TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
mieke
7-8-2009
|
4-3-2009 11:03:37
eerst en vooral moet ge zelf voor jullie eigen uitmaken wat ge wel of niet belangrijk vind voor die dag; wij doen geen huwelijksreis; doen ons feest in de parochiezaal via traiteur bbq-en voor ongeveer 90pers. ik heb een suitekleed ipv trouwkleed ; had net identiek hetzelfde kleed in het wit aangedaan was dubbel van de prijs. ge kunt op heel veel uitsparen. groetjes en nog veel plezier met het voorbereiden mieke 07/08/09
|
|
aa
5-9-2009
|
4-3-2009 11:23:11
bedankt voor je antwoord. wij doen inderdaad ook geen huwelijksreis, en mijn voorkeur gaat sowieso ook uit naar een suitekleed, gewoon omdat ik het vaak ook mooier vind,(geen sleep enzo) en ik iets wil met kleur en geen wit. denk je dat je de parochiezaal even gezellig kan aankleden als een feestzaal, en hoe ben jij van plan dat aan te pakken??
|
|
Bruid
13-3-2009
|
4-3-2009 11:28:53
Hallo,
Het hangt er vanaf wat jullie zelf willen, Een feest of niet , wil je dat er heel veel volk komt op jullie trouw...dan zal een avondreceptie de voordeligste oplossing zijn denk ik. Willen jullie zelf gewoon genieten met de getuigen kan dat natuurlijk ook (wij gaan het zo doen) en je kan natuurlijk ook heel wat besparen op kledij en dergelijke. Ik wens jullie alvast veel succes met de voorbereidingen.
|
|
mieke
7-8-2009
|
4-3-2009 11:56:41
om de parochiezaal aan te kleden gaan wij met ballonnen, slingers en kerstverlichting werken(aan familie en vrienden vragen staat toch bij iedereen weggeborgen); en ik zou heel graag foto's van ons vroeger tot nu nog willen ophangen zijn al nagels in de muren maar dat gaan we nog zien of dat haalbaar is.daar ben ik nog niet helemaal uit. mieke 07/08/09
|
|
Annelies
17-4-2009
|
4-3-2009 12:17:56
Wat kledij betreft zijn er heel wat outlet winkels die prachtige nieuwe trouwjurken en suitekleren hebben aan zeer lage prijzen (La Sposa Outlet, De Bruidsschat, Anne-Sophie). Een koppel vrienden van ons heeft ook hun dansfeest/receptie gehouden in een parochiezaal. Zij hadden kleine tafellakentjes en plantjes op de tafels, een zelfgemaakte bloemenboog aan de ingang en slingers langs de muren, het zag er echt leuk uit. Ze vroegen geen cadeau's maar geld voor hun verbouwing, dus hadden ze in een hoek een grote tafel gemaakt met daarop een getimmerd huisje als enveloppendoos, en ernaast een pc met een slideshow van de vooruitgang van de werken en een opsomming van wat ze allemaal met het geld wilden doen. Als hapjes waren er eerst verse frietjes en kaashapjes, later op de avond was er fruittaart en pannekoeken. De bar werd gerund door de plaatselijke Chiro-jeugd. Iedereen heeft zich super geamuseerd! Een parochiezaal heeft ook het voordeel dat de drank heel goedkoop is en er meestal geen flesrecht gevraagd wordt als je zelf wijn of schuimwijn schenkt, zolang je het leeggoed meeneemt.
Veel succes met jullie voorbereidingen!
|
|
inge
27-6-2009
|
4-3-2009 13:57:20
Hey! Je kan inderdaad enorm besparen op de kleding zoals in de berichtjes hieronder besproken. Wijzelf gaan het ook lowbudget houden. Wij nemen geen taxi's, geen fotograaf, er zullen wel digitale fotocamera's genoeg aanwezig zijn. Geen ceremoniemeester en dergelijke. De receptie doen wij aan een buitenverblijf van kennissen, ons feestje 's avonds hebben we beperkt tot 40 personen, ik wil geen mensen op het feest die me eiegenlijk niet zo nauw aan het hart liggen of die ik amper ken. Hier geven wij een bbq. Wij hebben ook een klein zaaltje gehuurd, dat gaat ons 125 euro kosten opkuis inbegrepen, glazen aanwezig en heel democratische prijzen (ze vragen bv 0.70 euro voor een pintje.) Cava en wijn mogen we zelf meebrengen. Bedankjes doe ik niet.(misschien een roosje met" bedankt" aan of zo ). De tafels ga ik versieren met klimop of zo en eventueel wat roosjes. Ballonnen hangen is ook steeds mooi. Een nichtje gaat onze kaarten digitaal ontwerpen , en die moet je dan gewoon bij Ava laten drukken (of vista-print) Wanneer je op al deze dingen bespaart, dan vallen de kosten nogal mee. Veel succes!
|
|
Lieve
4-9-2010
|
4-3-2009 13:59:27
Wij zijn ook aan het verbouwen, hebben twee kleine kindjes en worden helaas niet gesponsord ;o) Wij willen absoluut een dansfeest geven. We hebben echter een grote familie en met de vrienden en naaste collega's erbij, zitten we aan zo'n 190 man. Wij proberen vooral te besparen op zaken zoals kledij, auto's, fotoreportage... en gaan daar geen zotte kosten in doen. Voor ons geen gehuurde wagens, geen kleed van 2000 euro, geen cameraman, geen huwelijksreis... Voor mijn kledij hoop ik iets te vinden in een outlet, dat scheelt toch heel wat in prijs. Onze twee dochters zullen onze bruidsmeisjes zijn. Die moeten we sowieso in het nieuw steken volgend voorjaar als de oudste haar eerste communie doet. We gaan dus proberen dan kleedjes te kopen, die ook kunnen dienen bij de trouw. En zo zijn er nog een hele hoop (kleine) dingen waarop we proberen te besparen. Natuurlijk blijft de grote kost het dansfeest, maar we trouwen pas binnen een jaar en half dus hebben nog tijd om wat te sparen.
|
|
heidi
|
4-3-2009 15:34:06
dit kan je aanpakken hoe je zelf wil, wij zijn onlangs naar een huwelijk geweest en dit was een groot dansfeest in een zaaltje (dat ik nog gaan versieren ben), ze hadden een reuze dessertbuffet met chocoladefontein en ik had voor hun bruidstaart gezorgt, zij had een kleedje gekocht voor nog geen 300euro en dat zag je er niet aan. het was een gezellig dansfeest.
|
|
KARIN
22-5-2010
|
4-3-2009 19:42:29
Zijn er ook outlet winkels in limburg voor bruidsmode?
|
|
Annelies
17-4-2009
|
5-3-2009 9:21:25
Hoi Karin,
In Limburg zelf weet ik het niet, maar in Eindhoven is er tot juli 2009 een outlet afdeling bij Ann & John bruidsmode, dat is niet al te ver. Verder heb ik gehoord dat je in Aken ook enorme koopjes kunt doen op jurken. Veel succes!
|
|
els
|
8-3-2009 3:30:11
je kan met de naasten iets gaan eten en nadien voor iedereen een soort "fuifke" houden met dj en hapjes. Ik denk dat dit met een beperkt budget heel goed doenbaar is en denk wel dat iedereen zoiets leuk vindt.
Of een bbq houden?
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|