Nu Online
Momenteel zijn er 479 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enveloppen

26-2-2009 14:41:44
hallo,
wij vroegen ons af hoeveel er in de cadeau enveloppen zou gestoken worden door onze gasten? iemand een idee?

groetjes

Ester
7-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 453

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik26-2-2009 15:35:09

De regel zegt:
- Receptie: min € 25 pp
- Avondfeest: min € 50 pp

Heb echter al gehoord dat je in beide richtingen kan verschieten. Sommige mensen duren met 4 man naar een avondfeest te komen en slechts 60 euro te geven.... je moet maar durven!

Sinds ik weet hoeveel een avondfeest kost, zijn de minima voor een avondfeest bij ons gestegen naar € 60 pp :-)

Groetjes
Karolien.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik26-2-2009 15:57:48

Ik reken op maar 50 euro per koppel. Het is niet veel maar heel vaak realiteit. Sommige vinden dat ze dan al goe gegeven hebben. Ik heb ook al verhalen gehoord over lege envelopkes. Die dan wat meer geven compenseren dit dan wat. Het hangt er ook wat vanaf van wat volk je hebt. Zijn er bv. groepen bij van de sportclub, collega's of hobby's. Hou er dan rekening mee dat die vaak geld bijeen leggen en dat dit soms maar piepekendun is. Ook oude mensen, die zijn vaak niet meer mee met de tijd. Ook zal je er dan weer hebben die heel gul zijn... Ik tel maar niet te veel, dan kan het enkel meevallen.

groetjes, Carolina

arne
23-5-2009
 Meld misbruik26-2-2009 18:20:03

Je zal van sommige 10 euro krijgen en van sommige zelfs 100 euro.. normaal steken ze gemiddeld 1 menu in geldwaarde in de envelop.. dus rond de 50 A 60 euro..
En van sommige krijg je monopolie geld enz..

Ik zou je hoofd er niet over breken, je hebt er geen controle over. normaal zeggen ze dat je de helft van je feest kan betalen met de enveloppen.
Normaal e.

Groetjes
Candy

Evy
4-7-2009
 Meld misbruik26-2-2009 18:24:38

Geef je een trouwfeest voor de cadeaus die je krijgt of om met iedereen die je graag hebt te delen dat jullie elkaar graag zien?

Gewoon effe een opmerking, ik ben zelf een gulle gever maar zal niemand scheef bekijken omdat hij of zij wat minder geeft. Ik vind het nogal cru om te zeggen "hoe durven ze". Tenzij het gaat om dat ene tanteke dat op een berg geld zit en afkomt met een verwelkt bloemeke van den aldi en 5 euro natuurlijk, haha ;-).

Deze reactie is absoluut niet bitsig bedoeld, maar ik zie deze vraag vaak verschijnen op het forum en wou toch eens reageren.
Aan iedereen veel trouwplezier gewenst!

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik26-2-2009 20:05:28

Awel he, ik geef geen feest voor de cadeau's, helemaal niet, maar ik vind het niet kunnen om maar 10-15euro in een envelop te steken. Toen mijn broer trouwde kreeg hij van die enveloppen, en zelfs lege! Terwijl die mensen geld genoeg hebben. Ik hoef echt van niemand 150euro te krijgen hoor, maar soms is het erover. Voor sommige mensen is 10euro veel, en dan vind ik het wél ok, maar overal de grote jan uithangen,maar wel zo gierig zijn, tssss!
Maar om op je vraag te antwoorden; ik zou ook 50 euro per koppel tellen. het ene compenseert het andere toch...

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik27-2-2009 10:16:19

Hoi,

Mijn eerste berichtje na mijn huwelijk! :)
Ik spreek dus uit ervaring!!! Gemiddeld hebben wij ongeveer 80 euro per koppel gekregen. Er zijn idd uitschieters van 250 en 300 euro. Maar ook (rijke) tantekes die 30 euro geven!

Groetjes
Ann

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik27-2-2009 10:57:14

Ik vind dit een heel normale, terechte vraag hoor; ik moet toegeven dat ik zelf ook een envelopje als cadeautip heb gezet op mijn uitnodigingen én we hebben een kleine lijst gelegd. Een rekeningnummer op een uitnodiging vind ik er persoonlijk wat over MAAR er zijn ook wel mensen die gewoon bellen en vragen naar het rekeningnummer ! Heel grappig én ik vind dit heel lief. Ik heb echter geen verwachtingen hierover maar ik kan je wel zeggen dat de gulste gevers uit de raarste hoeken komen !!! En niet in de familie zitten tot hiertoe. Ik heb me voorgenomen om mijn verwachtingen maar zo laag mogelijk te houden dan kan alles wat we krijgen maar heel goed meevallen !!
Nog 36 dagen !!!
Nathalie

