evy
1-3-2009
|
20-2-2009 18:24:52
huh? Je genodigden laten betalen om naar jullie feest te komen??? Shit man, geef dan geen feest he!
|
|
Karmen
29-5-2010
|
20-2-2009 18:26:26
Ik zou hen ook niet laten betalen. Vind dit ook een beetje raar voor een trouwfeest, maar als dat bij jullie wel de gewoonte is, geen probleem, hoor! :)
|
|
Karmen
29-5-2010
|
20-2-2009 18:27:11
Of vragen jullie misschien geen envelopjes, maar in ruil een bijdrage in de drank of zo?
|
|
danitsja
|
20-2-2009 18:31:50
ik heb al van mensen gehoord die naar zo'n gerne feest gingen dat ze eigenlijk vree hard teleurgesteld waren dat ze drank zelf moesten betalen nadat ze een envloppe van 100 of 150 euro gegeven hadden
|
|
Nathalie
|
20-2-2009 18:35:07
Ik vind het ook not done! Als je een cadeau geeft verwacht je toch niet dat je zelf je drank moet betalen? Ook niet na twee drankjes! Veel mensen nemen zelfs geen geld mee naar een trouwfeest!
Ik dacht dat het de bedoeling was dat je je vrienden en familie trakteert op deze speciale dag!
Nathalie 27.06.09
|
|
Sarah
4-7-2009
|
20-2-2009 18:35:09
heb daar nog nooit van gehoord, normaal gezien betaal je toch alles zelf op een trouw en de mensen geven gewoon wat ze willen...
|
|
ellen
4-7-2009
|
20-2-2009 18:35:39
hey an,
@evy, je reageert nogal heftig hoor. niet iedereen heeft een even groot budget...
wij hebben een drankforfait tot het einde van het feest (hierin zitten frisdranken, bier, wijnen, leffe, augustijn, kriek, geuze...
sterkere bieren en sterke drank moet bijbetaald worden. hier draaien wij niet voor op. als onze gasten dit dan willen moeten ze zelf betalen. derbij, het is niet de bedoeling dat iedereen daar sterrezat zit ook.
bekijk wat jij en je verloofde willen / aankunnen. persoonlijk is dit, voor mij dan, niet echt leuk voor een trouw om mensen zelf te laten betalen. voor een verjaardag ofzo kan je bv. wel zeggen eerste x aantal consumpties betalen wij, de rest jullie.
maar uiteindelijk, jullie beslissen.
|
|
evy
1-3-2009
|
20-2-2009 18:40:52
Nee, idd, niet iedereen heeft een even groot budget, da's waar. Wij hebben ook lang gespaard en hard gewerkt, maar bij ons kreeg iedereen eten en drinken, volledig door ons betaald. Het feest waar hier over gepraat wordt is enkel broodjes, en dan nog zelf laten betalen voor drank?? Dat kan er bij mij écht niet in!
|
|
heidi
|
20-2-2009 18:47:08
dit vind ik toch ook geen goed idee, als dit er nog niet vanaf kan zou ik geen feest geven
|
|
Nathalie
|
20-2-2009 18:48:39
Sterke drank serveren op een trouw is ons fel afgeraden. Blijkbaar geven veel mensen die optie niet omdat er dan te veel gedronken zou worden en de mensen te vlug dronken zouden worden.
Dus bij ons zijn ze gewoon niet te krijgen, dat is misschien ook een optie.
Nathalie 27.06.09
@Evy: ik snap je reactie wel maar het heeft geen zin je daar zo in op te jagen! :-)
|
|
sarah
17-5-2008
|
20-2-2009 18:57:15
ik zou ook liever geen feest geven dan! Ik zou me rot schamen...
sterke drank vind ik dan weer niet nodig.
|
|
an
9-5-2009
|
20-2-2009 19:04:01
het is duidelijk dat we veel reactie krijgen :-) we betalen alles uit eigen zak en krijgen ni zoals de meeste van mama en papa HAhaha mensen dit is maar een forum é ja wadde
|
|
Joke
25-4-2009
|
20-2-2009 19:20:53
Uiteraard heeft niet iedereen hetzelfde budget, is gewoon zo. Maar de genodigden laten betalen voor hun drank, zou ik precies toch echt proberen te vermijden. En wat als jullie minder mensen uitnodigen, bijvoorbeeld 80 of 60, en voor hen dan wel alles betalen ? Misschien is dat een optie ?
