Nu Online
Momenteel zijn er 334 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

avondfeest - enkel receptie

4-3-2009 20:57:19
Hallo iedereen, graag had ik jullie mening gehad (of ideetjes of tips) i.v.m. het volgende : mijn vriend en ik willen volgend jaar gaan trouwen, maar willen enkel een grote receptie (of eventueel walking dinner) voor zo'n 150 personen geven aan de genodigden. Eventueel met een groepje die komt spelen ... maar geen dansfeest ... Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zoja, hoelang laat je je feest dan duren, kan je mensen zomer bv. na een 3tal uur laten weggaan, ... heb dus nog vele tips nodig! Alle tips zijn welkom. Groetjes

H
28-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1258

Annelies
13-6-2009
 Meld misbruik4-3-2009 21:46:28

Wij werden onlangs uitgenodigd voor een huwelijksfeest zonder dansfeest aangezien het koppel absoluut geen dansers waren.
Wij werden in de feestzaal onthaalt met een receptie waarna we ongeveer na een klein uurtje aan tafel gingen voor het feestdiner.
Het was geen walking diner, maar verschillende gangen aan tafel.

Er was iedereen op voorhand heel duidelijk gemaakt dat er geen dansgelegenheid zou zijn, maar dat iedereen zijn gezelschapsspelen mocht meebrengen. Het paste ook echt bij het koppel.

Sommige tafels hebben gewoon heel de avond onder elkaar aan eht babbelen geweest, maar de meeste tafels haalden de spelletjes boven emt ook een heel leuke sfeer.

Het was eens iets anders dan anders, maar ook heel erg leuk. Van mij hoeft een feest persoonlijk ook niet onmiddellijk tot 3 of 4 uur duren, als het maar gezellig en plezant was.
Je moet vooral voor ogen houden dat het eten zelf vaak al tot een uur of 11 duurt. Niemand verlaat een feest onmiddellijk na het dessert. Dus als je een beetje een alternatief voorzien voor het dansen gelijk hier de spellejtes, dan haal je al snel een uur of 2 zonder te veel moeite.

Veel succes met jullie huwelijksvoorbereidingen.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik5-3-2009 7:25:26

Wij hebben ook geen dansfeest gehouden.

We hebben een walking dinner gedaan en 2 jazzbands laten spelen.

We hadden op voorhand uitdrukkelijk op de uitnodiging gezet dat het feest om 22uur afgelopen zou zijn.
Uiteindelijk waren alle gasten weg rond 24 uur.

We hebben hierop heel veel positieve reacties gekregen. Net omdat het zo anders was.

H
28-8-2010
 Meld misbruik5-3-2009 13:29:26

Hallo bedankt voor beide reacties! Leuk om te horen dat wij niet de enige wezens op aarde zijn die geen dansfeest willen hebben :)
Sarah, mocht je nog leuke tips hebben of qua formulering op uitnodigingen, tips voor jazzbands ... laat me gerust weten, lijkt me erg interessant!! Vele groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik5-3-2009 15:02:10

hey,

ik wou dus ook echt géén dansfeest. En ik wou een feest 'anders als anders'

Ik ga er wel bij zeggen dat wij een feest hadden dat voor 50 personen evenveel gekost heeft als een feest voor 150 personen.
Ik wou alleen mensen die me nauw aan het hart lagen, en het moest echt af zijn!
Van daaruit zijn we vertrokken.

Onze dagindeling zag er ongeveer zo uit:

- s'morgens op gemak naar kapper en make-up
- 11 uur aankleden bruid
- 11u30 ontvangst van de suite
- 13u huwelijk gemeentehuis
- 13 u30 gasten naar feestlocatie voor hapje en glaasje champagne
- 13u30 tot 15 uur koppel weg met fotograaf
- 15 uur aankomst koppel in feestzaal
- 15u30 aankomst van de gasten (ik wou ook niet dat de suite tot vb 19 uur zo moeten wachten)
- 15u30 ontvangst gasten met dixie band
- 16u15-16u30 start walking dinner

We hadden buiten aan de feestzaal lounge-statafels gezet en tenten. Hier stonden een champagnebar, oesterbar en later op de avond een ouderwetse ijskar met daarin allemaal mini-dessertjes gepresenteerd. We hadden ook een chocoladefontein.

Buiten hadden we een tent voor de kinderen, helemaal aangekleed door mijn schoonzusje + een springkasteel + een ballenbad + kinderanimatie.
Ik vond dat de kindjes van familie en vrienden ook welkom waren, ze zijn tenslotte soms even belangrijk voor ons als volwassen mensen. We hebben ze trouwens van de hele dag niet gehoord.

wij hadden voor de muziek
- almost swinging jazz-band: ik weet niet goed of ik daar zo tevreden over was.

- dejavu jazzlounge (www.jazzlounge.nl ): deze waren echt héél goed. Super professioneel. We hadden ze met zangeres zosja. Ze zijn wel vrij prijzig.

Volgens mij hebben we gewoon op de uitnodiging gezet; start feest en einde feest

En ook aan de meeste laten weten dat het geen dansfeest zou worden.

We hebben hier alleen maar positieve reacties op gekregen.

groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik5-3-2009 15:03:54

de meesten doen volgens mij het traditionele omdat ze denken dat het zo hoort... receptie, eten, dansen

af en toe mag het wel eens iets anders zijn.

je gaat in het begin wel wat reactie krijgen. Maar na afloop ben ik er zeker van dat je ook alleen maar positieve reacties gaat krijgen

H
28-8-2010
 Meld misbruik5-3-2009 15:35:23

Je bent van harte bedankt voor de info! Grtjs

Caroline
11-4-2009
 Meld misbruik5-3-2009 17:30:41

Wij geven ook geen dansfeest omdat we zelf geen dansers zijn. Wij geven enkel een uitgebreide receptie van een 3-tal uren maar dit mag natuurlijk wel een beetje uitlopen. Voor de sfeer komt er een bandje spelen. Je moet doen wat je als koppel zelf wil, het is jullie dag!
groetjes

H
28-8-2010
 Meld misbruik5-3-2009 17:32:14

Inderdaad, dat is ook de reden waarom we geen dansfeest willen... In de eerste plaats was ik was bang voor reacties, maar het is tenslotte je eigen dag...

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik9-3-2009 10:39:04

Hoi
wij trouwen deze zomer en we zijn beiden ook geen dansers. We trouwen om 13u en om 14u30 begint een receptie, met daarna een walking dinner. Per gang in die walking dinner moet je een half uur rekenen, wij hebben 7 gangen. Om 19u is het feest afgelopen.
We kiezen ook deze gekke tijden, omdat er heel wat mensen uit Duitsland, Italie, Nederland, andere kant van Belgie en zo moeten komen. We bieden zo de mogelijkheid om het rustig aan te doen en er op tijd te kunnen komen, de dag zelf.

Wij vinden dat zelf een fijn idee om het zo te regelen, dus dan doen we dat maar.
Groetjes
isa

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info