TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Bart
13-6-2009
|
24-2-2009 3:22:53
Hey,
Ik zou de eerste keer dat je gaat kijken met je mama gaan. Daarna nog winkels met de anderen (apart natuurlijk) en stel dat je je droomkleed hebt gevonden neem dan je mama terug mee. Zo is ze de eerste dat je ooit in een bruidsjurk heeft gezien en tevens ook de eerste die echt weet wat je hebt gekozen.
groetjes
|
|
Bart
13-6-2009
|
24-2-2009 3:25:07
oei zag net dat je het NIET wil ik dacht net van wel, oeps Dan zou ik gewoon tegen iedereen zeggen dat dit een speciaal moment is dat je traditioneel enkel met je mama wil doen. dat gaan ze toch begrijpen...niet? Alé thangt ervan af wie je wil meenemen maar je mama kan je niet overslagen natuurlijk hé, zou raar zijn als ze je pas de eerste keer in je jurk ziet op de trouwdag zelf.
nogmaals groetjes
|
|
Rebecca
27-6-2009
|
24-2-2009 7:58:58
Hey,
Gaandeweg in de trouwvoorbereidingen leerde ik dat je soms 'hard' moet zijn en je eigen wil volgen... Is echt niet makkelijk, ik weet en ondervind dat ook en je moet rekening houden met iedereen, budgetten, enz... Maar, in de winkels vinden ze dat ook niet altijd zo leuk dat er daar een hele bende mee is (ze kunnen dat uiteraard niet weigeren, maar ik vind dat het de boel wat onrustiger maakt met al dat volk). Ik zou zelfs niet op mijn gemak zijn om te moeten passen met al dat volk, al is het eigen bekend volk... je staat daar vaak in je ondergoed, de kleedjes passen vaak niet perfect, enz... Ik heb mijn mama meegenomen voor de eerste pasbeurt, ik was op mijn gemak en zij gaf een eerste kritische kijk op alles wat ik aanhad. Ik vind haar mening ook het allerbelangrijkste. Ik had dan een selectie gemaakt en wilde het nog eens laten bezinken. Voor de tweede pasbeurt, wanneer ik dan een definitieve keuze had gemaakt, had ik ook nog mijn zus mee, gewoon omdat ze een goeie smaak heeft en ik weet dat ze dat apprecieert van haar kleine zus :-). Zij heeft mijn keuze bevestigd. Maar een bende had ik echt niet kunnen verdragen. Ik weet dat mijn schoonzus en vriendin-getuige ook wel graag zouden meegegaan zijn, maar gelukkig hebben ze zich niet opgedrongen.
Ik zou bij een eerste pasbeurt echt niet veel volk meenemen (mama/zus), een tweede beurt eventueel dan een vriendin en de zussen niet meer...? Gulden middenweg? Maar nogmaals, ik val in herhaling, jij moet doen waar je het beste in voelt en als je dat op een goeie manier aanbrengt moeten ze dacht echt begrijpen. Je kan ze dan misschien betrekken in andere zaken dat je hun 'goeie smaak' en 'enthousiaste hulp' kan gebruiken en dat zullen ze wel appreciëren.
Succes meid!
Groetjes,
Rebecca 27/06/09
|
|
Caty
27-4-2009
|
24-2-2009 8:27:50
Hey, Ik ken dat probleem, heb er ook voor gestaan. Ik heb tegen niemand iets gezegd en ben met mijn mama naar een opendeurdag van zo'n zaak in bruidskledij geweest. Daar heb ik dan mijn kleed gekocht. Toen ze op het thuisfront te weten kwamen dat ik mijn kleed reeds had, waren de reacties eigenlijk wel positief. Ik heb gezegd dat ik zo iets speciaals met mijn mama wou delen, maar heb ze wel een foto laten zien. Zo voelden ze zich er ook bij betrokken. Alvast van harte gefeliciteerd met je huwelijk.Caty
|
|
Marieke
18-4-2009
|
24-2-2009 8:40:54
Hey,
Bij mij zijn enkel mijn ouders meegeweest. Ze betalen het kleedje & voor iedereen is het een verrassing.
De mevrouw van de winkel zei om niet teveel mensen mee te nemen, anders is het voor niemand nog een verrassing de dag zelf.
Succes
Marieke 18/04/2009
|
|
Geert
4-7-2009
|
24-2-2009 8:47:55
Ik had mijn mama mee en 2 vriendinnen, lijkt me een maximum, want naast mij stond een bruidje met 5 vriendinnen en dat was een drukte van jewelste!
