Rebecca
27-6-2009
|
3-3-2009 11:23:45
Hoi,
Mijn vader is overleden en ik ging eerst mijn broer vragen. Maar wij gaan gewoon samen (verloofde en ik) binnen in de kerk. Dit vind ik de beste en voor mij de meest logische oplossing.
Jammer dat je erop staat dat je grootvader een kostuum moet dragen, maar als jij dat liefst hebt en hij ziet het niet zitten, dan is dit inderdaad een probleem. Ik zou daar zo geen punt van maken. Begrijp wel dat jij liefst een kostuum hebt, maar voor mij zou de persoon belangrijker zijn dan de outfit. Hopelijk is hij niet gekwetst dat jij hebt gezegd dat het al niet meer moet. Maar goed, sorry, ik moet hier ook niet de moraalridder gaan uithangen, ik moet me daar niet in moeien.
Ikzelf zou liever een man hebben, dus ik zou eerder opteren voor mijn verloofde dan voor mijn zus.
Dit is mijn mening, hopelijk kom je er uit!
Groetjes en succes!
Rebecca
|
|
vanessa
23-5-2009
|
3-3-2009 11:37:27
hey kay
ik denk dat ik dan zelf ook zou opeteren om met m'n verloofde binnen te gaan je grootvader ziet het precies niet echt zitten, als je zelfs al voorstelde om zelf het kostuum te betalen, dan lijkt het een beetje alsof hij het gewoon niet echt wil doen, maar dit niet zo wil toegeven ...
met zussen zou ik dit ook niet doen .. maar al bi al moet jij doen waar je je best bij voelt ... succes, en groetjes!
|
|
danitsja
|
3-3-2009 11:52:39
hoi!
ik begrijp je probleem. ikzelf dacht tot een week geleden dat mijn vader dit zou doen, nu blijkt dat hij niet wilt komen :s kben al over de shock heen en ben nu eigelijk enkel nog boos. ik zal mijn peter vragen dit omdat hi normaal gezien jou voogd word als de ouders wegvallen dusja...
|
|
Sara
12-9-2009
|
|
|
Daisy
25-9-2009
|
3-3-2009 12:58:25
hey,
waarom kom je gewoon niet alleen binnen?
groetjes Daisy 25/09/2009
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
3-3-2009 12:59:51
hey Kay,
Waarom moet je persé naar het altaar begeleid worden? Dit wordt minder om minder gedaan. Meestal gaat tegenwoordig het koppel samen naar voor.
Groetjes
|
|
an
14-8-2009
|
3-3-2009 13:18:17
Hey, ik zit zowat in het zelfde schuitje de ceremoniemeester had mij aangeraden om met mij mama binen te gaan. ik ga dit doen omdat ik vind dat het wegschenken wel een moei gebaar is en wie kan dat beter doen dan mijn mama. trouwens ze vond het heel fijn dat ik het voorstelde. zo word ze ook betrokken he en voor een mama is het speciaal . veel succes met je keuze. maar doe vooral waar je jezelf goed bij voelt. groetjes an
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
3-3-2009 13:41:41
Naar het altaar geleid worden door je vader is voornamelijk een gebruik in Amerika, alhoewel het hier ook wel gedaan wordt. De "belgische" manier" is gewoon samen met je toekomstige naar het altaar gaan. Je hebt natuurlijk de keuze. Wij zijn samen naar het altaar gegaan, voorafgegaan door de priester en de misdienaars
|
|
Karen
4-7-2009
|
3-3-2009 13:56:39
Mij vader is al overleden en heb het aan mijn broer gevraagd,maar zoals ik hier lees doet ieder het toch op zijn manier. Uiteindelijk is dat toch het belangrijkste op die dag dat je over alles een goed gevoel hebt. Karen 04/07/09.
|
|
kelly
8-8-2009
|
3-3-2009 13:58:12
mijn vader is ook overleden, zit dus in hetzelfde shuitje. ik heb een flinke zoon die bijna 10j wordt, dus laat ik mij begeleiden door mijn zoon, die ziet dat volledig zitten zo in kostuum zijn mama naar het altaar brengen. ik dacht vader is er niet meer ik blijf gewoon de bloedlijn volgen maar dan naar beneden in plaats van naar boven. ik denk dat dit zowel voor mij als voor mijn zoon een speciaal moment zal zijn. groetjes
|
|
Ann
21-2-2009
|
3-3-2009 14:54:22
Ik begrijp heel het kostuumprobleem niet! Is het niet belangrijker dat je grootvader, die je graag ziet, je naar het altaar brengt dan de kleren die hij draagt? Moest mijn opa nog leven, had hij me in zwembroek naar voor mogen brengen!
Groetjes, Ann
|
|
evy
1-3-2009
|
3-3-2009 15:16:29
Volgens mij zijt gij nog heel jong en kent ge de waarden van het leven nog niet. Je grootvader mag je niet naar het altaar begeleiden omdat hij geen kostuum aan wil doen????
