Nu Online
Momenteel zijn er 396 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonmoeders...

24-2-2009 14:39:23
Meestal hoor ik bij die schoonmoederverhalen dat de schoonmoeder het allemaal niet goed genoeg vindt. Wel, hier is het net omgekeerd!
Toen we haar dolblij gingen melden dat we gingen trouwen, zei ze valkaf: 'Dat ga je toch niet doen? Gij weet nie wa da kost zeker?' en zo gaat het nu met alles... *zucht* Wij betalen alles zelf, dus eigenlijk heeft ze zich niet te moeien en houden we haar ook overal buiten, zeker dan over de financiële kant.
We wilden wel dat alle mannen uit de suite een pak gingen huren (mijn schoonpa heeft een afgrijselijk donkerblauw, zéker 20 jaar oud; de getuige van mijn verloofde - zijn broer - heeft geen pak; mijn getuige - mijn broer - ook niet). We hadden een winkel gevonden waar ze een pak kunnen huren voor 60 euro. Dat is dus véél te duur voor mijn schoonma, weggesmeten geld. Het was vorig weekend etentje met de suite en toen kwam dat natuurlijk ook naar voor. Toen zei ze: 'Hoe zou jij je voelen, in een broek van een ander?' Dat wordt wel gewassen, hé. Maar allee... Mijn ouders hebben daar op gereageerd dat het toch ook geen kakafonie moet zijn van kostuums, want dat trekt dan ook op niks. Toen zei ze: 'Ik was onlangs in de C&A en daar hingen kostuums van €75. Dan kan je dat toch al beter kopen, hé. Daar heb je achteraf nog iets aan...' Ik zie ons daar al staan... Mijn pa is 1m65 en mijn broer 1m80. Die vesten zullen schoon zijn... Voor den ene te kort en den andere te lang... Want dat zijn van die kostuums waarbij je niet kan combineren, hé... En dan moet iedereen nog net zijn maat hebben...
En dan mag ik er nog nie aan denken wat ze zelf zal aanhebben... Ons mama heeft die avond wel 10 keer gezegd dat ze mee wil met mijn schoonma om kleren (want anders zal het ws ook iets uit haar kast zijn, maar dan niet van vorig seizoen, maar wel van 10 jaar terug). Ik hoop nu maar dat ze op die uitnodiging ingaat! Ik ben 2 weken geleden met mijn mama gaan winkelen, maar ik denk dat als mijn schoonmoeder weet hoeveel ons mama aan haar kledij heeft gegeven, dat ze groen wordt! Elke frank zou ze in 2 bijten en dat terwijl ze echt wel over een kapitaal beschikken. Maar ja... dat zijn meestal nog de ergsten, hé...
Wat een geluk dat we alles zelf betalen!
De broer van mijn verloofde in stiekem getrouwd, zonder dat er iemand ook maar iets van wist. Misschien dat dat er ook wel mee te maken heeft. Misschien denkt ze: 'Toen moest ik niet in de belangstelling staan, waarom dan nu wel?' of 'Toen hebben we geen kosten moeten doen, waarom dan nu wel?' Ze heeft zelf wel al gezegd dat ze trouwen in het geniep ook niet tof vind, maar kan ze dan niet gewoon gelukkig zijn voor ons? Ach ja... We zullen haar toch niet kunnen veranderen, zeker?

En zo zie je dat het overal wel iets is!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Véronique
31-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 545

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik24-2-2009 15:30:51

sorry dat ik je schoonmoeder verdedig! Maar ik zou van mijn familie ook NIEMAND in een gehuurd kostuum hebben gekregen hoor...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-2-2009 16:28:55

Feit is dat de mannen in kwestie er geen problemen over maken. Die vinden dat trouwens ferm gemakkelijk. Even de maten opnemen, 1 kostuum passen en ze zijn er vanaf.
Die €60 is trouwens de enige kost die ze hebben. Wij betalen het hele feest.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

danitsja

Meld misbruik24-2-2009 16:34:30

ik begrijp niet dat schoonouders zo erg kunnen zijn :d
niet achter luisteren doen wat jij wilt!!!
ik heb een geluk ze zijn beiden schatten die zich nergens mee moeien!!!
nu heb ik vandaag van mn zus gehoord dat mijn pa niet wilt komen ik ben volledig van streek nu!

danitsja
9juli2010
http://kurtendanitsja.bruiloftsite.nl

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik24-2-2009 17:06:57

+ kledij van de vrouw + cadeau

als mensen dan iets mogen aandoen wat ze achteraf kunnen dragen is het niet zo erg. Maar als je ze verplicht in suitekledij te komen, dan is het voor veel mensen weggegooid geld

en deftige suitekledij kost toch gemakkelijk 500-600 euro

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-2-2009 17:12:19

Olà, wie heeft er gesproken over suitekledij??? Enkel de mannen vragen we een huurkostuum aan te doen. Voor de vrouwen hebben we maar 2 dingen gezegd: 1. géén hoeden (liggen daarna toch maar in de kast) en 2. zomerse kleuren (dus géén zwart of donkerblauw), wij trouwen op 31 juli, dus hopelijk stralend weer, dan geen begrafeniskleuren liefst. Voor de rest bepalen de dames zelf wat ze aandoen. Kort, lang, rok, kleed, broek,... maakt me allemaal niet uit.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik24-2-2009 17:17:11

oh oke... maar je was best wel cru over de kledij van je schoonmama

leven en laten leven zou ik zeggen. ik zou me dus echt niet druk maken. Als ze graag in iets lelijk komt (volgens jou) laat ze dan. Daar ga je je dag toch niet door laten verpesten zeker?

