Nu Online
Momenteel zijn er 439 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuige dat wil opvallen

24-2-2009 19:04:17
hallo, even hart luchten, mijn beste vriendin is mijn getuige, maar ze gedraagt er zich niet naar. als ik ze vroeg of ze wou meegaan om naar mijn kleedje te gaan kijken stuurde ze haar kat, maar nu is het helemaal compleet, ze weet sinds dit weekend dat ze zwanger is, ik ben blij voor haar natuurlijk maar ze overdrijft, ze zal 3 maand ver zijn op mijn dag maar ze zegt nu al dat ze maar tot na de openingsdans blijft(want ze heeft haar rust nodig), het ergste vind ik nu haar kleed, ik was met haar een mooi kleed gaan kiezen, nu heeft ze op internet een band besteld met 2handjes op in steentjes voor om haar buik te dragen, dit gaat ze dus ook dragen op mijn dag, ze wil de mensen laten zien dat ze zwanger is, maar dit wil ik niet, dit is toch mijn dagje...
wat denken jullie hiervan.

heidi

Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 474

Valerie
2-5-2009
 Meld misbruik24-2-2009 19:30:10

Moeilijk, maar je moet met haar praten.

Succes

Valerie2mei09

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-2-2009 20:15:14

Wij hebben ook zo'n vriendin... Toen ze net zwanger was, droeg ze al van die echte 'zwangerschapsbroeken' en als ze uit een stoel moest rechtstaan deed ze alsof ze 100kg op haar buik droeg... Echt belachelijk!
Natuurlijk wel jammer dat ze zo jullie suite zal verpesten... Probeer er met haar over te praten en probeer anders via haar echtgenoot of zo? Want natuurlijk maakt ze op die manier ook hem belachelijk...

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik24-2-2009 20:27:25

Kan je niet afspreken met haar, dat ze die band afdoet voor de foto's?
Voor zoiets moet je je dag niet laten verpesten hoor!
Wel jammer dat ze haar kat stuurde bij kleedje kiezen.
Laat door niemand je dag om zeep helpen!
Veel succes nog,
www.saraenrodney.bruilofsite.nl

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik24-2-2009 20:42:54

sorry hoor.. maar de eerste maanden ben je idd heel moe!

Veel erger dan vb op 5 maanden

Vind je het echt zo erg dat de mensen zien dat ze zwanger is? Het enige wat er kan gebeuren is dat ze 5 minuten aandacht krijgt

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik24-2-2009 21:07:05

Heidi,

Ik begrijp je frustratie, maar begrijp haar ook.
Er is natuurlijk misschien veel meer & veel langer gaande dan dit berichtje van jou.
Ik kan me er dus niet zomaar over uitspreken.

Wat ik wel jammer vind is dat het echt zo een goede vriendin is... dat ze zo doet, is het dan wel zo een goede vriendin als je dacht? -%> is mijn bedenking.

Spreek er eens met haar over?

Succes

Marieke
18/04/2009

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik24-2-2009 21:37:39

Amai, toffe vriendin. Hier zou ik ook niet mee kunnen lachen. Ik ken iemand die zwanger was bij de trouw van haar schoonzus. Niemand wist hiervan en ze heeft speciaal niets gezegd die dag omdat ze er van uitging dat het haar dag (de dag van de bruid is) en niet van de rest en dat de aandacht ook niet naar een zwangere vrouw moet gaan. Jij geeft een feest en jij staat in de picture. Ik ben ook eerder een type dat altijd maar toegeeft en zwijgt maar op onze trouw heb ik me nu wel eens voorgenomen van dat niet te doen want andere mensen zien zichzelf al helemaal ingevuld in het plaatje! En als ze zich zo interessant had willen maken had ze maar eens mee moeten gaan om je kleed te kiezen. Het is toch niet omdat je zwanger bent dat je een ongeneeslijke ziekte hebt, dat het vermoeiend is kan ik begrijpen maar dat je nu al zegt dat je maar tot de openingsdans gaat blijven.....dat belooft!
Ik vind dat je er zeker over moet praten, alhoewel dat zeer moeilijk is maar toch, want anders ga je je die dag rot irriteren. Er zijn anders nog wel genoeg mesnen die anders getuigen willen zijn denk ik en het nog aanzien als een eer!
Veel succes

