TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
evy
1-3-2009
|
26-2-2009 11:10:22
Wij hadden een enveloppedoos staan. De gast geeft de envelop af aan het koppel. Wij hebben gemerkt dat de familie van de bruid dikwijls de envelop aan de bruid geeft, net als collega's. Dus niet steevast aan de bruidegom zelf. 'k Vind een spaarvarken zeker een leuk idee!!
Doe je zin!!
|
|
Annelies
17-4-2009
|
26-2-2009 11:50:07
Wij hebben ook een doos voor de enveloppen. Heb er speciaal een houten box van Janbibejan speelgoed voor gekocht (geboortebox met prins en prinses, vond ik wel toepasselijk voor een huwelijk, er staat ook een hart bij). Een spaarvarken klinkt ook echt wel leuk!
Als jij het leuk vindt, zeker doen!
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
26-2-2009 11:53:32
hey Leen
Een enveloppendoos is heel gebruikelijk. Uiteraard steken de mensen dat daar zelf niet in. Je neemt die enveloppe aan, zegt merci en steekt die dan subtiel achter je in die doos. Je kan onmogelijk met dat geld en die kaarten blijven rondlopen, want daarvoor krijg je veel te veel.
Groetjes!
|
|
s
1-6-2007
|
26-2-2009 12:01:51
Als je op het voorstel van je mama moet ingaan, zorg dan maar dat je man een heel grote binnenzak heeft!! Dat gaar daar niet in passen, hoor.
Meestal staat er één of andere doos, al dan niet versierd, brievenbus of mandje. Bij ons stond er een (mottige) schaal die de zaal zelf voorzien had.
Als jij graag een varkentje wil is dat een leuk idee, maar zorg ervoor dat de gleuf breedt genoeg is om er makkelijk verschillende maten envloppen in te steken.
Ik stond eerst, dus kreeg ik meestal de envloppen. Ik weet nog van een bepaalde nonkel dat ie tegen mijn man zei: en dit zal ik dan maar aan u geven. Ik herinner me nog dat ik dat echt een stomme opmerking vond, maar ja. Ik wist niet dat vroeger de envloppe naar de man ging. Enfin, weer iets bijgeleerd.
|
|
lesley
20-6-2009
|
26-2-2009 13:39:44
Hey Leen,
Ook wij wonen al jaren samen en hebben alles al, dus vragen wij ook centen aan iedereen. Ik heb een enveloppedoos gekocht, als je man dat allemaal in zijn vest moet steken .... nee, dat wordt niet meer gedaan. Ik vind zo'n spaarvarken wel een leuk idee! Doen zou ik zeggen!
|
|
lesley
20-6-2009
|
26-2-2009 13:39:46
Hey Leen,
Ook wij wonen al jaren samen en hebben alles al, dus vragen wij ook centen aan iedereen. Ik heb een enveloppedoos gekocht, als je man dat allemaal in zijn vest moet steken .... nee, dat wordt niet meer gedaan. Ik vind zo'n spaarvarken wel een leuk idee! Doen zou ik zeggen!
|
|
e
|
26-2-2009 13:59:34
Hoi allemaal,
Ik vind dat spaarvarken ook heel tof en die dozen ook, maar wees voorzichtig en laat de doos nooit onbewaakt achter.
Ik hoorde onlangs het verhaal van mensen die alles in een doos hadden gestopt en achteraf bleek dat er enveloppen ontbraken (o.a. van omaatjes en tantenonnekes die heel veel hadden gegeven). Blijkbaar heeft er toch iemand zijn hebzuchtige handen niet kunnen thuishouden. Achterhalen wie het was, bleek nogal moeilijk, want het koppel kwam pas tot de constatatie na het feest en in de feestzaal waren meerdere feesten aan de gang.
Jammer dat zulke dingen gebeuren.
Misschien een spaarvarken dat begint te knorren als het ongevraagd aangeraakt wordt...
|
|
Bart
|
26-2-2009 15:03:21
Toen wij trouwden (3 maand geleden) gaven we de enveloppen die we kregen aan mijn vader die die dan op zijn beurt in een doos stak en regelmatig die doos ging leegmaken in een kluis in de zaal. Ik vind je idee wel leuk, maar hou er rekening bij dat er heel wat geld in gaat zitten en als er dan zaken uit wegzijn of als heel dat varken gaan lopen is, is het natuurlijk minder leuk hè. ;o) Groetjes en succes, Bart (www.motionpictures.be )
|
|
Leen
16-5-2009
|
26-2-2009 15:18:24
Bedankt voor reacties. Ik ga vanavond nog achter mijn varkentje! Het is wel groot hoor en de gleuf is breed genoeg (moest er iemand een dikke envelop geven...) En natuurlijk zal het tijdig leeggehaald worden en mooi in de kluis gelegd worden op ons kamer aan de feestzaal.
|
|
Carolina
1-8-2009
|
26-2-2009 20:30:50
Hey, waar heb je dat varken gevonden? Dit lijkt mij wel leuk. Ik zou nu wel de enveloppen aannemen en ze er zelf in stoppen. Anders leg je ze ook in een mand ofzo hé.
groetjes, Carolina
|
|
Véronique
31-7-2009
|
26-2-2009 20:45:54
Onlangs hadden ze in de Aldi kartonnen opbergdozen en cd-dozen en zo. Ik heb daar een kartonnen 'ladekastje' voor meegebracht met mooie rode bloemen op. Er zitten 3 'lades' in. Zo kan ik de enveloppen ook min of meer sorteren (een lade familie, een lade vrienden en een lade collega's). Als er dan lege enveloppen bijzitten of enveloppen met geld in, maar zonder naam, kan ik toch al min of meer in een richting gaan denken...
Groetjes,
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl
|
|
Leen
16-5-2009
|
26-2-2009 22:22:22
Ik heb dit in een winkeltje gevonden à la de expo!
|
|
els
|
8-3-2009 3:59:07
heel origineel idee dat spaarvarken! zeker doen!
|
|
Inge
25-9-2009
|
16-8-2009 20:33:47
Leen, verkoop je misschien jouw varken? Groetjes, Inge
|
|
Leen
16-5-2009
|
17-8-2009 9:51:01
Sorry wij hebben dit aan ons petekind gegeven!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|