TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Karl
|
5-3-2009 10:00:20
Heb je een voorkeur voor een bepaalde regio Annelies ? De tradities in Italië verschillen nogal van regio tot regio. Voor het vervoer kan je denken aan een stoet van oude Fiat 500 wagentjes. Altijd leuk om deze te zien :-) In bocca al lupo
|
|
Sabrina
7-8-2009
|
5-3-2009 11:36:11
Hey Annelies!
Ook wij gaan voor Italiaans op onze speciale dag!
Misschien kunnen we ideetjes uitwisselen?
Grtjs,
sabrina_geldof@hotmail.com
|
|
Geert
4-7-2009
|
5-3-2009 13:19:10
In Italië is er altijd zeer lekker, zelfgemaakt ijs!
|
|
Annelies
27-2-2010
|
5-3-2009 13:35:15
bedankt allemaal al voor de reacties. Het hoeft niet een bepaalde regio te zijn Karl. Wij gaan meestal op reis in de omgeving van het Gardameer, maar zijn er daar veel gebruiken die anders zijn dan in andere italiaanse regio's? Groetjes,
|
|
Geert
4-7-2009
|
5-3-2009 16:08:21
Bij Italië denk ik ook nog aan: de vlag, voetbal, toren van pisa, vulkanen, maffia, pizza, la mamma, kerkjes, zon, Rome en alle monumenten, bergen én zee, venetië, eros ramazotti, fiat, alfa romeo, limoncello, enz.
Valerie 04/07/09
|
|
Karl
|
5-3-2009 20:12:10
In het Zuiden pakt men een huwelijk nog grootser aan dan in het Noorden. Bruidsjurken zijn er enorm en er is steeds veel pracht en praal.
Ik zal mijn best doen om hier wat info neer te pennen. Zelf woon ik halftijds in Italië (binnen een dik jaar zelfs voltijds) en heb ook al wat ervaring met Italiaanse huwelijken.
Voor mooie muziek kan je op volgende link kijken : http://www.tisposo.it/curiosita/canzoni.php
Bomboniere **********
Dit zijn geschenkjes voor je gasten om hen te bedanken. Zoek maar eens in google op dit trefwoord.
Vervoer ******* - Fiat 500 autootjes, Vespa oldtimer (vraag maar eens aan een vespaclub in de buurt),...
Dans tijdens de receptie ************************ Eigenlijk enkel in het Zuiden maar kan best leuk zijn : de Tarantella
Drinken : geen champagne maar een goede prosecco
Jammer dat er hier zo weinig plaats is want er valt nog veel meer te vertellen.
|
|
Annelies
27-2-2010
|
5-3-2009 20:43:31
hey Karl, Amai het lijkt me wel heel leuk om halftijds in Italië te wonen! Ben jij misschien zelf in italië getrouwd? Ook nog is bedankt voor de info, ik ben al een aantal dingen gaan bekijken. Wij willen wel niet al ons spaargeld in de trouw steken (willen ook nog graag een huisje kopen,...)dus dure auto's huren enzo zal er niet inzitten. Mag ik nog iets vragen? We willen misschien ook onze trouwbeloft in het italiaans doen, met dan een vertaling in de misboekjes. Weet jij waar we ergens italiaans trouwbeloftes zouden kunnen vinden? Groetjes,
|
|
Karl
|
5-3-2009 21:42:44
Hoi Annelies,
Voorlopig ben ik nog niet getrouwd maar dat gaat over een dik jaar wel gebeuren en dan zal het in Italië zijn (Ferrara). Ondertussen heb ik al wel de fotografie van enkele huwelijken gedaan in Italië
De auto's bijvoorbeeld hoeven niet zo duur te zijn. Misschien eens zoeken of er geen club van bijvoorbeeld de Fiat 500 in je buurt is. Veel kans dat zo'n mensen je willen helpen tegen een erg interessante prijs.
Als je wil kan ik je wel zo'n trouwbelofte mailen. Ik zal ook eens horen of ik er een van vrienden kan lenen :-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|