Valerie 04/07/09
|
|
s
1-6-2007
|
24-2-2009 8:55:00
Enkel mensen meenemen die je zelf echt mee wilt en niet omdat de mensen in kwestie graag zouden meewillen en jij ze een plezier wil doen!!
Je zegt ook dat je mama graag wil dat je haar trouwkleed laat vernaaien... Maar wat wil jezelf?? Het is jouw kleed en jouw dag, niet die van je mama. Cru gezegd: wat zij wil is niet belangrijk. Jij moet het willen.
Je staat nog maar aan het begin van de voorbereidingen, dus je kan meteen duidelijk maken dat JIJ (jullie) alles zelf kiezen en beslissen. Je leest hier vaak verhaaltjes van bruidjes die jan en alleman bij hun trouw betrekken en dan komen reklameren dat ze van iedereen kritiek krijgen en dat je voor niemand kan goed doen. Veel met mensen babbelen over je trouw is leuk, maar als je teveel mensen erbij betrekt is de kans groot dat je er ook ergernissen gaat bijkrijgen.
Veel plezier met de voorbereidingen.
|
|
Lien
23-5-2009
|
24-2-2009 9:17:34
Ik heb voor de "verkennende ronde" mijn zus, schoonmoeder en mama meegenomen. Voor de eigenlijke beslissing enkel mijn mama. De anderen hebben het kleedje ook gezien, maar zijn het al vergeten! (grappig hoor!) Bij de eerste pas neem ik mijn zusje mee. En mss nog eens mama.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
24-2-2009 9:36:21
hey Stephanie
Een dilemma waar elk bruidje denk ik wel komt voor te staan. Ik was van plan mijn moeder, zus en twee beste vriendinnen mee te nemen. En nadien nog eens met een derde beste vriendin te gaan (die woont nogal ver). Daarna begon ook mijn schoonmoeder te zagen dat ze meewou of toch eens naar een winkel wou gaan met mij, maar ik vond dat niet aan haar om dat met mij te doen. Ik vind het nog altijd iets voor de moeder. Mijn moeder wilde ook helemaal niet dat mijn schoonmoeder en mijn vriendinnen meegingen, dus ben ik dan maar alleen met mijn moeder en zus gegaan. Ik heb dan aan mijn beste vriendinnen een foto getoond van mijn jurk. Achteraf gezien had ik wel wat spijt dat ik dat totaal niet met mijn vriendinnen gedaan heb, uiteindelijk zijn die daar zo enthousiast in, mijn moeder was dat niet echt. Ik had geen intensere emotie van haar dan alsof ik gewone kleren ging kopen. Je moet je hart volgen. Laat je door niemand iets opleggen. Neem geen mensen mee 'omdat je je verplicht voelt', daarvoor is het te speciaal... Geniet er van!
|
|
danitsja
|
|
|
Sirene
25-4-2009
|
24-2-2009 10:17:03
Ik sluit mij volledig aan bij "s" (ik ben één van die bruidjes die zwaar in de fout gegaan is :-( ): betrek er zo weinig mogelijk mensen bij van in het begin. Aanvankelijk ben je enthousiast en iedereen heeft goede bedoelingen, maar later ga je je dat misschien beklagen. Je hebt nog tijd genoeg om er later mensen bij te betrekken, maar doe het zeker niet van in het prille begin.
Dus: enkel meenemen wie je zelf wilt, en enkel zaken beslissen zoals jij ze wilt, geloof me !
Ik ben altijd alleen met mijn moeder geweest voor kleedjes te kiezen; toen ik gekozen had, ben ik het opnieuw gaan passen met mijn moeder, vader en zus. Heb in een zotte bui (héél in het begin van de voorbereidingen) eens aan mijn schoonmoeder gezegd dat ze misschien ook eens mee kon, maar ben alleen maar blij dat ik het niet heb gedaan.
|
|
inge
27-6-2009
|
24-2-2009 10:34:59
Helaba Stephanie, Ik ga deze namiddag eens zien se, met mijn moeder.. Ben gisteren ook geweest, en ik ben blij dat ik alleen met haar was, want zij kent mij het best, en weet het beste wat er bij mijn (moelijke) figuur past. Ik hoop dat ik deze namiddag iets vind, pfff, ik heb er al van wakker gelegen, moeilijk hoor. Jij hebt nog wel wat tijd he, overhaast geen dingen anders neem je misschien verkeerde beslissingen. Veel plezier nog. Inge 26-6-09
|
|
Stephanie
7-8-2010
|
24-2-2009 12:29:27
Dank jullie voor de reacties! Ik vind het echt moeilijk, iedereen wil zo graag mee: mijn mama omdat ze vindt dat ze dat recht heeft, mijn beste vriendin/getuige en mijn schoonzus zijn echt superenthousiast over de trouw en alles errond, en mijn zussen willen mee omdat ze ook wel iets willen meedoen...