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-2-2009 17:19:55

Inderdaad, maar ik ken dan ook mijn schoonmoeder... Hihi!
Ik ga haar trouwens deze week nog eens bellen of we niet gaan shoppen, denk ik. Ik heb toch een weekje verlof. Dan kunnen we misschien samen tot iets moois komen? Ben eens benieuwd...

Sirene
25-4-2009
 Meld misbruik24-2-2009 23:28:17

Lijkt me een goed idee, haar vragen om samen te gaan shoppen !
Je hebt gelijk dat je je daar zorgen in maakt, als je haar kent en weet wat je kunt verwachten. Het is jouw dag hé, dus vind ik dat je wel mag proberen haar een beetje te 'sturen' :-)
Hopen dat het lukt !

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik25-2-2009 13:41:37

hey Véronique

Steek je energie in mensen die positief zijn.
Het is hatelijk als (schoon)ouders zo doen, maar je mag hen niet laten winnen. Ze willen dat je gefrustreerd bent omdat zij dat zelf zijn.
Mijn schoonvader draaide altijd met zijn ogen als we iets vroeger en deed bij alles precies of het stelde niets voor. Dat is superirritant, maar uiteindelijk heb ik er met hem niet meer over gepraat en mijn eigen ding gedaan. Als jij voor hen de boom in kan, dan kunnen zij voor jou toch ook gewoon de boom in?
Geniet van de voorbereidingen en van de mensen die er enthousiast over zijn en probeer je niet op alles wat ze doet vast te pinnen. Ok het is een zaag en een gierige, maar niet iedereen wil zich in het nieuw zetten voor een trouw of niet iedereen wil kledij gaan huren omdat het koppel dat wil. Ergens is dit wel begrijpelijk hé neen? Ik vind als je de mensen opdraagt van iets aan te doen, dat je in de kosten moet tussenkomen als zij dat zelf niet willen betalen... Pas op hé ik vind het heel jammer voor je dat ze zo beu doet, ik heb zo ook een aantal verhalen, dus ik weet heel goed wat je bedoelt, maar probeer er je niet te druk in te maken.
Jij betaalt, het is jullie budget, dus jullie hebben dat enorme voordeel dat jullie gewoon jullie eigen ding kunnen doen!
Bij ons was dat ook zo! En tuurlijk liepen ze ne keer dwaas omdat het hun idee niet was, maar pfff gelijk ik hier boven al zei 'de boom in' :-D

Lindsey
1-5-2009
 Meld misbruik25-2-2009 13:54:14

Lieve Véro,

Hier exact hetzelfde probleem. Mijn schoonouders willen wel een feest, maar alleen met mensen uitgenodigd die zij willen (zijnde de ouders, eventueel mijn zus en schoonbroer en dan enkele van hun vrienden). Onze vrienden, collega's, mensen die wij er graag bij hebben omdat ze deel uitmaken van ons leven vinden zij weggegooid geld. Bij alles wat we vertellen over de trouw proberen ze ons het goedkoopste aan te smeren. Gevolg : we zeggen zo min mogelijk.

Aangezien wij het overgrote merendeel betalen, hebben ze natuurlijk helemaal geen inbreng.

Maar ook qua kledij ben ik zeker dat ze volledig door de mand gaan vallen in verschrikkelijke goedkope, weinig kwalitatieve of mooie dingen. Mijn mama en papa zijn ook gewoon casual gekleed, maar wel netjes, verzorgd en elegant. Zijn ouders... wel... er zijn geen woorden voor.

Aan de andere kant, ik probeer er me niets van aan te trekken. Mijn verloofde beseft het, maar kan er niets aan doen en zolang hij mijn occasioneel gezaag en mijn bezorgdheid begrijpt, vind ik dat wel het belangrijkst.

Beste raad : laat je niet op je paard zetten. En geniet van alles wat wel naar je zin is...

Liefs,

Lindsey

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik25-2-2009 14:34:15

Hey,

Wij zijn deze zomer gehuwd en hebben geen kostuums gehuurd en verplichtingen opgelegd. Nu, de een vroeg wel wat de ander ging aandoen. En eigenlijk viel het allemaal best mee. Mijn man had zijn kostuum gekocht (donker grijs), mijn schoonvader had het zijne ook gekocht (licht grijs), mijn schoonbroer had het ook gekocht (licht grijs), mijn vader had het zijn ook gekocht (tussen licht en donker grijs), mijn jongste broer had nog maar net een nieuw kostuum (toevallig ook grijs) en mijn oudste broer heeft het ook gekocht (ook grijs). Dus zonder verplichtingen kwamen ze eigenlijk allemaal overeen over de kostuums.

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met de communicatie tussen de families, maar met wat geduld en bemiddeling komt alles in orde.

Groetjes,

Gerlinde

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik25-2-2009 17:23:04

Hey

Ik vind het mooi dat je je schoonmoeder gaat vragen om samen te shoppen, maar zie dit niet als een verplichting. Het moet niet altijd van dezelfde kant komen. Ik weet niet precies hoe jullie situatie is, maar ik spreek uit eigen ervaring. Probeer vooral te genieten van de voorbereidingen van jullie huwelijk!

Groetjes Caroline

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...