Terug naar overzicht
Dit is wat de gemeente mij gegeven heeft, misschien dat dit helpt?1) welkomstwoord door Burgemeester of Schepen2) voorlezing van de rechten en de plichten van de aanstaande echtgenoten3) vragen bruid en bruidegom om recht te staan - opvraging4) voorlezing officiele akte5) uitwisseling ringen6) vragen aan bruid en bruidegom om vooraan de akte te komen tekenen7) vragen getuigen om de akte te komen tekenen8) overhandigen van het trouwboekje en de uittreksels aan de echtgenoten
Hartelijk dank annelies dit helpt me veel vooruit. Groetjes
Annelies nog een klein vraagje opvraging bedoel je daarmee neemt u tot wettelijke echtgenoot...
Ik denk inderdaad dat ze dat bedoelen. Dus best proberen jullie geloften daarrond te passen?
he he, waar trouwen jullie...wij trouwen ook binnen 14 dagen, namelijk vrijdag de 13de
ik heb al wat trouws meegemaakt, en mijn ervaring is dat het in iedere gemeente of stad anders is...bij ons was het dus:eerst voorlezen aktedan tekenen (gek, maar ja, we gingen toch ja zeggen ;-))dan de vraag, en als mijn man ja zei, dan de ring al onmiddellijk om mijn vinger, dan ik ja zeggen en de ring om zijn vinger.dus best navragen in je eigen gemeente