Nu Online
Momenteel zijn er 313 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ringen

15-3-2009 15:48:31
We zijn gisteren onze ringen gaan kopen.
maar ik had altijd gedacht dat de ring langs rechts gedragen werd maar de juwelier zei dat het links was omdat het dichter bij het hart lag? klopt dit?
begin al een beetje te twijfelen of we ze niet beter rechts genomen hadden??
help
xxx Cindy

Cindy
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1169

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik15-3-2009 16:17:39

Hey Cindy,

Eigenlijk doe je daarmee wat je wil want er zijn zoooooooo veel theorietjes over. Het verschilt van provincie tot provincie waar je je ring draagt, ik heb ook al gehoord dat katholieken hem links dragen en protestanten rechts (of omgekeerd, dat weet ik niet juist meer), ...
Ik denk dat je eigenlijk zelf moet kiezen wat je het mooiste of handigste vindt. Ik ben er zelf eigenlijk ook nog niet uit aan welke hand ik de mijne zal dragen (gaan over een maandje kiezen).

Liefs,
Evelien

danitsja

Meld misbruik15-3-2009 16:18:45

blijkbaar is er veel probleem rond dit fenomeen ik heb altijd geleerd links de kant van je hart. maar wat doet dat ertoe:d je draagd je ting waar je je het best bij voelt. ik draag me verlovingsring rechts en zal me trouwring links dragen. maar das ieder zijn keus

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik15-3-2009 16:48:22

Ik zal de mijne ook links dragen! :)

Sofie
29-6-2009
 Meld misbruik15-3-2009 17:56:52

Bij ons zei de juwelier, eerst verlovingsring links en daarna aan dezelfde vinger de trouwring.

Sandra
30-5-2009
 Meld misbruik15-3-2009 18:18:57

Wij gaan hem rechts dragen. Was links niet voor weduwe(naar)s? Zo is het mij toch altijd wijsgemaakt. En de rechtse hand is toch de "propere" hand he :-)
Grtjes

Linda
9-9-2009
 Meld misbruik15-3-2009 18:38:00

Oficieel en volgens etiket draag je hem idd links ,maar was voor heen 30 jaar gehuwd en droeg hem rechts, nu ga ik hem dragen zoals het hoord............

Tine
28-8-2009
 Meld misbruik15-3-2009 18:58:23

Hei,
In West-vlaanderen is het in ieder geval de gewoonte dat de trouwringen links gedragen worden, maar ik weet dat het scheelt van provincie tot provincie.

Tine
28/8/09

Annelies
13-6-2009
 Meld misbruik15-3-2009 19:33:37

Ik moet Tine gelijk geven: het is afhankelijk van de provincie waar je in woont. In Antwerpen is het bijvoorbeeld rechts, Vlaams Brabant mag kiezen, ...

Doe er gewoon je zin mee. Als je altijd al van het idee was om hem rechts te dragen, laat je dan niet beinvloeden door de juwelier. Jij moet hem immers je hele leven aan hebben.

groetjs Annelies

ps: wij dragen hem rechts ;-)

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik15-3-2009 20:34:53

In provincie Antwerpen dragen ze hem rechts,toch gaan wij hem links dragen. Dit is iets dat je zelf beslist. Wij zijn allebei rechtshandig. Ik draag ook mijn verlovingsring al rechts en links is de kant van het hart. Ik vind dit toch een leuke gedachte. Ook als je rechts bent, ga je je linkerhand ook minder gebruiken en blijft de ring langer mooi zou ik denken. Misschien is het dragen van de ring aan de linkerkant even wennen, maar op den duur voel je niet meer dat je er één aanhebt.

veel succes met je keuze
Caroline
30/05/2009

Ann
18-7-2009
 Meld misbruik15-3-2009 20:59:22

Hey Cindy,

Wij zijn vorige week onze ringen gaan bestellen in w-vl.
En die man zei ons dat in de prov a'pen(waar wij afkomstig van zijn) de trouwring rechts wordt gedragen. In alle andere provincies wordt dit aan het linkerhand gedragen.

Groetjes Ann
09/05/09

Valerie
2-5-2009
 Meld misbruik15-3-2009 22:22:46

Hey,
Ik zal hem rechts dragen, mijn ventje links,gewoon om dat wij dit zo aanvoelen.

Valerie
2mei09

Marie
16-5-2009
 Meld misbruik16-3-2009 8:35:49

Hey!!

Ik woon in Brussel en heb ook toch altijd gehoord dat je hem links moet dragen... wij dragen hem dus ook links omdat het voor ons niet veel uitmaakte welk hand maar ik zou hem idd ook gewoon dragen waar het voor jou het beste aanvoelt.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik16-3-2009 9:42:23

Hey Cindy

Altijd grappig dat mensen blijven beweren dat het aan de kant van je hart gedragen wordt. Dat is een eigen romantische interpretatie die ze daaraan geven.
Hier in België is het puur afhankelijk van de provincie waarin je woont.
En dan nog is het geen verplichting. Wij zijn Oost-Vlamingen en daar wordt doorgaans de ring links gedragen, maar wij dragen die rechts. Niemand die daar moeilijk over doet. Iedereen doet daar zijn eigen zin mee!
Groetjes
Liesbeth

beynen
12-9-2009
 Meld misbruik16-3-2009 10:59:45

ik ben rechtshandig en kan dit gewoon beter verdragen rechts, mijn partner ook.

Denk niet dat het veel uitmaakt hoor als je je erzelf maar goed bij voelt vindt ik veel belangrijker

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...