Sophie

Meld misbruik24-2-2009 21:42:14

Hey,

Spreek er eens over met je vriendin... Misschien weet ze niet dat jij het niet zo fijn vindt.
Zeg haar eerlijk wat je voelt en denkt, zij kan zich alleen maar aanpassen als ze weet wat het probleem is...
Misschien begrijpt ze het wel... want ik denk dat ze ook op de dag van de geboorte van haar kind, niemand wil die bijvoorbeeld alle aandacht afneemt door te zeggen dat ze gaan trouwen. jullie zijn toch tenslotte beste vriendinnen, jullie komen er wel uit

succes

sophie

s
1-6-2007
 Meld misbruik24-2-2009 22:13:53

Tja, je hebt zo van die mensen die denken dat heel de werelend rond hun gaat draaien omdat ze zich gaan voortplanten...
Jammer, maar je vriendin zit blijkbaar op een grote roze babywolk en denkt dat heel de wereld dat belangrijk en interessant vind.

Ze gaat niet zomaar van gedacht veranderen, vrees ik. Ok, niet echt een hoopgevend berichtje, maar gewoon laten doen... Dat kan overwaaien...
Probeer haar subtiel duidelijk te maken dat het jullie dag is en dat jullie die dag graag wat aandacht van de mensen krijgen... Hopelijk is ze zo slim genoeg om in te zien dat ze dan niet met haar zwangerschap moet lopen pronken. (niet dat dat niet maar, maar daar zijn andere gelegenheden voor)

Negatief gaan doen over haar baby-fasinatie gaat, vrees ik, niet echt positief over komen.
Probeer er vooral geen ruzie over te maken. Ookal loopt er een over enthousiaste zwangere de hele dag naast jouw, wees gerust, de aandacht zal altijd naar het trouwkoppel blijven gaan. Hoe opzichtig ze ook gekleed is. Probeer je er niet in op te jagen. Als jij vindt dat ze overdrijft, gaan er ongetwijfeld nog mensen er zo over denken.

danitsja

Meld misbruik25-2-2009 9:20:15

neem een andere getuige ;)

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik25-2-2009 10:34:39

Ik vind dit van jou een vreemde reactie. Dat ze haar kat heeft gestuurd voor de keuze van je kleedje is niet leuk, maar ze mag toch blij zijn dat ze zwanger is? Denk je nu echt dat de mensen daar meer dan 5 minuten aandacht aan gaan besteden? Het is inderdaad jouw dag en je zal zo al nauwelijks tijd hebben om aan iedereen genoeg aandacht te besteden. De mensen gaan jou niet links laten liggen omdat zij een mini-buikje heeft. En laat haar toch naar huis gaan wanneer ze wil? Als ze nu snel moe is? Ze blijft tot de openingsdans, wat voor mij toch al erg belangrijk is. Een beetje relativeren is volgens mij de boodschap.

Kirsten
9-5-2009
 Meld misbruik25-2-2009 12:24:40

hey,

ik begrijp je frustratie wel, maar ik denk toch dat je moet relativeren.
Je gasten komen naar jouw trouwfeest, en zullen dus gericht zijn op jou en je man. Ze zullen wel even zien dat je getuige zwanger is, maar veel aandacht zullen ze daar volgens mij niet aan geven.
Je moet ook in je achterhoofd houden dat iedereen jou en je man goed kent, maar hoeveel mensen kennen ook je getuige goed? Ik bedoel maar, als ik op een huwelijk ben van bv een nicht, en ik zie dat haar getuige die ik niet persoonljk ken, zwanger is, zal ik verder niet veel aandacht aan geven. Ik denk echt niet dat iedereen rond de getuige van de bruid zal staan draaien omdat die toevallig zwanger is...

groetjes
Kirsten

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik25-2-2009 12:59:17

@s: je hebt ook mensen die denken dat de wereld rond hen draait omdat ze trouwen

en de zwangeren hebben nog een excuus, hun hormonen!