Evy
4-7-2009
 Meld misbruik27-2-2009 11:23:16

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit ook een hele normale vraag, maar zoals ik al zei schrik ik soms van de reacties. Uiteindelijk nodig je toch vooral mensen uit omdat je graag hebt dat ze erbij zijn en niet voor het geld. Eerlijk gezegd wist ik voor ik zelf met al dat trouwgedoe begonnen ben zelf niet dat er een soort van ongeschreven wetten bestaan over hoeveel je moet geven. In heel mijn leven ben ik dan ook naar nog maar 3 trouwfeesten geweest, waarvan 1 toen ik nog een kindje was. Nu ik dit hier allemaal lees denk ik: "oef dan heb ik toch genoeg gegeven", terwijl dat toch niet de bedoeling zou mogen zijn van een cadeau.
Ik wil hier niet de zweverige moralist uithangen (wat ik absoluut niet ben), maar er gaat toch heel wat van de romantiek verloren als je je druk gaat maken in hoeveel die en die al dan niet gegeven heeft. Ik zie mezelf de volgende dag al razend enveloppen zitten openen: "Wat???? zestig euro, schandalig"
Wij vragen ook geld maar hebben hier voor de planning van ons budget totaal geen rekening mee gehouden en doen dit vooral omdat de meeste mensen toch iets willen geven en het is zeker welkom nietwaar? Maar dit is totaal vrijblijvend en zo zal het ook op onze uitnodiging staan.
Ik moet hier gewoon vaak lachen omdat er zoveel mensen op dit forum zijn die twijfelen aan de formulering op hun uitnodiging "oh, is een envelopje nu niet te onbeleefd" of "kan dat wel, een rekeningnummer" of "weet er iemand een leuk tekstje om op een beleefde manier geld te vragen"
... tegelijkertijd wordt er hier heel wat afgebromd over de "schandalig kleine bedragen"
Vandaar mijn tip voor een nieuwe tekst op de uitnodigingen: "Beste vrienden en familie, als genodigde op dit feest heb je cadeauplicht. Voor minder dan 100 euro per koppel kom je er niet in of word je in onze ogen voor eeuwig aan de schandpaal genageld op het touwforum."
Lieve schatten, neem dit van mij allemaal met een dikke knipoog op. Relax and enjoy!
Trouwen is sowieso leuk, anders begonnen we er niet aan, toch?
x

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik27-2-2009 11:47:37

Hoi Evy, Ester en alle anderen
schitterend bericht Evy en inderdaad, trouwen is superleuk en het gaat uiteindelijk alleen maar daarom. Humor is hier zeker nodig; ik heb zelf eens iets gepost, gewoon om tips te vragen; je weet wel, een mening van mensen die in hetzelfde zeer leuke bootje zitten en misschien een ander licht op bepaalde zaken kunnen geven ! De reacties daarop !!! Dat wil je niet weten !! Terwijl ik dacht dat mijn BrideZilla soms boven water kwam?! Dat was inderdaad lachen geblazen.
Dus jouw tip voor op de uitnodiding; ik overweeg hem zeer zeker om dit op mijn bedankingskaartjes te zetten !!! Ha ha
Iedereen heeft het budget dat ze hebben, doet zijn feest op zijn manier en is al of niet nieuwsgierig naar de inhoud van zijn enveloppen en/of de grootte van de cadeaus of het aantal aanwezigen !!!
Veel plezier !

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik27-2-2009 12:16:30

Dag dames (en de weinieg heren ;-) ,

Als ik heeeeeeeeeeeel eerlijk moer zijn, en dan ook vooral tegen mezelf, dan zal ik er met onze trouw toch ook op letten wie wat geeft...
Wat Evy zegt klopt inderdaad als een bus en ze heeft overschot van gelijk MAAR
ik kan me niet van het idee ontdoen dat wanneer wij van koppel X € 50 zouden krijgen en van koppel Y € 150 we bij hun trouwfeest (of andere gelegenheid) onze bijdrage zullen aanpassen....

BTW wij geven voor receptie € 60 en voor avondfeest € 150 per koppel.
Iedereen gelijk voor de wet, hoewel ik soms toch een verschil zou willen inlassen (bvb bij de ene heb je menu van ik zal ik gaan hebben en bij andere is t walking diner waar je bijna niets van gezien hebt...), maar ja zulke dingen weet je nu ook niet altijd op voorhand.

Groetjes

Evy
4-7-2009
 Meld misbruik27-2-2009 14:56:30

Blij dat er nog bruiden zijn die mijn humor delen. ;-)
Inderdaad is het wel zo dat het natuurlijk een beetje geven en nemen is. En als het echt waar is dat er soms lege enveloppen gegeven worden (wat ik hier al een paar keer gelezen heb) is dat ook belachelijk natuurlijk. Een vraagje: zetten die "lege-envelop-gevers" hun naam op de envelop? Dat fascineert me wel een beetje, moet ik toegeven, haha. Kwestie van een gepast bedankje op te sturen of mss iets op hun bankrekening te storten, want dat lijkt me dan wel nodig. :-))))

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...