Nu Online
Momenteel zijn er 438 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eerste gesprek pastoor

10-3-2009 13:38:39
hallo aanstaande bruidjes! Maandag hebben wij een eerste gesprek met de pastoor van onze parochie. Wat kan of moet ik hiervan verwachten? ik ben daar eigenlijk best nerveus voor.
De pastoor ken ik nochthans nog van vroeger (ben naar katholieke school geweest), en is n vriendelijke mens.
Mijn vriend heeft echter zeevaartschool gevolgd in Oostende, en hij wil onze huwelijksmis laten opdragen door de aalmoezenier van de visserij van Oostende.(hij mag dat doen, hij doet vaker huwelijken en doopsels enzo) we hebben al contact gehad met hem, en hij wil dit zeer graag doen. Maar nu moeten we natuulijk onze pastoor daar om toestemming vragen, en ik weet niet goed hoe ik dat best aanpak. Hebben jullie ervaring hiermee, tips of advies ??

aa
5-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 642

Daisy
25-9-2009
 Meld misbruik10-3-2009 14:20:48

hallo,

wij hebben gewoon gebeld naar de pastoor die ons dochtertje gedoopt heeft.
momenteel zit hij in Heverlee.
hij is ook een goede vriend van mijn schoonouders.
hij wou dat al doen, dus dat was al goed.
dan heb ik gewoon gebeld naar de pastoor van de kerk waar we trouwen en dat gewoon gevraagd.
hij vond dat geen probleem.
je moet je gewoon laten trouwen door iemand waar je je goed bij voelt.
ik laat ons ook liever trouwen door iemand die ik al kan dan door iemand die ik niet ken.

hopelijk ben je er iets mee.
groetjes Daisy
25/09/2009

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik10-3-2009 14:42:36

Hoi,

Onze diaken doet het ook niet, wij hebben een pater gevraagd die wij kennen van vroeger. In principe mogen ze daar de dag van vandaag geen probleem meer van maken. Maar wees correct en beleefd en vraag de toestemming van de pastoor.
Succes!

Rebecca
27/06/09

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik10-3-2009 16:52:44

Ik zou gewoon recht voor de raap zijn.
Het haalt niet uit van eerst rond de pot te draaien hé

miek
21-3-2009
 Meld misbruik10-3-2009 18:07:00

hey, wij hebben ook niet onze parochiepriester... gewoon vragen (misschien ook zeggen waarom bv. ken andere priester al langer, zeevaart --> aalmoezenier visserij: symbolisch,..) normaalgezien wordt daar geen probleem van gemaakt. de priester die onze viering voorgaat ken ik reeds tiental jaar, en hij kent mij (héél goed), de priester van de parochie gaat wel mee voor in de viering -maar dat is niet gebruikelijk als je een andere priester hebt- (wij vinden dat wel fijn, want het is ook een zeer sympathieke man, en we zien hem wekelijks in de kerk, dus we kennen hem ook wel een beetje)

natasha
1-1-2009
 Meld misbruik10-3-2009 20:08:24

Hoi,

Bij ons heeft de pastoor eerst vragen gesteld over ons, zoals: waarom willen jullie voor de kerk trouwen, waarom zie je elkaar graag enzo..
Mijn nonkel had ook een andere pastoor gevraagd omdat die familie was van mijn tante, dat was toen geen probleem.
Zou denken dat dat voor jullie ook wel geen probleem zal geven..

groetjes
Natasha

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...