Nu Online
Momenteel zijn er 460 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Links / Rechts...?

8-3-2009 23:20:17
Hallo iedereen,

Had een paar vraagjes over Links/Rechts lopen, zitten, staan...

Hoe zitten jullie in de auto?

Hoe zijn de zitplaatsen tijdens het burgelijk huwelijk? en intrede en uittrede van gemeentehuis?

Aan welke zijde stapt de bruid de kerk binnen? en de suite vrouwen?

Hoe nemen ze plaats? bruid links/rechts?

uittrede? bruid? suite vrouwen?

Hoe staan jullie aan de receptie (mensen ontvangen)?

Gr

Karen

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1386

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik8-3-2009 23:31:42

Normaal moet de vrouw links staan/lopen de suite idem.Zo komt men binnen en gaat men buiten.De bruid gaat links zitten en haar familie aan haar kant.
Bij de receptie weet ik het niet.
Maar je beslist natuurlijk zelf

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik9-3-2009 8:01:26

als dit allemaal zo belangrijk voor je is: neem dan een ceremoniemeester!

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik9-3-2009 9:01:53

Sarah,

Ik vind je reactie alles behalve gepast!

het is niet omdat je geen ceremoniemeester neemt dat je deze vragen niet mag stellen.
Dacht dat dit een forum is???
Als je tegen zo een berichten niet kan, lees ze dan niet!!!

Ik neem ook geen ceremoniemeester & zat ook met deze vraag.

Marieke
18/04/2009

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik9-3-2009 9:03:14

PS @ Karen,

Ik dacht dat het gebruikelijk is dat de bruidegem het dichts zit bij zijn "nieuwe" vrouw haar hart.
Dus, als ik juist ben loopt de man links vd vrouw?

Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik9-3-2009 12:01:39

Je kan op internet hierover wel info vinden bv op www.bruidsgids.net/etiquette.html
Soms is het wel een beetje overdreven, die ettiquette, vooral dan bij de tafelschikking (eretafel), maar uiteindelijk kies je zelf hoever je daarin wil gaan hé..

Groetjes,
Brenda.

s
1-6-2007
 Meld misbruik9-3-2009 20:09:55

In het gemeentehuis zat ik rechts, de gemeenteambtenaar heeft me die plaats toegewezen.
Een vriendin van mij die in een andere gemeente trouwde zat ook rechts.

In de kerk zit de bruid links. Vrouwen zaten vroeger links in de kerk. Links is de slechte kant (en dus voor de vrouwen), rechts is de goede kant (en dus voor de mannen).
Zelf niet voor de kerk getrouwd, maar bij mijn weten zaten bruidjes altijd links.

Hoe het zit met binnen en buiten lopen: geen idee.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik10-3-2009 16:57:38

in het gemeentehuis zat ik rechts van mijn man.
In de kerk ging ik aan de rechterzijde binnen, zat ik links en ging ik weer aan de rechterzijde naar buiten.

Veerle

Meld misbruik12-3-2009 20:32:48

Idem als bij Liesbeth. Eigenlijk zit/loopt de vrouw blijkbaar altijd aan de rechterkant van de man (de logica is blijkbaar dat de man zijn rechterhand/arm aanbiedt). Maar aan het altaar is het blijkbaar links van hem dat je moet plaatsnemen. Maar als je even uit je lood bent: gewoon rechts houden :-).
't Komt wel goed!

Cindy

Meld misbruik17-3-2009 20:37:01

Hoi Karen,
ik ben dus ceremoniemeester... het is allemaal een beetje veel om schriftelijk uit te leggen hoe je moet lopen, zitten, staan. Zou je mij mss kunnen bellen of mailen, dan help ik je graag verder. (natuurlijk zonder bijbedoelingen en/of kosten)
Lieve groetjes,
Cindy Notredame
www.dreamdayevents.Be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...