Terug naar overzicht
Normaal moet de vrouw links staan/lopen de suite idem.Zo komt men binnen en gaat men buiten.De bruid gaat links zitten en haar familie aan haar kant.Bij de receptie weet ik het niet.Maar je beslist natuurlijk zelf
als dit allemaal zo belangrijk voor je is: neem dan een ceremoniemeester!
Sarah,Ik vind je reactie alles behalve gepast!het is niet omdat je geen ceremoniemeester neemt dat je deze vragen niet mag stellen.Dacht dat dit een forum is???Als je tegen zo een berichten niet kan, lees ze dan niet!!!Ik neem ook geen ceremoniemeester & zat ook met deze vraag.Marieke18/04/2009
PS @ Karen,Ik dacht dat het gebruikelijk is dat de bruidegem het dichts zit bij zijn "nieuwe" vrouw haar hart.Dus, als ik juist ben loopt de man links vd vrouw?
Je kan op internet hierover wel info vinden bv op www.bruidsgids.net/etiquette.html Soms is het wel een beetje overdreven, die ettiquette, vooral dan bij de tafelschikking (eretafel), maar uiteindelijk kies je zelf hoever je daarin wil gaan hé..Groetjes,Brenda.
In het gemeentehuis zat ik rechts, de gemeenteambtenaar heeft me die plaats toegewezen.Een vriendin van mij die in een andere gemeente trouwde zat ook rechts.In de kerk zit de bruid links. Vrouwen zaten vroeger links in de kerk. Links is de slechte kant (en dus voor de vrouwen), rechts is de goede kant (en dus voor de mannen).Zelf niet voor de kerk getrouwd, maar bij mijn weten zaten bruidjes altijd links.Hoe het zit met binnen en buiten lopen: geen idee.
in het gemeentehuis zat ik rechts van mijn man.In de kerk ging ik aan de rechterzijde binnen, zat ik links en ging ik weer aan de rechterzijde naar buiten.
Idem als bij Liesbeth. Eigenlijk zit/loopt de vrouw blijkbaar altijd aan de rechterkant van de man (de logica is blijkbaar dat de man zijn rechterhand/arm aanbiedt). Maar aan het altaar is het blijkbaar links van hem dat je moet plaatsnemen. Maar als je even uit je lood bent: gewoon rechts houden :-). 't Komt wel goed!
Hoi Karen,ik ben dus ceremoniemeester... het is allemaal een beetje veel om schriftelijk uit te leggen hoe je moet lopen, zitten, staan. Zou je mij mss kunnen bellen of mailen, dan help ik je graag verder. (natuurlijk zonder bijbedoelingen en/of kosten)Lieve groetjes,Cindy Notredamewww.dreamdayevents.Be