TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kelly
|
24-2-2009 20:30:14
Hey,
ik heb bij een visagiste mijn proef laten doen (25 euro) en was erg tevreden met het resultaat. Misschien moet je je eens laten maquilleren en dan kan de visagiste je informeren over welke producten je best gebruikt en waar je deze kan vinden. Bij Paris XL, The body shop, Yves Rocher helpen ze je ook wel. De kleur van fond de teint kan je het beste checken door de kleur op je kaakbeen te zetten en het mag eigenlijk niet veel verschillen met je eigen gelaatskleur, want anders krijg je een masker. Oogschaduwkleuren : je kan rekening houden met de kleur van je ogen, je kledij,... Maar ook daar laat je even begeleiden door mensen die dagelijks make up aanbrengen... Nog een tip : koop, vb. bij 't kruidvat, een spuitbus vittel (niet om te drinken, maar om op je gezicht te spuiten)en als je helemaal opgemaakt bent, moet je dit op je gezicht spuiten > dit fixeert je make up en dan blijft ze langer zitten.
Groetjes, Kelly
|
|
s
1-6-2007
|
24-2-2009 21:51:44
Wat je kan doen is naar Ici Paris XL gaan. Als je geluk hebt, heb je een goed verkoopster die je raadt kan geven en een fond de teint laat uittesten. Idem voor Bodyshop. Ik weet dat je in bodyshop ook kan aanvragen om je te maquileren. Je bent niet verplicht om de producten te kopen. Laatst was ik daar en een dame vroeg raadt en de verkoopster liet haar een fond de teint uit testen. Toegegeven, dat trok op niks. Die dame heeft dat ook niet gekocht. Maar zij kreeg wel niet echt zo'n maquilage, maar vroeg gewoon raadt. Ik weet dat je in MAC (in Antwerpen is er eentje en in Wijnegem shopping center) kan je dat ook laten doen. Google er eens op. Ik dacht dat je daarvoor 6
|
|
s
1-6-2007
|
24-2-2009 21:56:56
Oeps, berichtje was nog niet klaar... Vervolg dus:
In mac betaal je daar, denk ik, 60 euro voor, maar als je voor 60 euro aan producten koopt krijg je dat terug. Ofzoiets... Google zal het antwoord wel weten. Naar het schijnt is mac een goed merk en geven ze goed advies.
Verder kan je acties in Inno in het oog houden. Vaak vind je daar berichten dat er één of andere consulente advies komt geven op afspraak.
Wat voor kleuren je best gebruikt: Goh, da's zooo persoonlijk. Hang van zoveel zaken af zoals je huidtype (bleek, sproeten, lichtbruin, gebruind, donker, Aziatisch,...), haarkleur, kleur ogen,... Ik sta niet met blauw, groen, orange, rood,... Ik vind bij mezelf dat ik vooral goud (zonder bruintinten erin) oudroze, beige kan gebruiken. Voor echt roos (ipv oudroze) ben ik te bleek, idem voor bruin of wit.
Probeer dus een winkel uit te zoeken met een aangename verkoopster die je advies geeft.
|
|
Vera
22-8-2009
|
25-2-2009 15:42:18
Hey Veerle, Inderdaad, MAC is een heel goed merk en wordt vaak door visagisten gebruikt. De prijs/kwaliteitsverhouding is heel goed. Misschien kan je best alleen voor een bronspoeder gaan? Dat is veel makkelijker om aan te brengen als fond-de-teint en oogt (als je niet teveel gebruikt!) heel natuurlijk. Er bestaan ook getinte dagcrèmes, maar ik geloof niet dat die longlasting zijn. Voor de ogen lijkt het me mooi om eens nepwimpers te proberen. Dan heb je zonder al te veel make-up toch een heel andere oogopslag. Op je oogleden kan je een oogschaduw kiezen met een beetje glitter of glans, maar ik zou een niet te donkere kleur nemen want dat oogt niet zo fris. Op de lippen zou ik een lipgloss kiezen in een natuurlijke kleur; zachtroze of zoiets. Bij MAC heb je enorm veel keuze en ze helpen je er graag verder. De verkoopsters weten heel wat af van huidtypes af en welke kleuren goed bij je zullen staan. Veel succes ermee!
|
|
Sandra
|
27-2-2009 11:45:54
Is het niet goedkoper om gewoon een visagiste te laten komen? Als je al die productjes apart moet aankopen, ga je op een hoger bedrag uitkomen volgens mij.
Ik zou opteren voor MAC. Ik ben zelf visagiste en werk ook met deze producten, toch wat foundation betreft!
voor meer info mag je mij ook mailen op sandra_givani@live.be
|
|
|
|
Helemaal uzelf !
in |
Je wil je professioneel laten opmaken op je trouwdag of je wil een leuke make-over bij jou thuis
in Sint-Stevens-Woluwe (Zaventem) |
Een prachtig bruidskapsel en bijhorende naturelle Make-Up, wij laten je stralen op jouw speciale dag!
in Deurne |
Iedereen verdient het om er stralend uit te zien op zijn of haar belangrijke dag!
in Borgerhout |
in Turnhout |
Professionele, betaalbare make-up & hairstyling op maat...
in Hemiksem |
Welcome to the world of beauty!
in Leest |
Always look at the bright (bride) side of life !!
in Rillaar |
"wondermooie creaties op locatie, voor u en uw omgeving"
in Bocholt |
Bruidskapsel en make-up aan huis
in Harelbeke |
|