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik25-2-2009 13:25:15

hey Heidi

Probeer er je niet te druk in te maken.
Het is jouw dag en de mensen zullen jou het belangrijkste vinden. ok ze zullen zien dat ze zwanger is, maar dat blijft op dat moment minder belangrijk dan je trouw, geloof me!
Mijn twee beste vriendinnen waren op onze dag elk 2 maanden ver en ze hebben het die dag gezegd. Wij wisten het al vroeger, maar omdat ze dan met alle vrienden aan tafel zaten gingen ze het zeggen.
Ik vond dat eerst ook maar wat beu, maar uiteindelijk is dat helemaal niet het belangrijkste.
Ze zullen proficiat zeggen en blij zijn, het zal een onderwerp zijn gelijk een ander, maar het blijft die dag in de eerste plaats om jouw huwelijk gaan.
Laat het varen, want je kan er niets aan veranderen. Viseer je er niet op anders maak je jezelf ongelukkig of kwaad.
Alles komt wel goed!
Geniet van de momenten bruidje!

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik25-2-2009 14:54:57

Hey Heidi,

Je kan haar natuurlijk altijd 'ontslaan' van haar taken als getuige, gezien dat 'toch te vermoeiend gaat zijn'.

Toen wij trouwden, was mijn schoonzusje 3 maanden ver en zij is een van de mensen die het langst is gebleven. En dat de familie haar feliciteerden met haar zwangerschap, daar zat ik echt niets mee in.

Ik zou er wel een probleem van gemaakt hebben als ze dat zoals die van jou, zo overdreven zou hebben uitgespeeld. En als ze dan toch niet lang kan blijven, dan zal heel het getuige-gedoe ook wel te veel inspanning vragen. Dus kan je haar misschien op die manier duidelijk maken dat het je dwars zit...

Ik ken natuurlijk de hele situatie niet, maar misschien het zo proberen aan te brengen.

Groetjes
Ines
reeds 145 dagen getrouwd

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik26-2-2009 11:16:40

Goed idee Ines, zeg haar dat zwanger zijn verschrikkkelijk vermoeiend is en dat je zo een trouwdag haar niet wil aandoen met zo vele verplichtingen en dat jij haar wil sparen en daarom zoekt naar een andere getuige omdat dat veel te belastend is voor haar. Ocharme zwangere...Zo hadden wij ook een getuige, had nooit voor iets tijd, zelfs niet voor een vrijgezelleavond te organiseren altijd maar druk, druk, druk, alwel hebben wij gezegd, omdat jij het zo druk hebt vinden wij niet dat we dat u kunnen aandoen om u de hele dag 'op te eisen' en dan is het beter dat we u sparen in u druk programma en iemand anders nemen. En dan kunnen ze echt niets meer zeggen. En een andere ziet het nog als een eer om uw getuige te mogen zijn!

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik27-2-2009 17:33:38

Hey,

Wij zijn afgelopen zomer getrouwd en ondertussen ben ik bijna 5 maanden zwanger. Ik versta niet waarom ze nu al zegt dat ze zwanger is. Normaal wacht je tot dat je 3 maanden ver bent. Alleen onze ouders wisten het vroeger. De kans dat er immers iets verkeerd loopt is de eerste drie maanden groot.

Nu de eerste drie maanden was ik ook behoorlijk moe. Om 21h 's avonds was ik bekaf en viel ik gewoon in slaap in de zetel. Last van misselijkheid had ik ook, terwijl deze kwaaltjes nu verdwenen zijn. Maar op voorhand zeggen hoe laat je weg gaat... ik zou zien hoe ik me op de avond zelf voel.

Dat ze al zwangerschapskledij wilt dragen op 3 maanden vind ik er ook wel over. Dat zal toch veel te groot zijn! Ze zal zich zelf dus belangelijk maken als haar broek afzakt omdat deze nog te groot is.

Leven en laten leven, zou ik zeggen. Maar misschien moet je er toch eens iets op zeggen.

Groetjes en succes!

els

Meld misbruik8-3-2009 4:11:18

een getuig is iemand die altijd voor je klaarstaat, die je heel goed kent, iemand die voor je zorgt als er iets met je partner gebeurt,... het woord "getuige" betekent zoveel meer dan enkel een krabbel zetten in de kerk vind ik en zo een belangrijke taak moet je aan iemand toevertrouwen die dit allemaal waard is.
Toen ik mijn trouwkleed mocht gaan passen belde ik direct mijn "beste" vriendin die ik toch graag hierbij wou. Zij stuurde niet gewoon haar kat: zij zei gewoon tegen mij dat ze hiervoor geen dag verlof wou verspillen... natuurlijk haar volste recht maar wat ben je dan met zo een "beste" vriendin?

Denk maar goed na over je getuige, het is namelijk een heel belangrijke beslissing vind ik.

Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...