Nu Online
Momenteel zijn er 560 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dresscode

8-3-2009 22:56:21
Hallo,

ik probeer mijn tekstje te maken voor mijn uitndoigingen. voor de huwelijkaanskondiging ben ik er al uit maar ik ben aan het twijfelen of ik op het kaartje met uitnodiging van avondfeest al dan niet een dresscode zet. En hoe je het er best op vermeld.

Heeft iemand ideeën hierover?

tot nu toe zou ik gewoon op het einde zetten: stadskledij gewenst.

maar vind dat dit zo raar staat...

bedankt alvast voor de reacties.

ellen
10-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1799

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik8-3-2009 23:32:59

Ik denk toch dat men ervan uitgaat dat als je naar een huwelijksfeest gaat dat je deftig gekleed moet zijn. Ik schrijf het niet op mijn uitnodoging.

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik9-3-2009 8:15:25

Bij ons staat dat ook op de uitnodigingen.

Ik ga er van uit dat iedereen weet dat je deftig gekleed naar een trouwfeest gaat?

Marieke
18/04/2009

funfoto

Meld misbruik9-3-2009 11:19:33

Marie
16-5-2009
 Meld misbruik9-3-2009 11:20:53

Ik heb gewoon staan:

Cocktailkledij

Deborah
4-4-2009
 Meld misbruik9-3-2009 11:42:52

Hallo,

Ik heb op de verso zijde van mijn uitnodigingskaart geschreven
desscode: stadskledij gewenst.

Debbie

Joke
18-4-2009
 Meld misbruik9-3-2009 12:47:26

Dag bruidjes

Wij zetten niets hieromtrent op de uitnodigingen. De teneur van ons hwuwelijk zal eerder informeel zijn (maar daarom niet minder stylish!).
De uitnodiging waren ook heel kleurrijk (letterlijk en figuurlijk) en zo kennen de gasten ons ook.
Geen dresscode voor ons en de gasten dus. Als familie, vrienden me vragen 'wat kan/kan niet?' zeg ik 'doe waar je je zelf goed bij voelt; dat zal ik immers ook doen!'...
Trouw blijven aan je persoonlijkheid en stijl lijkt me - zeker ook - op zo'n dag ontzettend belangrijk (op een dag wanneer 'trouw' uiteindelijk het hoofdthema is!)

Zo trouw ik in een koket kort kleedje en voel me daar super in! Wie ben ik dan om eisen op te leggen aan anderen. En omwille van een jeans laat ik mijn dag heus niet verknallen.
Eén van de gasten heeft enkele enorme dreadlocks; moet ik dan vragen om ze voor deze gelegenheid af te knippen!?
Nee toch...!
Ik kijk nu al uit naar die bonte mengeling van persoonlijkheden en tenues... héérlijk!

Nuja, iedereen moet dit inderdaad voor zich uitmaken...

Veel succes nog allemaal!

Joke
18 april 2009

W.
28-8-2010
 Meld misbruik9-3-2009 13:01:17

Hallo Ellen,

ik zou zeggen als je er veel belang aan hecht dat mensen zich opmaken voor jouw feest, dan moet je het zeker op jouw uitnodiging plaatsen. Veel mensen vinden tegenwoordig dat een jeans en sportschoenen perfect kunnen om naar een trouwfeest te gaan. Als je dit niet wil, dan moet je dat laten weten via een dresscode. Ik vind Marie haar dresscode: "cocktailkledij" wel leuk. Het geeft mooi weer dat mensen in feestelijke kledij worden verwacht.
Persoonlijk vind ik dat een dresscode kan, maar dat dit de genodigden niet op extra kosten mag jagen. Bvb. Als je avondkledij op je uitnodiging zet, verwacht je impliciet dat de heren in smoking komen. Niet iedereen heeft dit zomaar in zijn kast hangen en moet dus gaan huren. Anderzijds, zijn er dan weer heel wat mensen die voor een trouwfeest een nieuwe outfit kopen/huren. Als dan op de uitnodiging staat wat er van hen wordt verwacht, schept dit alleen maar duidelijkheid.
Je kan ook de notie "feestelijk" of "feestelijk elegant" plaatsen...
Met stadskledij zou ik persoonlijk opletten want er zijn altijd mensen die hier ook een jeans onder interpreteren. Als je een dresscode plaatst, moet deze zeker duidelijk zijn en door iedereen op dezelfde manier interpreteerbaar zijn.
In ieder geval, een dresscode: "doen!" zou ik zeggen.

groetjes

s
1-6-2007
 Meld misbruik9-3-2009 14:18:36

Ik vond dresscode nu niet belangrijk, maar vind het kunnen als je er iets opzet van stadskledij, feestkledij gewenst.

Ik vind het persoonlijk heel normaal dat je niet naar een trouwfeest gaat in een jeans, maar ik heb al mannen met een driekwart broek geweten. (ik vind dat als casual kledij ook een afschuwelijk kledingstuk, maar smaken verschillen)

Door zo'n klein zinnetje weten mensen hopelijk dat je een jeans liever niet hebt.