Ik zal er nog eens goed moeten over nadenken, maar jullie hebben mij wel al geholpen!
Groetjes
|
|
Karolien
23-5-2010
|
24-2-2009 12:39:34
Ik heb mn zusje en mama meegenomen voor het kiezen en dat was ideaal. We hebben echt goed gelachen en had het niet anders gewild. Bij de eerste pasbeurt (in april) gaat mn beste vriendin, mn oma en mn mama mee.
Mn schoonmoeder en schoonzus wil ik niet mee omdat ze enerzijds hun mond niet kunnen houden, en anderzijds omdat het dan ook voor hen een verrassing is. Er is niets zo leuk als iemand zijn eerste reactie zien, en wil er dus zo weinig mogelijk mensen bij betrekken. Zou ook al mn vriendinnen willen meenemen, maar wil hun gezicht zien als ik binnen kom in de Kerk ;-)
Groetjes Karolien.
|
|
Sharon
28-8-2009
|
24-2-2009 12:59:22
Hallo,
van mij net hetzelfde probleem, mijn mama, mijn zus, mijn beste vriendin (getuige). Uiteindelijk heb ik gekozen: enkel mijn mama. Zij betaalt het uiteindelijk en ik vind dat een innig moeder-dochter moment... Voor de rest is het wachten tot 28/08/2009 :-)
Groetjes, Sharon 28/08/2009
|
|
Véronique
31-7-2009
|
24-2-2009 13:51:12
Ik ben dus blijkbaar een uitzondering... Mijn mama is niet meegegaan! Enkel mijn nicht waar ik een superclose band mee heb (even oud en samen in de klas in het middelbaar gezeten, mijn uitgaansmaatje) mocht mee! En het was super! Voor een verslagje --> zie http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/ --> bij 'nieuws'. Zij zal ook mijn maquillage verzorgen en kan dus nu ook bijpassende make-up voorzien. Ik merk wel dat mijn mama wat spijt heeft dat ze niet mee mocht, maar ik vind dat het een verrassing moet zijn voor iedereen! Dus ook voor haar!
Groetjes,
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
Barbara
10-4-2009
|
24-2-2009 14:43:52
Hoi, Toen ik ging kiezen zijn mijn getuige en mijn tante (goeie vriendin) meegeweest. Bij de eerste pasbeurt zijn mijn getuige en een vriendin meegeweest en nu voor mijn 2de pasbeurt gaan mijn getuige, tante en schoonzus mee... Je kiest dit uiteraard zelf... Ouders en zo heb ik bewust gezegd van niet omdat ik wil dat het voor hun een verrassing blijft... Ieder zijn keuze daarin. Jij trouwt, jij beslist...
Barbara 10-4-2009
|
|
Valerie
2-5-2009
|
24-2-2009 19:52:33
Ik moet zeggen dat ik ook een uitzondering ben, mijn vriend en ik hebben samen onze kleren gekozen. Ja, ik weet het, er zijn er die zeggen dat dat niet mag. Flauwekul, het was fantastisch en super romantisch. Je hebt nog tijd, denk er goed over na.
Grtjes Valerie2mei09
|
|
Sara
12-9-2009
|
24-2-2009 22:35:30
Ik heb mijn tante meegenomen (mijn mama is overleden, en mijn tante is een beetje mijn vervang-mama), en mijn schoonzusje (vrouw van broer). Mijn schoonzussen (zussen van verloofde) en schoonmoeder wilden ook mee, maar ik heb niet eens gezegd wanneer ik ging, ik wilde hen er wel bij hebben maar was bang dat ze hun mond niet kunnen houden. Het is de bedoeling dat het een verrassing wordt en niet dat iedereen het al weet he. Persoonlijk verkies ik dus om familie mee te nemen ipv vriendinnen. Weet je, er is zoveel te kiezen en regelen, je kan iedereen bij iets betrekken he... Je schoonmoeder kan meegaan om het kostuum van je aanstaande te gaan kiezen, iemand anders voor schoenen, lingerie. Iemand anders voor juwelen. Iemand is al getuige, je kan mensen vragen om voor te lezen ed... veel succes! www.saraenrodney.bruiloftsite.nl
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|