Terug naar overzicht
Hey Kim, Ik heb een viering met iemand van de Goede Herder, dit is eenzelfde soort vereniging als rent-a-priest, met meer 'alternatieve' priesters dus. Je kan meestal de rituelen enzo voor een groot stuk zelf kiezen hoor. Maar die mensen helpen je echt heel goed op weg. Mijn priester stuurde ons eerst een mailtje met enkele vragen en een standaard inhoud van een viering. Aan de hand van onze antwoorden heeft hij die viering dan wat aangepast. Daarna ben ik zelf ook op zoek gegaan naar dingen die ik in de viering wil verwerken (tekstjes, liedjes, ...) Ik heb hem dit ook laten weten en dat is totaal geen probleem hé. Volgende week komt hij tot hier en bespreken we het allemaal eens in het echt. Maar ik mag hem de hele tijd mailen of bellen, hij stuurt vrijwel altijd direct iets terug ... Het gaat er dus heel vlot en losjes aan toe hoor ...Gewoon contact opnemen met hen, zij wijzen je een priester toe (of je vraagt naar iemand specifiek) en daarna kan je contact houden hé.Groetjes,Eef
Wij hebben een priester via RAP en het verloopt net zoals bij Eef.Eerst zijn we bij hem op gesprek geweest en heeft hij ons op weg geholpen ivm de viering (welke inhoud/volgorde) en dat hebben we dan volledig ingevuld naar onze eigen smaak (en sommige dingen geschrapt of aangepast)Tot nu toe is het een hele fijne ervaring en kunnen we altijd terecht bij hem voor vragen en advies ivm de viering.Veel succes met de voorbereiding!Ilse05/09/09
Wij hebben gekozen voor een plechtigheid via uvv,heb je volledige keuze,waar hoe en wat.Is ook regelmatig samenkomen,en we kiezen alles zelf,teksten,muziek...Is ook gratis.
Wij zijn getrouwd met rent-a-priest en de viering is super goed meegevallen.Groetjes,elisadiana1@hotmail.com