Nu Online
Momenteel zijn er 643 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwring-verlovingsring

22-2-2009 16:31:27
Beste bruidjes,

Een vraagje ivm de ringen, wij zijn momenteel op zoek naar trouwringen. Ik heb echter reeds een verlovingsring, het probleem is nu de volgende...Dragen jullie trouwring en verlovingsring samen op één vinger of apart? Ik heb al heel wat mooie trouwringen gezien, maar vaak "passen" deze qua stijl of grootte niet samen met mijn verlovingsring. Nu is het ook zo dat ik van plan was deze samen te dragen met de bedoeling mijn andere hand vrij te houden voor eens een meer "tussendoor juweeltje". Wat doen jullie hier mee?
groetjes en bedankt!!

evelien
7-3-2009
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1451

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik22-2-2009 16:34:45

Hey Evelien,

Mijn trouwring past ook helemaal niet bij mijn verlovingsring...Ik ga op mijn trouwdag mijn verlovingsring naar rechts verschuiven om plaats te maken voor mijn trouwring, maar als ik eens een ander juweeltje wil aandoen rechts doe ik dat later wel gewoon. Ik moet mijn verlovingsring niet elke dag aan als ik mijn trouwring heb denk ik.

GRoetjes,

Amaryllis
07-08-09

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik22-2-2009 16:34:57

verlovingsring rechts, trouwring links

evelien
7-3-2009
 Meld misbruik22-2-2009 16:56:45

Dank u voor de snelle reactie!!
Denk dat ik het dan inderdaad ook zo zal oplossen

groetjes,
Evelien

katelijne

Meld misbruik22-2-2009 19:06:11

ik wil ze samen dragen aan 1 vinger... we hebben speciaal mijn verlovingsring ook zo gekozen (een eenvoudige solitair). Ik wil ook nog een hand vrij hebben om eens af te wisselen :-)

kristel
9-5-2009
 Meld misbruik22-2-2009 21:01:14

hallo,
ik ga mijn verlovingsring vanaf mei aan mijn linkerhand dragen.grtz kristel

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik22-2-2009 22:35:30

Hoi
wij zaten ook met deze bedenkingen. Na ruim informeren bleek dat het echt geoorloofd is om je verlovingsring eens uit te doen, nadat je gehuwd bent en een trouwring hebt, om eens een leuke andere ring aan te doen.
Wij doen trouwring links, en verlovingsring rechts. Ik weet dat het in sommige provincies andersom is, maar we hebben toch hiervoor gekozen om de trouwring links te doen, omdat die dan minder onderhevig is aan slijtage (ik ben rechtshandig).
Groetjes en succes he
isabelle

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik22-2-2009 23:36:39

ik draag mijn verlovingsring niet meer, soms wel in een ketting rond mijn hals.
We hebben die ook speciaal gekozen (jaja, ik ben meegegaan mijn verlovingsring kiezen) om aan een ketting te kunne hangen. Ik heb niet zo graag 2 ringen aan, en mijn trouwring doe ik niet uit.

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik23-2-2009 7:52:28

Hey,

Als ze inderdaad samen zouden passen zou ik ze echt aan dezelfde vinger dragen. Misschien niet op de ceremonie zelf, want dan zou ik mijn vinger vrij houden, maar achteraf zou ik ze dan echt samen dragen! Ik draag ze apart omdat ze niet passen, maar ik zou dat anders wel doen. En inderdaad eens de trouwring, is verlovingsring voor mij minder belangrijk. Het is trouwens ook niet zo'n degelijke/stevige en kan ik nog wel zien.
Succes!

Groetjes,
Rebecca
27/06/09

heidi

Meld misbruik23-2-2009 8:27:20

omdat het met mijn werk niet echt gamakkelijk is met een ring maar ik toch 1ring, mijn trouwring wil aanhouden mogen we 2weken voor onze trouw mijn verlovingsring binnengeven en deze smelten ze mee in de ring(samen met nog wat spulletjes van mijn moeder en oma), zo is dit een persoonlijk juweel waar veel aanvast hangt. Ik vind 1 ring genoeg en aan mijn verlovingsring ben ik niet gehecht.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-2-2009 14:08:44

O.a. om deze reden heeft mijn verloofde een verlovingsketting gegeven en geen ring!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

Nele
7-8-2009
 Meld misbruik23-2-2009 18:47:41

Hoi,

Ik vind het wel héél vreemd dat je je verlovingsring niet meer zou dragen! Misschien ook omdat die van mij supermooi is :-) Mijn verlovingsring draag ik rechts en mijn trouwring zal ik links dragen. Ik zou dat nooit samen dragen, dat vind ik nogal jammer. Iedere ring is op zich mooi en ik vind het nogal een gek gezicht twee ringen bij elkaar! Ik vind het ook niet jammer om geen andere ringen meer te dragen. Ik ben meer een oorbellen-girl :-)

Groetjes,
Nele
07/08/09

Annelies
27-2-2010
 Meld misbruik23-2-2009 21:38:46

Hey,
Ik heb een groeiring (waar je diamantjes kan laten bijzetten) als verlovingsring.
Misschien hou ik deze ook wel als trouwring en laat er dan gewoon nog een aantal diamantjes bij inzetten.
Anders pakken we een ring van hetzelfde merk, maar dan een heel sobere als trouwring. (blijbaar is mijn verlovingsring van een bekend trouwringenmerk)
Ik weet het nog niet goed...

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik10-3-2009 10:54:25

Hey Evelien,

Je kan ook altijd een trouwring laten ontwerpen die bij je verlovingsring past? Wij laten onze trouwringen ontwerpen, is niet duurder dan een andere ring. Van welke regio ben je?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...