Terug naar overzicht
Dag An,bij ons is het zo dat we enkel het bloemstuk die we op het altaar zetten, moeten "schenken" aan de kerk. Maw, laten staan :-)Als we versiering willen in het gangpad, of buiten aan de poort mogen we dat terug meenemen.Best eens vragen aan de pastoor want ik vermoed dat dit kan verschillen van parochie tot parochie.Groetjes!!
Best eens vragen aan de pastoor. Bij ons in de gemaante blijft het altaar stuk staan. Bij mijn broer zijn trouw hebben we niks meer kunnen meepakken. De bloemen aan de stoelen hadden ze graag meegehad om in de zaal nog wat te versieren. Maar iedereen buiten, deur direct dicht en vast. Zonder nog iets te zeggen ofzo (proficiat wensen of een hand geven, niks). Pastoor had gene tijd voor nen trouw!!!! Triestig sé!groetjes, Carolina
ook bij ons blijft het altaarstuk staan, dit wordt meestal zo gedaan,al het andere mogen we terug meenemen16 Mei 2009
Wij hebben geen huwelijks voor de kerk, maar een alternatieve viering.Ik vind het best wel "grof" dat je al moet betalen voor de kerk (wij ook hoor voor onze viering) en dat u bloemstuk dan nog es voor de "kerkfabriek" -> geen slecht woord eigenlijk hé :) is...Sorry kan er niet aan doen...Brengt al genoeg geld op zeker?GrtssMarieke
hey,ik denk ook laten staan hoor, en net als marieke vind ik dit ook erg dat je moet betalen maar ja dat is nu eenmaal zo hé. Ik denk dat ze nog blij mogen zijn dat er nog mensen willen trouwen voor de kerk. groetjes
Onze bloemiste had hier een slimme oplossing voor...Onze bloemstukken zijn allemaal in een thema en het altaarstuk past daar ook perfect in. Het zijn stukken waar we nog heel lang plezier van gaan hebben en dus wilden we het altaarstuk zeker ook meenemen, MAAR dat moet voor de kerk blijven staan. Nu stelde onze bloemiste voor om een vervangstukje (lees goedkoop stukje) te maken van ca. 20-25 euro dat ze dan op 't altaar achterlaat na de mis en onze "echte bloemstukken" brengt ze dan gewoon naar de feestzaal...slim bekeken...hihihi
Hoi,Ons altaarstuk mogen we terug meenemen. We hadden van in het begin dit duidelijk bevraagt aan zowel de priester als de koster omdat het een altaarstuk is gemaakt van het stuk van op het graf van mijn papa...ze maakten hier geen enkel probleem van! Dus mss gewoon eens goed bespreken? Groetjes