Nu Online
Momenteel zijn er 90 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

afwerking misboekje

2-3-2009 16:48:42
Hey allemaal

Ik ben de laatste hand aan het leggen aan ons misboekje (denk ik toch)! Nu ben ik nog op zoek naar een evangelie, graag het ORIGINEEL, verzoekje van onze priester. Ook heb ik nog 2 liedjes nodig, één voor tijdens de offergang en één voor tijdens de communie. In onze viering zitten liedjes van clouseau, Marco Borsato en Natalia, dus ik zou niet al te klassieke liederen willen. Kunnen jullie mij nog verderhelpen?

Alvast bedankt

Groetjes Caroline
30/05/2009

Van Gelder
18-8-2018
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1058

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik2-3-2009 18:07:47

Een voorbeeldje, maar ben wel niet zeker dat dit ook originele tekst is...maar dat kan je wel makkelijk vinden denk ik. Je kan gewoon eens evangelie + huwelijk in google tikken en dan krijg je meteen massa's pagina's! Van die muziek weet ik helaas niet veel maar er zijn hierover al vraagjes geweest, misschien moet je eens rondneuzen in oude posts. GRoetjes,
Amaryllis
07-08-09

Lezing uit het Heilig Evangelie van onze Heer Jezus Christus naar Mattëus ( 25, 31-40)

Kom en wees deelgenoot van mijn leven,
want jij hebt mij ontmoet en bemind
in alles en in allen.

Ik was in nood
en jij had de tijd om me te onthalen
in het drukste van je werk.

Ik benadeelde je
en jij vergaf me
en hield geen wrok in je hart.

Ik was ziek
en jij luisterde naar me met je warme lach.
Ik stond alleen, maar jij stond op
en kwam naar mij als een echte vriend.

Ik werd geminacht
en jij bleef mij liefhebben
in heel mijn persoon, zoals ik was.

Kom en wees deelgenoot van mijn leven,
want jij hebt mij ontmoet en bemind in alles en allen.

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik2-3-2009 19:47:10

Hey Amaryllis

Bedankt voor de moeite, maar dit is geen originele tekst. Ik had toevallig deze tekst in mijn misboekje opgenomen, maar ik ga zeker eens verder zoeken op google.

Groetjes Caroline

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-3-2009 20:49:36

Wij hebben volgend evangelie:

(Mattheus, 19)
En Jezus sprak:
“De schepper van hemel en aarde, van zon en maan, van bloemen en vogels, van dieren en mensen, heeft van het eerste begin af de mens als man en vrouw geschapen zodat ze op een bepaalde dag hun ouders verlaten om zich aan elkaar te binden en één te worden. Dan zijn ze niet langer twee maar één. De band die hen samenhoudt, de sterke band van de liefde, zal door geen mens verbroken worden.”
Zo sprak Jezus en zijn woorden maakten de mensen stil.

Wij hebben geen offergang, dus ook geen lied daar.
Voor de communie: You’re still the one - Shania Twain

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik2-3-2009 23:14:12

Tja...vraag is natuurlijk wat is een origineel evangelie...denk dat alle evangelieteksten die voor huwelijken passend zijn wel platgebruikt zijn...zoveel zijn dat er nu ook weer niet hé.

Enfin, succes met 't zoeken naar een originele evangelietekst!

GRoetjes,
Amaryllis
07-08-09

danitsja

Meld misbruik3-3-2009 10:38:41

Evangelie :

Naar Johannes 15, 9 – 27
Weet je wat ik graag zou hebben, héél graag? Dat jullie van elkaar zouden houden – net zoals ik van jullie hou. Alleen als je je helemaal aan iemand geeft, houd je van hem. Dat is pas liefde. Dus niet: ik hou van je, maar . . . .Niets te maren.
Dat is wat ik van jullie verlang. Dan pas kunnen jullie echt vrienden worden.
Jullie zijn niet minder dan ik: ik heb jullie alles verteld wat ik van de Vader gehoord heb. En ik

heb jullie uitgekozen om te doen wat Hij vraagt.
Ik heb jullie de taak gegeven mensen lief te hebben: mensen gelukkig maken is het enige doel. Als je daarvoor kiest, zal God je geven wat nodig is. hij zal geven op jullie vragen. Van elkaar houden, dat is dus wat ik wil.
Daardoor zullen jullie enorm blij worden. Soms zelfs volmaakt gelukkig.
Maar aan de andere kant: het zal niet allemaal koek en ei zijn, niet allemaal zo rooskleurig. Soms zal de wereld jullie haten om wat je doet. Omdat jullie niet kiezen voor wat de wereld kiest, maar omdat jullie voor de liefde kiezen.
Wie niet wil houden van de mensen, wie hun geluk niet nastreeft, die maakt zich schuldig. Wie verzuimt te doen, wat hij moet doen, die keert zich af van God. Die is geen vriend van God.
Wie mensen haat, haat ook God.
Wie onverschillig is voor een ander, is onverschillig voor God.
Wie de ander niet wil zien of horen, kan ook God niet zien of horen.
Dit is jullie taak: jullie moeten ervan getuigen dat God van jullie houdt zoals jullie zelf van de mensen houden. God is maar thuis bij jullie als de mensen bij jullie mogen thuiskomen.
dit is wat ik heb

Kelly

Meld misbruik5-3-2009 9:31:09

Hey,

wij hebben liedjes van 'enya' gekozen voor de communie.

Groetjes,
Kelly

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info