Nu Online
Momenteel zijn er 302 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

grrrrr...

6-3-2009 9:15:03
hey iedereen,ik moet weer eens eventjes mijn hart luchten, gisteren zag ik het allemaal even niet meer zitten, ik heb het gevoel dat de mensen danken dat ons huwelijk maar een circus is. mijn zus komt in een roosachtig trouwkleed, mijn getuige wil opvallen met haar 3maand zwangere buikje, en nu heeft mijn schoonzus de hoofdvogel afgeschoten. ik vind persoonlijk dat er 1 kleur is dat je als gast niet aandoet, dit is wit. nu liet ze gisteren haar mantelpakje zien, het is iets donkerder ivoor dan mijn kleed, als ze naast mij staat kunnen ze denkan dat wij een koppel zijn. ze komt dus ook volledig in het ivoor, er zit niets van kleur in en kan dienen om in te trouwen, ik stond op ontploffen.
gisteravond had ik dan ook een hele dip, ik kon niets tegen mijn vriend zeggen of hij weet de kleur van mijn kleed (hij is ervan overtuigd dat het grijs gaat zijn).
het moest eventjes gezegd worden... ik vraag me soms af waar ik aan begonnen ben en of we het niet beter in het geniep hadden gedaan.
16 Mei 2009

heidi

Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 474

Leen
25-4-2009
 Meld misbruik6-3-2009 9:18:08

oei heidi,

dat is echt wel niet leuk.
het past inderdaad niet om wit aan te doen als gast op een trouwfeest (toch niet volledig).
Ik weet niet hoe je relatie is met je schoonmoeder, maar kan je via haar niet proberen en vertellen dat dit nu echt toch niet kan dat jullie in dezelfde kleur gekleed zijn? Ik zou het haar zeker toch wel zelf vertellen ook, zonder al te veel rond de pot te draaien. misschien begrijpt ze het wel?

veel succes ermee

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik6-3-2009 9:50:22

Ja, nu vind ik dat je wel gelijk hebt, helemaal in het wit/ivoor komen op een trouwfeest is echt not done!

Wij hadden gevraagd om geen zwart aan te doen, het is geen begrafenis, we wilden kleur! Toen heeft mijn schoonmoeder een grijs mantelpak gekocht... Ik heb dat (op aanraden van mijn moeder) op de volgende manier opgelost: ik ben naar een outlet winkel gestapt, heb een knalroze stola gekocht en die gegeven met de mededeling: als jij persé in het grijs wilt komen draag je deze erbij. En ze was akkoord. Misschien kan je zoiets proberen?

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik6-3-2009 10:10:04

wij hadden ook op voorhand gezegd geen zwart en ook geen wit voor de suitedames ...
maar moest ik van jou zijn; trek het je niet teveel aan .. is je schoonzus het waard dat jij stressy wordt door haar kleren?
akkoord: ik zou me er ook aan ergeren hoor .. maar er is overal iets ..en theeft dan meestal ook te maken met die geliefde schoonfamilie ... das nu iets wat we er uiteindelijk moeten bijnemen in het totaalpakket ... dus, kopje terug omhoog en geniet er verder volop van!!!

groetjes!

an
14-8-2009
 Meld misbruik6-3-2009 10:31:23

hey ik herken het probleem en het is echt niet fijn.
maar weet je jij hebt een kleedje en iedereen gaat zien dat het om jou draait en dat jij de gelukkige bruid bent.
Al de rest die in de belangstelling staan maken zich enkel belachelijk.
dus niets van aan trekken dat is het beste.
Ik ben eens naar een trouw geweest en de papa van de bruid vond het ook nodig om een wit pak te dragen.
de mensen lachen er nu nog mee.
niet te veel ergeren en tkomt wel goed.
nog veel succes,
groetjes an

Johan

Meld misbruik6-3-2009 11:30:23

Dag heidi,
tja, een kleed is een kleed, maar is ook een kleed.
Zorg gewoon dat je die dag straalt en dan wordt het zeker 'JOUW dag'. We gaan ons nu toch noet laten pakken door wat 'buitenkant'!!!

