Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Getuigen

12-3-2009 17:59:06
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een zwaar dilemma. Wij trouwen in september en deze datum ligt al héél lang vast. Deze zomer had ik dus aan een goede vriendin (vrouw van een goede vriend van mijn toekomstige) gevraagd of ze mijn getuige wil zijn.

Bijna een jaar later hebben we amper nog contact. Ik moet haar altijd bellen. Haar man heeft ook enkele zaken gedaan die wij helemaal niet fijn vinden en ons op het hart trappen.

Om heel eerlijk te zijn heb ik eigenlijk wat spijt van mijn keuze van getuige. Kan je een getuige afzeggen? Of denk je dat je daar iemand echt héél erg mee kwetst?

groetjes,
Tine

Tine

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1127

heidi

Meld misbruik12-3-2009 18:24:42

waarom zou je het niet afzeggen, ik had ook zo een probleem (zie getuige dat wil opvallen), ze kon steeds met niets mee en had het steeds te druk, ze weet sinds kort dat ze zwanger is en dat is alles wat de klok slaagt, ze wist al te zeggen dat ze maar tot na het eten ging blijven want ze is dan 2,5maand zwanger (ik heb al 2 kindjes gehad en weet wat het is, maar om nu al te zeggen dat je niet langer kan blijven), wegens de vele antwoorden op dit forum heb ik ze afgezegt, haar antwoord was dat ze het zelf al ging afblazen (want oh ja ze is zwanger)... je getuige moet wel wat intresse tonen in de trouw vind ik.
doe waar je je goed bij voelt
16 Mei 2009

arne
23-5-2009
 Meld misbruik12-3-2009 18:30:59

Als het contact verwatert zou ik inderdaad uw getuige afzeggen.
Ofwel zou ik al iemand vragen voor het kerkelijk huwlijk. Dan heb je er 4 en dan wel met 2 mensen waar je mee overeenkomt.
Candy en Arne.

Veel succes

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik12-3-2009 19:23:49

Laten vallen!

Je kan er nen draai aangeven hé. Hangt er wat vanaf wie je dan kiest. Bv. je kiest nu je zus, vertel dat je zus het spijtig vond dat zij geen getuige mag zijn... Een foefke om bestwil als je het niet goed durft zeggen.

grpetjes, Carolina

Sandra
30-5-2009
 Meld misbruik12-3-2009 19:27:12

Hallo medebruidjes,
Ik zat ook met een dilemma in verband met mijn getuige... Ik ben zelf voor twee van mijn beste vriendinnen getuige mogen zijn de voorbije twee jaar, en nu moest ik zelf iemand kiezen... Heb dan maar voor een derde beste vriendin gekozen, kwestie van geen van de andere twee te kwetsen... Eigenlijk moet je je gewoon goed voelen bij je getuige, want ze tekent tenslotte mee een belangrijk document...

grtjes
Sandra
30/05/09 - komt dicht bij

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik12-3-2009 21:25:56

Gewoon afzeggen?

Heb je geen zus/broer/u mama.

Familie blijft altijd familie, bij mij is het het mijn zus.?..

Groetjes

Marieke

Tine

Meld misbruik12-3-2009 23:33:13

Ik ga inderdaad de knoop doorhakken en het afzeggen... Het is natuurlijk wel vervelend om het nieuws mee te delen, maar dan moet ik maar even door de zure appel bijten.

Familie kiezen ligt nogal moeilijk omdat mijn toekomstige geen fantastische band heeft met zijn familie en die anders stikjaloers gaan worden. Vandaar hebben we beslist: allebei vrienden... Heb keuze genoeg hoor, maar vindt het nu wat stom dat ik initieel een verkeerde keuze heb gemaakt.

Bedankt voor jullie tips!

Tine

Meld misbruik12-3-2009 23:33:14

Ik ga inderdaad de knoop doorhakken en het afzeggen... Het is natuurlijk wel vervelend om het nieuws mee te delen, maar dan moet ik maar even door de zure appel bijten.

Familie kiezen ligt nogal moeilijk omdat mijn toekomstige geen fantastische band heeft met zijn familie en die anders stikjaloers gaan worden. Vandaar hebben we beslist: allebei vrienden... Heb keuze genoeg hoor, maar vindt het nu wat stom dat ik initieel een verkeerde keuze heb gemaakt.

Bedankt voor jullie tips!

Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik13-3-2009 14:45:55

Afzeggen die handel. Ik heb hetzelf meegemaakt, en na enkele maanden wist k dat het de goede beslissing was. Ze is het dan gewoonweg niet waard.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...