Nu Online
Momenteel zijn er 544 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rent-a-priest

5-3-2009 14:55:33
Hallo iedereen,

Wij hebben besloten om een viering te doen met rent-a-priest. Nu vroeg ik mij af uit welke rituelen je kan kiezen voor je viering. Heeft iemand die ook contact heeft met rent-a-priest en die de info al uitgebreid gehad heeft mij wat inlichten?

merciekes
Kim

01/08/2009

Kim
1-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 336

Eef
4-7-2009
 Meld misbruik5-3-2009 19:19:27

Hey Kim,
Ik heb een viering met iemand van de Goede Herder, dit is eenzelfde soort vereniging als rent-a-priest, met meer 'alternatieve' priesters dus. Je kan meestal de rituelen enzo voor een groot stuk zelf kiezen hoor. Maar die mensen helpen je echt heel goed op weg. Mijn priester stuurde ons eerst een mailtje met enkele vragen en een standaard inhoud van een viering. Aan de hand van onze antwoorden heeft hij die viering dan wat aangepast. Daarna ben ik zelf ook op zoek gegaan naar dingen die ik in de viering wil verwerken (tekstjes, liedjes, ...) Ik heb hem dit ook laten weten en dat is totaal geen probleem hé. Volgende week komt hij tot hier en bespreken we het allemaal eens in het echt. Maar ik mag hem de hele tijd mailen of bellen, hij stuurt vrijwel altijd direct iets terug ... Het gaat er dus heel vlot en losjes aan toe hoor ...
Gewoon contact opnemen met hen, zij wijzen je een priester toe (of je vraagt naar iemand specifiek) en daarna kan je contact houden hé.

Groetjes,
Eef

ilse
4-7-2009
 Meld misbruik6-3-2009 1:04:25

Wij hebben een priester via RAP en het verloopt net zoals bij Eef.
Eerst zijn we bij hem op gesprek geweest en heeft hij ons op weg geholpen ivm de viering (welke inhoud/volgorde) en dat hebben we dan volledig ingevuld naar onze eigen smaak (en sommige dingen geschrapt of aangepast)
Tot nu toe is het een hele fijne ervaring en kunnen we altijd terecht bij hem voor vragen en advies ivm de viering.
Veel succes met de voorbereiding!
Ilse
05/09/09

Karen
4-7-2009
 Meld misbruik7-3-2009 10:26:24

Wij hebben gekozen voor een plechtigheid via uvv,heb je volledige keuze,waar hoe en wat.Is ook regelmatig samenkomen,en we kiezen alles zelf,teksten,muziek...
Is ook gratis.

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik9-3-2009 13:39:44

Wij zijn getrouwd met rent-a-priest en de viering is super goed meegevallen.
Groetjes,
elisadiana1@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...