Johan

Isabel
12-12-2009
 Meld misbruik6-3-2009 12:26:12

Hei meid
niet op je kop laten zitten
het is jou dag
je steekt er al jouw energie in...
ik begrijp je wel hoor...
en met je schoonzus kan je ook al niet praten denk ik, of ze weet ook details van je kleed
bekijk het eens...

in ieder geval, de moed niet opgeven
je bent eraan begonnen omdat je van elkaar houdt!!

Isabel
12-12-09

Inneke
19-9-2009
 Meld misbruik6-3-2009 12:40:08

Vooral de moed niet opgeven. Dit wordt jouw dag.
Jij gaat die dag zo hard stralen dat iedereen direct ziet dat jij de bruid bent!

Wit op een bruiloft vind ik nu wel not done. kan je deze mensen gewoon niet even aanspreken??

Veel succes

Dorina

Meld misbruik6-3-2009 14:44:05

Hey Heidi,

Ik heb die dingen ook allemaal meegemaakt en op het einde van de regelingen komt alles inorde... je schoonzus maakt zich sowieso toch belachelijk gezien dat iedereen dat weet dat je dat gewoon niet doet wit kiezen...
ach meid kop op ik heb je gezien in je kleed en je zag er gewoon prachtig uit... je moet geen bang hebben niemand zal harder schitteren dat jij die dag... echt waar.
Groetjes Dorina

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik6-3-2009 15:25:39

Hey Heidi

Ik begrijp je reactie heel erg goed.
Mijn schoonvader heeft er zelf nog over gesproken om in kilt te komen, want hij wilde reageren tegen al dat opgezette gedoe. Ik hield mijn hart al vast!
Ik had ook schrik dat het een circus ging worden! Maar uiteindelijk hé speelt dat allemaal geen rol.
Mijn schoonzus was precies een neger (zo bruin van de zonnebank) en ze was volledig in het zwart, behalve haar schoenen en haar tas - die waren fuchsia!!!! FUSCHIA!!! Zo belachelijk! De mensen lachen daar nu nog mee!
Maar weet je, als het erop aankomt hé mag daar nog iemand in zijn blote toekomen hé toch ga jij de ster van de dag zijn!
Jij bent de bruid, want een ander aandoet kan daar niets aan veranderen.
Laat je er niet door doen! Sommige mensen zijn nu eenmaal zo lomp of onbeschofd om daar geen rekening mee te houden.
Krop niet alles op en laat het los. Het is het allemaal niet waard!
Geniet van de voorbereidingen, want het vliegt allemaal voorbij!
Als jij trouwt zullen wij een jaar getrouwd zijn, je hebt een prachtige dag gekozen!
Veel succes!

els

Meld misbruik8-3-2009 2:58:44

ik vind dat je gerust mag duidelijk maken dat je niet blij bent met haar keuze, als je dit rustig vertelt zal ze het mss wel begrijpen. Succes.

Tineke

Meld misbruik9-3-2009 15:54:30

Hey,
Ik ben ondertussen al getrouwd en op ons feest was er een meisje in en witte kanten jurk tot onder de knie. Het had een trouwkleed kunnen zijn. En ik was zelf ook in het wit.
MAAR, geloof me de dag zelf kan dat je absoluut helemaal niets schelen! Je bent zo gelukkig dat het niets uitmaakt. Ik vond het wel ongepast, maar heb er misschien een halve minuut mijn gedachten een verspild en verder heb ik er niet meer aan gedacht.
Ik vind het absoluut niet kunnen van in het wit te komen. Maar dat was de vriendin van een van de beste vrienden van mijn man. Dus heb er ook niets van gezegd.
Wij hadden geen dresscode op onze uitnodigingen gezet. Maar ik had tegen iedereen gezegd maak het feestelijk, maar zorg dat je je er goed in voelt. Dus tegen de mannen: als je geen dassendrager bent, voor mij goe, maar doe wel een deftig hemd aan en een deftige broek aan. En tegen de vrouwen had ik gezegd: geen wit.
Maja er zijn er altijd die speciaal moeten doen he. Maar iedereen roddelde over haar. Zo van "alle dat kan toch niet, in het wit!"
Dus geen zorgen, jij bent de bruid, iedereen kijkt alleen naar jou. En ze zullen lachen met je schoonzus. En zelf ga je te gelukkig zijn om je eraan te ergeren.
Succes voor de grote dag en relax!
Groetjes, Tineke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...