Groetjes
|
|
danitsja
|
20-2-2009 19:27:56
ik snap jou reactie bij ons is het ook uit eigen zak hoor ! wij hebben ook verleden jaar nog maar huisje gekocht en ik denk als je een feest met broodjes geeft dat dit niet veel kost. dus dat de drank er wel bij kan niet? ik bekijk het ook van een ander zijn kant he. ik koop gewoon een jurk van max 600 euro niet meer en zaal plus dj is afgerond 4000 euro reken dan je kerk en stadhuis plus 300 en een fotograaf van 500 die je jammer genoeg in 2010 niet vind mo voe dit jaar wel ;) komt toch redelijk schappelijk uit how ja :p wat je schappelijk noemt ook genoeg maar wij sparen nu dubbel zo hard ;) een ring van 500euro samen en je bent er
|
|
Véronique
31-7-2009
|
20-2-2009 19:36:55
Ik zou ook eerder besparen op andere dingen (geen huwelijksreis, goedkopere schoenen, juwelen die ik reeds heb,...) ipv te besparen op drank... Een huwelijksfeest is nu eenmaal overvloedig eten en drinken...
Groetjes,
Véronique
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
Sara
12-9-2009
|
20-2-2009 19:46:28
Wij betalen ook echt àlles uit eigen zak, we hebben ook pas gebouwd, en we hebben hard gespaard, om maar even te zeggen dat ik je situatie begrijp, An. Maar ook ik zou dan liever een beetje wachten met trouwen en/of feesten, zodat ik mijn gasten volledig kan trakteren. Ik zou ook niet graag naar een feest gaan waar ik al een cadeau geef en dan nog zelf mijn drank moet betalen. Wij hebben nagevraagd bij onze feestzaal, en als we voor 600euro aan drank moeten betalen, zou het veel zijn. Een trouwfeest hoeft echt niet duur te zijn hoor! Veel succes! www.saraenrodney.bruiloftsite.nl
|
|
Valerie
2-5-2009
|
20-2-2009 19:51:26
Hey,
Ik heb dat in onze omgeving nog gehoord dat de mansen enkele bonnetjes krijgen en dan zelf hun drank betalen. Ik zou, als je dit doet, dit vermelden op de uitnodigingen bv. Zo weet iedereen waar hij voor staat.
Succes.
Valerie2mei09
|
|
evy
1-3-2009
|
20-2-2009 19:52:49
Wij hebben ook alles zelf betaald, pas een huis gekocht en verbouwd... Ik weet best wat ik zeg hoor. En euhm, er zijn veel meer koppels die alles zelf betalen dan je denkt hoor. Wacht dan een jaartje langer om te trouwen en maak er een prachtig feest van zonder dat de mensen achter uwe rug gaan zeveren, want dat ga je gegarandeerd krijgen als je ook maar iets laat betalen door je gasten!
|
|
Heidi
13-9-2008
|
20-2-2009 21:05:19
wat je ook kan doen is een feest geven met drank en muziek, geen broodjes... wat je op de broodjes uitspaart, kan je geven aan de drank. bij ons was de drank voor 135 personen (zonder de wijn en schuimwijn) ook nog geen 400 euro hoor...
|
|
inge
27-6-2009
|
20-2-2009 22:27:06
Toch heb ik het idee dat er tegenwoordig een flauwe grappenmaker op het forum zit...
|
|
Marieke
18-4-2009
|
20-2-2009 22:35:43
Sorry,
Ik vind dat je dit echt niet kan maken! Trouw dan wat later, kleiner, maakt niet uit wat, maar op de manier die je zegt is het geen FEEST meer hé... DAn is het eerder een soort trouwfuif?
|
|
Sara
8-8-2009
|
21-2-2009 9:30:39
Wij geven ook een soort trouwfuif, met drank en hapjes en een hamburger/frietkraam, voor 230 man. Ik zou me schamen als ik de mensen deed betalen als wij hen uitnodigen...
|
|
Imke
4-4-2009
|
21-2-2009 11:08:50
Hey An, wij moeten ook alles zelf betalen en hebben ook een huis gekocht maar ik zou me dood schamen als ik aan de mensen zou moeten vragen om hun eigen drankt te betalen! Ikzelf neem ook geen geld mee als ik naar een trouwfeest ga dus zou ik het ook rot vinden als ik op een trouwfeest voor een zo'n verrassing zou te komen staan. Wacht nog een jaartje met trouwen zodat je dit wel kan betalen voor de gasten of nodig gewoon minder mensen uit!
