Terug naar overzicht
oprechte deelneming! hier een link naar een vraag die hier al over gesteld werd.http://www.wijtrouwen.com/main/vilforvie.asp?msgid=1684... ik vind die reactie van de kaars wel mooi!, ik zou als je je vader vermeld dit veralgemenen. hiermee bedoel ik kwets niemand door andere verloren geliefden te vergeten.Ik zou in de voorbeden iets laten vermelden.Voor alle overledenen die ons ook op deze dag bijstaan bidden wij, zodat ze ons geluk van deze dag meevieren. en natuurlijk nog iets persoonlijker voor jou dan...
Beste,dit is geen fijn nieuws.Mijn grootvader is ook gestorven en ik ga in de kerk tijdens het beziningsmoment een liedje laten spelen dat op de begrafenis is gespeeld .en op de achterant van mijn misboekje heb ik staan Met een lieve lach naar onze Ba in de hemel,voor alle mooie herinderingen.ook staat er achteraan het altaar 1 witte ballon.die we dan los laten als we buiten komen hier hangt ook een boodschap aan voor hem.ik zou het in stilte doen zo want het word al zo een emodag dat mag je jezelf niet aan doen en andere mensen ook niet.maar door zulke kleine dingen te doen laat je zien dat je hem er graag nog had bijgehad.de mensen die moeten weten waar het allemaal voorstaat zullen het wel weten.hoop dat ik je heb kunnen helpen.veel groeten en veel sterkte an
hey,Je papa had waarschijnlijk ook wel een lievelingslied? Probeer om dat er ergens te laten tussenvloeien,en vermeld er desnoods bij dat je de hemelse aanwezigheid van je papa heel erg op prijs stelt! groetjes en veel sterkte maar ook veel geluk!Patricia
Hier enkele mooie toepasselijke tekstjesJe had erbij willen zijnJe had erbij moeten zijnJe zou er geweest zijnZo was je…Je zou genoten hebbenStil en met een volle lachJe zou gekeken hebbenNaar mij en anderenJe zou oude contacten hebben vernieuwdJe zou nieuwe hebben gemaaktZo was je…Je was er in het gemisMeer dan gezienMeer dan benoemdJe was erIn het lichtVan de kaarsDie branddeTerwijl het feestZoveel mensen verbondDie zoveel goeds vierdenJij was er in het lichtVan de kaars die branddeVoor jou en anderenDie er hadden moeten zijnDie er hadden willen zijn…De bomen komen uit de grondEn uit hun stam de twijgenEn ied'reen vindt het heel gewoonDat zij weer bladeren krijgenWe zien ze vallen op de grondEn dan opnieuw weer groeienZo heeft de aarde ons geleerdDat al wat sterft zal bloeienToon HermansVoor altijd herinnerd in liefde en viendschap.Voor altijd aanwezig in woord en in geest.Voor altijd verbonden door onzichtbare banden.Gekoesterd door velen.Gemist nog het meest.Papa,Je zou hier moeten zijn,Je zou hier geweest zijn,Je zou fier geweest zijn,Je zou naar mij gekeken hebben en misschieneen traan hebben laten gaan.Je hebt zoveel voor me gedaan en dat je in mijn gedachten blijft is maar een klein gebaar.Papabedankt voor alles.