Terug naar overzicht
Hey,Dit heb ik hier in één van mijn voorbeeld boekjes staan.....Er waren eens 2 trouwringen die samen in een doosje wonen gingen.Maar de ringen werden uit het doosje gehaald en ze werden zomaar verkocht en betaald.Gelukkig mochten ze weer bij elkaar gaan wonen tot ze zich op een zekere dag weer moesten vertonen.En vanaf die dag,ja trouwringenleven is hard,wonen die 2 ringen weer apart.Maar soms,heel even,lopen ze terug hand in hand.Ja zo gaat het nu éénmaal in trouwringenland.Groetjes marjan18/07/09
Hallo, het thema in de buitenschoolse opvang was toepasselijk "Valentijn". Ik heb toen de gedichtjes gevraagd om ook te gebruiken in de viering (heb een zoontje van 7j die ook graag iets wil voorlezen):VOORBEELD 1:Ik heb geen hartje van zilver, ik heb geen hartje van goud, maar ik heb een hartje dat eigenlijk wel ene beetje van je houdt!VOORBEELD 2:Een hartje voor mamaeen hartje voor papaeen hartje voor broertje of zusjeen ook nog een kusjemet mijn liefste lachop jullie huwelijksdag.VOORBEELD 3:Zeg mij als je kan, wat is houden van?Van wat?Van de hond of van de kat,van geel of van blauw?Nee, neevan jou, van jou.Dat is leuker dan van blauw!Hoop dat je hier iets mee kan doen. grtzSofie
Er zijn wel wat leuke kinderboekjes te vinden hoor, ook met gedichtjes. O.a. van Marianne Busscher en Ron Schröder vb.Altijd zal ik van je houdenik wil je nooit - nee nooit meer kwijtwant wat er tussen ons gegroeid isdat trotseert de eeuwigheid.Je kan altijd eens googelen. Succes!
Hoi,Ik zit in dezelfde situatie, ik zou graag mijn zus haar dochtertje iets laten lezen. Je vindt niet zo makkelijk dingen op internet, hoor! Twee voorbeelden (maar vrij lange verhalen) zijn "Kikker is verliefd" en "Grote Haas en Kleine Haas".Ondertussen heb ik eens gekeken naar songteksten van K3. Je moet het liedje "Verliefd" eens opzoeken en de tekst lezen. Als je hier en daar wat wegknipt en eventueel er wat persoonlijks bijplaatst, blijft er een héél mooi tekstje over! Ik denk dat ik daar mee verder ga gaan.Veel succes x