Nu Online
Momenteel zijn er 409 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Biscuit of ijstaart of dessertbordje

23-2-2009 21:41:42
Hallo bruidjes,

Ik zit met een dilemma.
De feestzaal had voor het dessert 3 voorstellen.

Ofwel een huwelijkstaart in biscuit of een "huwelijks"ijstaart. Of een bordje met één en ander op.
Wat zouden jullie verkiezen.

Wij zouden graag een taart nemen omdat dit meer "huwelijk" is en deze kan je dan ook aansnijden. Aanvankelijk hadden we gedacht om enkel voor de biscuit te gaan maar nu begin ik toch te twijfelen. Zouden we dat niet beter combineren met een ijstaart.

Of zouden jullie dan toch voor het bordje gaan??

Ik zou geen dessertenbuffet doen omdat we heel veel gangen hebben en je betaald dan veel vind ik voor datgene er "maar" gegeten wordt.
We hebben de menu al kunnen voorproeven en voor het dessert moesten we echt duwen om het binnen te krijgen (en we zijn goeie eters)

jullie meningen zijn zeer welkom!

Elien

Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1432

sevda
27-6-2009
 Meld misbruik23-2-2009 21:49:52

Dag Elien

Onze feestzaal stelde net dezelfde opties voor. Wij hebben gekozen voor de ijstaart. we wilden een taart omdat dat toch meer het huwelijksgevoel geeft dan een dessertbordje. De keuze viel op de ijstaart omdat we dat persoonlijk lekkerder vinden dan de biscuit.

Ik zou zeggen: kies wat je het lekkerst en het leukst vindt.

groetjes

evy
1-3-2009
 Meld misbruik23-2-2009 23:01:40

Persoonlijk zou ik ook voor de ijstaart gaan. Niet iedereen is liefhebber van biscuit en ijs lust meestal iedereen. En zelf zou ik ook graag een mooie ijstaart aansnijden ;-)

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik23-2-2009 23:13:20

Ik zou dan weer voor de biscuit gaan. Ijstaart is meestal heel hard. Ver-ijst zelfs. Dan is een bolletje ijs meestal veel lekkerder.
Wij gaan biscuit nemen + nog 5 andere gerechten. (rijstpap, chocomouse, tiramisu, bavarois en javanais) Buffetje dus. De mensen nemen wat ze willen. Zijn niet verplicht om een heel dessertbord op te eten.

groetjes, Carolina

Kirsten
9-5-2009
 Meld misbruik24-2-2009 8:55:09

Neem gewoon wat jullie zelf het lekkerst vinden: wij hebben ijstaart gekozen omdat we dat veel lekkerder vinden dan biscuit. Je kan toch nooit voor iedereen goed doen, dus denk maar eens aan je zelf ;-)

groetjes
Kirsten

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik24-2-2009 9:39:35

Wij konden kiezen voor een dessertbuffet, maar met alle toeters en bellen van het aansnijden van 'de taart'. Dus dan snijden we of een ijstaart aan of een taart die er bij staat, dat moeten we nog zien. Biscuit willen wij absoluut niet: lusten wij niet en niemand eigenlijk graag :-)

Valerie
04/07/09

lesley
20-6-2009
 Meld misbruik24-2-2009 9:59:49

Wij trouwen op 20 juni dus hebben we gekozen voor een ijstaart, die wordt eerst getoond aan de gasten met vuurwerk erop en daarna wordt die versneden en wordt die op het dessertbord gelegd.
Wij gingen eerst ook een dessertbuffet nemen, maar dat gaat inderdaad te veel zijn na het eten.

Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik24-2-2009 10:45:13

Wij gaan voor het dessertbuffet en de huwelijkstaart van bij de koekjesfee. Zo kan iedereen kiezen wat ze willen.
groetjes Nathalie
03-07-09

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik24-2-2009 11:43:44

ik vind ijstaarten en gewone taarten van feestzalen meestal zo cliche (witte koets, witte boot, of iets in de trend)

dus ik zou kiezen voor het dessertbordje

Ellen
23-5-2013
 Meld misbruik24-2-2009 12:07:39

Wij doen een typische biscuit-bruidstaart gestapeld en rond.. met een koppeltje erbovenop.. En daarbij hebben wij ook nog een kaasbuffet en rijstpap en chocomousse en fruit en noten..

Wij hebben ook geen gangendiner.. Wij hebben een gigantisch koud buffet.. Dus denk ik wle dat mensen nog wat plaats kunnen maken voor het heerlijke dessert

Lorianne

Meld misbruik24-2-2009 12:39:41

hey,
wij wouden ook geen buffet door het grote prijsverschil maar vonden enkel een dessertenbord nogal saai dus oplossing van onze zaal: dessertenbord waarbij 1 stuk dessert wordt binnengedragen met de nodige show en door ons gesneden...de gulde middenweg
groetjes,
Lorianne

s
1-6-2007
 Meld misbruik24-2-2009 14:33:40

Ik zou ijstaart kiezen!!
Maar dat is omdat ik gewone huwelijkstaarten of andere biscuit eigenlijk niet lekker vind. Ziet er mooi uit, hoort erbij en ik snap dat koppels dat graag willen doorsnijden en efkes aandacht aan willen geven.
Maar ik eet er zelden van als ik mijn stukje krijg. Ik eet juist de versiering eraf. Ik heb tot mijn grote spijt nog nergens ijs gekregen. :-(

Maar da's heel persoonlijk, he. Je hebt natuurlijk veel mensen die wel graag biscuit eten.

Ik zou kiezen wat je zelf het lekkerste of het leukste vind. Da's blijkbaar gewone taart of gecombineerd met ijstaart.
Over buffet moet je niet blijven nadenken en twijfelen, vind ik.

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik24-2-2009 21:17:20

Dag Ellen,

Bij ons ijstaart, daarna verwenkoffie met nog kleine dessertjes.

Marieke

Inge
24-4-2015
 Meld misbruik24-2-2009 22:15:31

wij gaan ook voor een dessertenbuffet en nadien koffie en enkele koekjes en snoeperijen op de tafel. Aangezien ik maar weinig mensen ken die biscuittaart mogen. Als ik zo lees dat jullie al hebben moeten duwen om het binnen te krijgen, dan zou ik gaan voor het dessertbordje. Een ijstaart is zwaarder dan dessertbordje
groetjes

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik25-2-2009 8:04:21

Hoi,

Goh, veel mensen en veel verschillende smaken... Ik hoorde een reactie dat de mensen liever geen biscuit hebben... wel ja, bij ons is dat net omgekeerd, in onze familie hebben ze liever geen ijstaart...

Gewoon jullie zin doen, je doet nooit voor iedereen goed!
Succes!

Rebecca
27/06/09

Elien

Meld misbruik25-2-2009 17:08:57

Bedankt voor de reacties!!!
Echt leuk.

Ik ga het nog eens bespreken met mijn vriend en met de feestzaal een ook eens aan de ouders en zussen vragen. Ik hecht daar belang...

mss dat we voor de combinatie zullen gaan...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...