Jeetje, grow up meid!
|
|
Vera
22-8-2009
|
3-3-2009 15:17:00
Mijn vader is helaas ook overleden en de priester zei dat het meestal zo is dat het koppel samen naar het altaar gaat.
|
|
Lien
1-8-2009
|
3-3-2009 15:33:01
Wij hebben net verloofdenavond gehad bij de pastoor en daar werd gevraagd om als koppel samen naar het altaar te komen, dit geeft weer dat je uit vrije wil komt... en niet weggeven wordt door je vader/ouders.
Ik wou ook eerst dat mijn vader me weggaf, maar dan moet mijn moeder met mijn schoonvader lopen enzo... uiteindelijk is het ook het gemakkelijkste dat wij samen naar voor komen (en zo mag min ventje ook al bij mij in de wagen zitten, woehoe!)
Groetjes
Lien 01/08/2009
|
|
inge
27-6-2009
|
3-3-2009 16:00:24
@Evy, Ik vind je heel grof!! Jouw reactie bewijst dat je zelf nog niet opgegroeid bent. Jij weet niet hoe Kay denkt en wat dat meisje misschien allemaal al meegemaakt heeft. Beetje respect kan geen kwaad.
|
|
Annelies
25-7-2009
|
3-3-2009 20:02:58
Ook mijn vader is overleden en ik was in het begin ook aan het denken aan een oom ofzo, want ook mijn grootvaders zijn er niet meer, mijn schoonvader is er niet meer en een broer heb ik niet... Uiteindelijk heb ik het aan mijn moeder gevraagd en die was echt superenthousiast! Ze vindt het een hele eer om met mij naar het altaar te lopen. Veel succes met je beslissing.
|
|
evy
1-3-2009
|
3-3-2009 20:24:34
Respect? Dat heeft Kay ook niet he, anders zou ze het wel accepteren dat haar grootvader geen kostuum wil dragen. 't Is tenslotte belangrijker om je goed te voelen die dag dan er als grand chichi uit te zien! En Inge: Ik ben al lang opgegroeid en durf wedden: heel wat jaartjes ouder dan Kay! En, een getrouwde vrouw met kindjes btw...
|
|
Séverine
26-6-2009
|
3-3-2009 21:12:25
hallo
ik vind dat kay moet doen waar ze zich goed bij voelt,tis per slot van rekening jouw grote dag he...
ik word ook naar het altaar gebracht door mijn vader, en moest die er niet meer zijn zou ik het mijn broer vragen. en anders is samen met je verloofde de kerk binnen gaan ook ene optie
grtz severine
|
|
Carolina
1-8-2009
|
3-3-2009 22:43:41
@ Evy: triestig hoor!!!! Je mag dan wel al op leeftijd en getrouwd zijn en kindjes hebben maar daarom ben je niet volwassener hoor!!!
Kay ik zou ofwel gewoon met je verloofde gaan ofwel met je moeder. Je moeder heeft ook niemand. Dan moet zij ook niet alleen lopen hé. En ik versta dat wel van dat kostuum. Zeker omdat je hebt voorgesteld om dit te betalen en hij dan nog niet wil. Dan is het gewoon koppig gedrag. Het is toch maar voor even hé. 's avonds gaat die vest toch uit enzo.
groetjes, Carolina
|
|
Marieke
18-4-2009
|
4-3-2009 9:57:39
Hey,
Waarom ga je dan niet gewoon alleen binnen? Ik heb m'n vader nog die me gaat begeleiden.
Als mijn grootvader nog zou leven, mocht hij van mijn part zelf in z'n zwembroek komen. ik weet niet hoe u band is met die mensen, maar als je iemand echt graag ziet en erbij wil, waarom dan persé dat kostuum??
Marieke 18/04/2009
|
|
Kay
22-8-2009
|
4-3-2009 10:43:11
Evy,
Ik was echt geschokt door jouw reactie. Jij hebt geen recht van srpeken door je vermeende meer levenservaring. Mijn vader is vertrokken voordat ik geboren was ' hij was er nog niet klaar voor'. Mijn grotvader is niet echt mijn grootvader maar de man van mijn grootmoeder. Mijn grootmoeder heeft 10 jaar niet tegen mijn moeder gesproken omdat ze ongehuwd zwanger was. Ik heb ze pas terug gezien toen ik 15 jaar was in het ziekenhuis met een bakster CHEMO in mijn arm. Ze moesten hun kleindochter toch nog leren kennen voor ze stierf!!! Spijtig genoeg bleef ik leven!!! Nu vroeg ik in 20 jaar is iets heel belangrijk voor mij ( heb hier trouwens vele nachten van wakker gelegen) ik vroeg of hij mij weg wou doen. en ja ik had gevraagd of hij in kostuum wou komen. Hij moet die vest maar 2 uur aandoen he. Maar als dat teveel is... als hij liever in zijn visser outfit dan hoeft het voor mij niet. Het is niet omdat het niet staat op mijn trouwsite dat ik kanker heb gehad dat ik geen levenservaring heb. Ik ben misschien nog maar jong maar ik weet wel waar ik sta in de wereld.
