vragen over huwelijkscontracten...
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
24-2-2009 9:54:18
hey Betsy
Ik begrijp wel dat je verloofde dat helemaal niet ziet zitten. Om eerlijk te zijn zou ik zelf enorm beginnen twijfelen over de overtuigdheid van het huwelijk als mijn man daar indertijd mee was afgekomen. Dat je een huwelijkscontract overweegt versta ik, uiteindelijk kan je vb als zelfstandige je partner beschermen als je zaak eventueel overkop gaat of kan je zo bepaald vastgoed garanderen van terug te gaan naar je ouders als je sterft... Maar nu al gaan kijken naar wat je allemaal moet doen als je ooit zou scheiden? Dat vind ik niet realistisch, maar pessimistisch eigenlijk. Ik begrijp wel dat je je afvraagt wat er met je bezittingen gebeurt als je man je zou verlaten, maar daarvoor hoef je toch heus niet samen naar een echtscheidingsbeurs? Maak gewoon een afspraak bij de notaris en laat jullie de voordelen van een huwelijkscontract uitleggen. Die mensen zijn vertrouwd met het rechtssysteem, dus je kan alles aan hen vragen. Doorgaans komt het erop neer dat alles wat voor het huwelijk eigen bezit was, eigen bezit blijft, net zoals schenkingen en erfenissen die je ontvangt tijdens het huwelijk en je persoonlijke goederen (kledij, bril, schoenen...). Voor de rest is alles gemeengoed. Ook je loon. Dus als hij je verlaat en jullie hebben geen huwelijkscontract dan heeft hij recht op de helft van alles wat jullie vanaf jullie huwelijk verdiend of gekocht hebben (buiten enkele wettelijke vastgelegde zaken zoals erfenissen etc) Je bent verstandig dat je alles overziet of over alles nadenkt, maar je kan je verloofde echt niet kwalijk nemen dat hij de romantiek van het huwelijk laat overschaduwen door een eventuele scheiding. Met die gedachtengang trouw je uiteindelijk best niet. In ieder geval hoop ik dat jullie er samen uitkomen en de nodige info kunnen verzamelen. Geniet nog van de voorbereidingen! Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|