Terug naar overzicht
Heyik denk dat de meeste mensen het heel bizar gaan vinden als ze niet door het bruidspaar begroet worden. Ik zou dat persoonlijk nogal lomp vinden... Ik zou bij mezelf denken "ik moet een cadeau geven, maar drie kussen is teveel". Misschien minder mensen uitnodigen?Is uiteraard mijn eigen compleet persoonlijke mening. Dat van die roosjes vind ik wel orgineel, maar volgens mij ga je nogal meters mogen lopen, en wat doe je dan tijdens de receptie voor het avondfeest? Volgens mij gaat iedereen je komen aanklampen.... Als je iedereen onmiddellijk begroet dan ben je er ook ineens vanaf ;-)x
Ook wij hebben rond de 250 genodigden. Dat begroeten zal wat lastig zijn natuurlijk. Maar als wij zelf naar een trouwfeest gaan, gaan we toch ook altijd eerst naar het bruidspaar? Dus dat begroeten hoort er gewoon bij. En je weet meteen dat je iedereen zeker eens gezien hebt.groetjesSofie
Hey AnneliesTRoost je 't kan nog erger... wij zitten aan 368 gasten voor de receptie en nog eens 138 voor 't avondfeest...dat wordt een ferme kaakkramp vrees ik. Maar wij kunnen er ook niet onderuit en gaan gewoon een poging doen om de mensen een beetje vlot te laten schuiven door te zeggen dat wel later nog wel wat gaan bijkletsen ofzo. Dus, gauw ne pieper, mijn mooiste glimlach en "tot strakjes"...Of 't werkt weet ik niet, maar bon, da's wel 't plan...en de mama en schoonmama ook instrueren om niet te lang te blijve kletsen...Amaryllis07-08-09
dat waren wij met die roosjes!!Onze ceremoniemeester gaf het als de mensen binnen kwamen. We hadden bij de ingang een paar receptietafels staan, dus de meeste mensen bleven eventjes daar wachten voor ze verder gingen. We konden dus aan iedereen aandacht geven en moesten niet op een rijtje gaan staan.Op mijn schoonmoeder na (die graag in de belangstelling staat en dus absoluut in een rij wou staan) vond iedereen het een leuk idee
aan Sarah, hielden ze de roosjes in hun hand, kregen ze die opgespeld of stonden die in een vaasje op tafel dan?groetjes,Annelies
Bij een collega van mij is zoiets compleet de mist in gegaan en achteraf waren er heel veel mensen die er geen goed woord voor over hadden. Want inderdaad: plotseling verscheen de bruid in zicht en iedereen klampte haar aan, waardoor de helft van de genodigden voor het avondfeest de bruid niet eens hebben kunnen gelukwensen, laat staan een hand of een kus geven.Misschien best een goede geordende manier vinden om de mensen te begroeten en te proberen niemand uit de boot te laten vallen, want in mijn ervaring nemen de mensen dat vrij zwaar op als ze niet begroet zijn door het koppel.Wij hebben een receptie, dan diner, en dan een apart dansfeest met dessertbuffet. Ik ben nu al aan het panikeren dat ik de mensen van het dessertbuffet moet gaan begroeten op een gegeven moment en hoe ik dat moet inpassen tussen het menu door om achteraf niet te moeten horen van mijn collega's dat het even erg was als bij de vorige bruid...AnneliesNog 43 dagen te gaan!
@annelies: ik heb lang gezocht achter van die dozen met een doorzichtige plastiek voorkant. Zodat je de roos zag zitten. Dat heb ik niet gevonden.Uiteindelijk heeft de bloemist voorgesteld om bloemstukjes te maken van boeddha-noten (denk dat dat de naam is)Ieder koppel kreeg dus bij binnenkomst een klein bloemstukje dat ze op de tafel konden zetten. Als wij ze hadden gezien, bracht de ceremoniemeester de bloemstukjes terug naar een grote decoratieve schaal/pot. Dus tijdens het feest was dit terug een 'decoratie'Als de mensen vertrokken kregen ze terug een bloemstukje mee. En als ik nu bij mensen op bezoek ga, dan staat dat bloemstukje nog steeds bij die mensen op tafel/ kast of vensterbank. Dat is wel leuk. De roosjes zijn intussen gedroogdIk geloof dat er in iedere noot zo'n 3 gekleurde roosjes zaten.We hadden buiten ook lounge-statafels en op iedere tafel had de bloemist een werkje gemaakt van 4 boeddha- noten aan elkaar vast. En daarrond rozenblaadjes. Die tafelstukjes hebben we aan de ouders en getuigen gegegeven achteraf.In principe kan het niet in het honderd lopen. Je ziet toch zo bij wie je nog niet geweest bent?En nee, er heeft niemand mij vastgeklampt!De ceremoniemeester heeft de mensen ook bij binnenkomst uitgelegd wat de bedoeling was... misschien dat het daarom bij ons wel goed verlopen is.De meesten mensen bleven zo wat rondhangen bij de sta-tafels tot we ze begroet hadden. Ik durf voor 100% zeker te zeggen dat ik niemand vergeten ben
om deze reden heb ik dus gekozen voor een kleinschaliger feest ;-)