|
|
evy
1-3-2009
|
4-3-2009 11:05:06
Nu ja, kijk, ik lees geen bruiloftssites, dus of daar nu iets (belangrijks of minderbelangrijk) opstaat, 'k zou het niet weten. Wat ik nu ondertussen wel weet, is genoeg. Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuilmaken, maar ik blijf bij mijn mening. Uiteraard ligt er veel aan je opvoeding, waar je zelf natuurlijk niets aan kunt doen. Jammer...'k hoop dat je je eigen kinderen een betere, stabiele omgeving kunt bieden!
|
|
inge
27-6-2009
|
4-3-2009 11:16:12
@ Evy, Ze moesten jou hier bannen.En het is te hopen dat jij je kinderen een even stabiele omgeving kunt bieden en dat jij en je kinderen nooit geen kanker of dergelijke krijgen. Je moest je tong afbijten door zoiets te zeggen. Groetjes van Inge, een niet meer zo jonge moeder van 2 tienerzonen.
|
|
Marieke
18-4-2009
|
4-3-2009 11:40:16
Kay,
Nu begrijp ik je situatie wel. Ga gewoon alleen naar het altaar. Als het je echte grootvader niet is & hij doe zo moeilijk & als ik de historiek lees... laat het zo!;... Ga alleen, zeg maar foert!
Bij mij is het anders, ik mis m'n grootvader . Hij is 4 jaar geleden gestorven en lag me nauw aan het hart.
Groetjes Marieke
|
|
Heidi
4-7-2009
|
4-3-2009 13:39:39
Hey Kay, als klein meisje heb ik er altijd van gedroomd om te trouwen en weggegeven te worden door mijn vader.Ik heb ook geen contact meer met hem, we zien elkaar nog maar hebben geen band; hij is een beetje té conservatief en asociaal. Mijn opvoeding was zeer streng en ben ook als tiener volledig van hem vervreemd. Hij trekt zich niets aan van zijn kinderen. Nu als hij komt vind ik dat ok, als hij niet komt vind ik dat ook ok. Ik heb leren relativeren en me niet meer druk te maken. Het is mijn geluk wat telt en de mensen die om me geven. Ik heb nu rust in mijn leven. Ik hoop dat jij ook zo erover denkt of zal denken. Het leven is niet rozengeur en maneschijn. Ik vind het zo moedig dat je kan vertellen over je problemen en ik hoop dat je je ziekte nooit meer terugkrijgt. Ik hoop dat het je gesterkt heeft in je manier van denken, dat je nu intenser kan leven... Soms moet je bepaalde dromen kunnen opbergen maar er zijn er nog zoveel andere. Laat je vooral niet van de wijs brengen door mensen die een mening niet kunnen respecteren. Niet iedereen weet wat het woord respect betekent. En om op je vraag te antwoorden, doe waar jij je het beste bij voelt, trek je niets aan van de reacties van anderen. Nog heel veel geluk en geniet van je mooiste dag, hoe die ook zal verlopen. Groetjes.
|
|
evy
1-3-2009
|
4-3-2009 17:42:55
@inge, tja, da's jouw mening. En trouwens? Wie ben jij om mij dan te veroordelen? Op mijn 19e is er kanker vastgesteld bij mij. 2j doodziek geweest, dus ja, ik weet wat het is. Ook mijn vader is herstellende van kanker, dus ja, ook daar weer die ervaring. Daarom net dat ik wel degelijk weet wat de waarden van het leven zijn! En da's niet de kleding die men draagt op een huwelijksdag!
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
5-3-2009 16:35:00
Hey,
Wij zijn deze zomer getrouwd en mijn vader heeft mij met veel plezier en trots naar voren gebracht. Mijn man werd begeleid door zijn moeder. En dat was een speciaal moment.
Ik zou me gewoon door mijn moeder laten begeleiden als die band zeer goed en nauw is.
Groetjes en veel succes!
Gerlinde
|
|
pascale
16-5-2009
|
17-3-2009 15:57:13
hallo allemaal, er is zo een gezegde, IEDER HUISJE HEEFT ZJN KRUISJE. Wil maar zeggen: wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwie zijn wij om te oordelen?Levenservaring of niet?Jong of oud?Ieder doet zen best om goed te doen ,en ieder heeft een mening naar hoe het zou kunnen zijn.Dus respect voor ieders gedachten en doe zoals jullie het liefst willen. Ga ik ook doen want het is onze dag en daarmee uit. Is alleszins zeer leerrijk om te lezen hoe jullie een huwelijk plannen; Wens jullie allen veel geluk toe. PS. Ik zijn ook nog aan het plannen HIHI MVG hylicht
|
|
Ellen
13-8-2010
|
17-4-2009 10:35:06
@ Evy: wat ben jij verbitterd seg
Ieder heeft zijn reden voor wat hoe of wanneer! En ik kan zeggen ik weet ook wat kanker is, mama is bijna 1 jaar gestorven en zij zal ook niet op mijn trouw kunnen zijn! Dus een beetje respect is echt niet teveel gevraagd hoor. Wees blij dat je kanker hebt overleefd en geniet van elke dag ipv kritiek te spuien.
Kay: Misschien je mama? Zou héél fijn zijn denk ik
|
|