imke
|
|
Heidi
4-7-2009
|
22-2-2009 0:11:36
Hey An, ik neem aan dat dit een trouwfuif is en buiten alle commentaar om en om te antwoorden op je vraag zou ik ervoor kiezen om geen sterke dranken of sterke bieren te serveren. Het moet vooral leuk blijven, zo kunnen de mensen meer genieten denk ik. Ik zou toch niet ervoor kiezen om ze zelf iets van de drank te laten betalen, nee. Het zijn vrienden hé. Véél succes nog!!
|
|
Rebecca
27-6-2009
|
23-2-2009 8:03:51
Hallo, Ik heb het wel nog gehoord van mensen die bv een aantal drankbonnen geven. En als de mensen voor broodjes komen, dan weten ze al dat ze geen hele menu moeten verwachten hé en passen ze hun kado daar wellicht aan aan. Echt, ieder koppel doet gewoon zijn zin vind ik. Wij lossen het op door bv geen sterke drank en maar bepaalde bieren te geven en dat heb ik al bij alle trouws gezien. En de gasten maken daar echt geen probleem van hoor. Succes! En maak er JOUW feest van!
Groetjes,
Rebecca 27/06/09
|
|
Annelies
17-4-2009
|
23-2-2009 10:11:25
Wij zitten in hetzelfde schuitje hoor: vorig jaar een huis gekocht, dat we aan het verbouwen zijn, en we betalen alles zelf. Toch is het voor veel gasten vreemd om zelf drank te moeten betalen op een trouwfeest, zeker nadat ze meestal een vrij groot cadeau gegeven hebben. Bij ons is de keuze gewoon beperkt: frisdranken, koffie, thee en bier (pils, Palm en Kriek). Andere bieren of sterkere dranken (cocktails) doen we niet, dat zou wel veel te duur uitkomen en we willen ook geen al te zatte gasten hé, iedereen moet veilig thuis geraken. Drankkosten vallen wel nog mee hoor, zoek een goede brouwer en zelfs als de gasten veel drinken kom je per persoon op niet zo veel uit.
|
|
Evelien
8-8-2009
|
23-2-2009 10:45:02
Hey An,
Als je een trouwfuif geeft met broodjes en de gasten de drank laat betalen, zou ik hen dit zeker opvoorhand laten weten! Zo kunnen ze hun kado aanpassen en geld meenemen ;-) Dan weet iedereen dit opvoorhand en kan er achteraf ook niemand komen reclameren en zagen! Het is niet omdat dit anders is, dat je dit zo niet mag doen he! Het is jouw feest !!! Succes ermee!
|
|
Diane
16-5-2009
|
23-2-2009 15:36:18
Wij zijn zo ook een keer uitgenodigd. Een chique locatie, alles erop en eraan. Maar dan kwam het: ieder twee broodjes en de drank zelf te betalen. Dit is echt heel negatief overgekomen bij iedereen. Dan zou ik mijn feest doen in een minder chique locatie en de mensen goed ontvangen. Groetjes
|
|
Nele
7-8-2009
|
23-2-2009 19:17:23
Hoi,
Ik zou het persoonlijk ook niet doen, laten betalen voor de drank. Vraag naar een forfait, dat valt meestal goed mee. Van ons bedraagt dat €10 de man. Van begin tot eind! Nu hebben wij ook nog maar net gekocht en moeten we ook op onze tanden bijten. Wij hebben eens geschrapt in onze lijst voor genodigden! Er stonden heel wat mensen in die we eigenlijk niet zoveel zien en je moet ook eens goed overwegen welke band je eigenlijk hebt met sommige mensen en hoe die band nog zal zijn als je getrouwd bent...
Groetjes, Nele 07/08/09
|
|
linda
7-8-2009
|
8-3-2009 13:24:00
hoi an, omdat wij ook alles zelf moeten betalen, hadden we afgesproken om het klein te houden, na lang gezaag heb ik toch mijn zin gekregen om een klein feestje te geven, we hebben iets gezocht en gevonden aan een vaste prijs, buffet en alle dranken inclusief, behalve sterke drank, dit hoeft ook niet.dan weet je ook vooraf waar je aan toe bent. groetjes linda
|
|