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik9-3-2009 14:21:28

Wij hebben het niet op de uitnodiging geschreven omdat het een beetje raar overkomt volgens sommigen wanneer je een dresscode gebruikt voor een trouwfeest. En het gaat er niet zozeer om waar je feest plaatsvindt en of dit al dan niet formeel is. Ons feest was in een kasteel. Wij gingen er natuurlijk ook van uit dat iedereen zich toch een beetje zou opkleden voor een trouwfeest. en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk ook niet op gelet heb, of er mensen waren in jeans of zo. Ik denk wel dat er enkele jonge mannen in een zeer nette donkere jeans waren, weliswaar met hemd en zo. Maar dat stoorde me echt niet. Ik vind het belangrijker dat de mensen zich goed voelen die avond!

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik9-3-2009 15:21:39

Hey Ellen,

Wij hadden geen dresscode op ons trouwfeest: wij vonden het veel belangrijker dat iedereen zich op zijn gemak voelde en hoe kan dat beter dan in kleren waarin ze zich goed voelen...? Bij ons waren er verschillende mensen met een jeans, maar dat heeft mij geen seconde gestoord.

Mijn zus zal voor haar trouw wél een dresscode zetten: zij vindt het dan weer zeer belangrijk dat er niemand in het zwart of grijs komt (kortom begrafeniskleuren). Op zich vind ikzelf dat heel ambetant, want zwart is net mijn kleur, maar ik heb toch iets gevonden waar ik mij goed in voel.

Je moet vooral eerst voor jezelf uitmaken hoe belangrijk je die dresscode eigenlijk zelf vindt en eens bedenken hoe je zelf zou reageren als je een uitnodiging met dresscode in de bus kreeg...

Veel succes!
Groetjes
Ines
reeds 157 dagen getrouwd

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik9-3-2009 16:29:12

Ik vind het zeer gepast om een dresscode op je uitnodiging te zetten; het is tenslotte toch leuk om je eens volledig mooi op te kleden voor een trouwfeest?
Tenslotte zijn wij als bruiden op ons allermooist en het is dan leuk dat alle genodigden op hun paasbest mee op de eventuele foto's staan.
Nathalie

Inneke
19-9-2009
 Meld misbruik9-3-2009 16:52:37

Je moet met een dresscode vooral je zin doen. ALs je het belangrijk vindt dat de mensen in stadskledij of avondkledij komen moet je dat gewoon noteren.
En de mensen die dan een blauwe jeans dragen bij stadskledij tja sorry maar die mensen hebben voor mijn mening niet het respect om hun computer te openen en na te kijken wat daarmee juist bedoeld wordt. (is een persoonlijke mening hé en iedereen denkt hierover het zijne) ik zou het zeer spijtig vinden als bij ons mensen met een blauwe jeans of zo aankomen. (voor jonge mensen vind ik een zwarte jeans nog door de beugel kunnen)

maar dat is bij iedereen persoonlijk en bij ons zal ook een dresscode komen.

Veel succes

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik9-3-2009 18:42:03

Bij ons wordt het waarschijnlijk cocktail. De meesten weten wel dat ze bij mij niet met een jeansbroek moeten aankomen, want ben in staat om ze terug te sturen ;-)

Maar zoals velen zeggen, als je dat wil doen, dan moet je dat gewoon doen.

Karo.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik10-3-2009 16:59:32

hey Ellen

Die dresscode kan je er altijd opzetten, maar staar je er niet op blind.
Mensen doen nooit allemaal wat jij wilt.
Bij ons stond er op om geen bloemen mee te brengen, want dat we op huwelijksreis vertrokken.
Wel wij hebben op de receptie toch heel veel bloempjes gehad...
Je kan een richtlijn geven, maar verwacht geen mirakels.
Als 90% volgt, wees dan al blij :-)

Veerle

Meld misbruik12-3-2009 21:40:00

Hallo,
Wij hebben geen enkele dresscode op de uitnodigingen gezet ('t Is wel een formele feestzaal die gekend is). Gewoon omdat we veronderstellen dat de mensen niet in bermuda op het avondfeest van een trouw toekomen :-). Een deftige jeans met mooi hemd en jas erover zou mij trouwens niet storen. Naar mijn mening haalt iedereen toch op z'n minst het meest gekleede + nog passende stuk uit z'n kleerkast om naar een trouwfeest te gaan ... omdat je simpelweg uit de toon valt als je daar arriveert in versleten jeans + dito T-shirt. Ik moet wel zeggen dat ikzelf geen enkel probleem heb met de dresscode "stadskledij". Ik vind dat een evidentie voor zo'n feest, maar kan snappen dat niet iedereen daar zo over denkt.
't Hangt ook een beetje af van het soort feest. Als je bv een grote BBQ organiseert op een zomerse namiddag zullen de mensen anders gekleed gaan als op een traditioneel avondfeest. Doe in elk geval waar je je goed mee voelt. 't Is jullie dag. En vermoedelijk 1 van de weinige keren dat je zelf de regels mag bepalen :-).
Groetjes,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info