Nu Online
Momenteel zijn er 299 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eenvoudige trouw

15-3-2009 20:38:48
Hey bruidjes-in-spe,

Zijn er nog onder jullie die alles redelijk eenvoudig houden?
Daarmee bedoel ik, gewoon een huwelijk voor de wet, daarna lekker eten en drinken met familie en vrienden en dan een dansfeest. Ik wil gewoon alles spontaan en ongedwongen, geen vaste zitplaatsen aan tafel, mensen kiezen waar en bij wie ze gaan zitten.
Ik wil ook geen echte bruidsjurk, wel een mooi kleedje want de mensen mogen wel zien dat ik de bruid ben. Het moet natuurlijk wel een onvergetelijke dag worden maar ik wil het allemaal nogal casual houden. Dit alles heeft niets met budget ofzo te maken, ik ben gewoon niet zo voor al da gedoe rond de trouw, het zal wel aan mij liggen, ben misschien niet zo romantisch aangelegd ;-)
Een aantal van mijn vriendinnen vinden dit raar, maar ik ben er zeker van dat er onder jullie nog wel een paar zijn die mijn mening delen!
Groetjes

ANNELIES
21-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 959

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik15-3-2009 22:08:46

Ik had wel een bruidsjurk, maar voor de rest was alles nogal casual.
wij hadden geen echte suite, onze zaal was een parochiezaal die vrienden van ons 's morgens zijn gaan versieren.
Eten 's middags was met naaste familie en vrienden gewoon sandwichkes zelf te beleggen.
Iedereen met eigen auto
Daarna een alternatieve viering thuis, weer met naaste familie en vrienden, daarna een glaasje en gezellig onderonsje
Dan naar de zaal, kleine receptie zonder in een echte rij handjes te schudden, gewoon rondlopen en als iemand binnenkwam begroeten.
Wij hadden een bbq, hebben wel de mensen een tafel toegewezen, omdat je anders soms veel te veel plaatsen overhoudt, maar geen plaatsen gewezen. Wel gezorgd dat er 1 of 2 extra stoelen per tafel waren om overloop aan te moedigen.
Daarna een klein dansfeestje voor wie wilde dansen.

Alles was in een losse sfeer, ook geen dresscode opgelegd (of je moest 'feestelijk met een rode toets' een echte dresscode noemen)

Onze auto was van een van onze vrienden en hij was ook de chauffeur.

Je maakt jullie dag best zoals jullie het willen. Dan heb je er het meeste plezier aan, en jullie gasten waarschijnlijk ook ;-)

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Kim
8-5-2009
 Meld misbruik16-3-2009 8:45:22

hey annelies

Ons trouwfeest zal er ook heel casual aan toe gaan. Wij trouwen maar om 18u15 voor de wet. Ervoor gaan we eerst wat foto's nemen (die men pa zal nemen), Dan komen de mensen naar men ouderlijk huis en gaan we samen naar het gemeentehuis en dan allemaal samen richting feestzaal. Maar geen suite, geen auto's, geen ceremoniemeester, ... Ik laat wel een trouwkleed maken door men collega. Wel niet in de traditionele kleuren. En wij wijzen onze gasten wel een tafel aan maar geen stoel.

groetjes kim

beynen
12-9-2009
 Meld misbruik16-3-2009 10:56:42

wij houden het ook redelijk gewoon,
ons trouwfeest vindt plaats in een schooltje (gebrek aan plaats thuis),

het vervoer is een paardenkar van iemand dat ik ken die dat graag wou doen, mijn trouwkleed heb ik evenveel betaald als ik het zou gaan huren en tenslotte is het in mijn ogen nog steeds een huwelijk

een vriend is dj dus die gaat de muziek doen, het eten is gewoon bbq : gewoon goed eten en nemen zelf wat ze willen/ geen echte bediening en 7u aan tafel gaan zitten

foto's neemt een vriendin die fotografie doet smorgends gewoon, en tijdens de dag

bij ons ook niet echt een suite,geen vaste plaatsen, iedereen doet zijn ding ben al blij dat de mensen eens allemaal gezellig samenzijn. Laat wordt het bij de meeste ook niet want zitten allemaal met diertjes

en die moeten ook eten krijgen uiteraard...

Joke
18-4-2009
 Meld misbruik16-3-2009 14:05:45

Dag Annelies

Ook wij houden het informeel: geen echte suite, wel een toffe ceremoniebus met diverse stops. Geen mis, maar een spontane viering die we zelf vormgeven, in het plaatselijke ontmoetingcentrum. Geen statige (of soms statische...) receptie, maar een ongedwongen receptie aansluitend op de viering in dezelfde zaal. Geen avondfeest met vaste plaatsen maar een uitgebreid megalekker walking dinner, met standjes, buffetten... .
Zitten, staan, dansen, rondlopen in de grote zaal, veranda's, salons...
Allemaal inderdaad niet goedkoop (integendeel... :-s); maar een enorme meerwaarde, volgens mij.

Ik voel mezelf véél beter bij zo'n concept: iedereen draagt wat hij wil (ik doe dit ook: heb een prachtig ivoren Marilyn Monroe-jurje! sexy!); iedereen doet en eet wat hij wil...
Misschien vinden mensen dit raar, maar als ze het bruidspaar een beetje kennen, en je blijft dus trouw aan je stijl en persoonlijkheid, moet iedereen dit respecteren, vind ik.

Doe dus maar volledig jouw zin!

Groeten

Joke
18 april 2009

s
1-6-2007
 Meld misbruik16-3-2009 14:44:51

Je beschrijving komt heel goed overeen met onze dag.

Wij zijn op een gewone weekdag getrouwd en daarna met beperkte kring in een gewoon restaurantje gaan eten. Doordat het restaurant uit verschillende zaaltjes bestond zaten we wel apart, maar dat wist ik vooraf niet.
Mijn kleed was geen bruidskleedje, maar een opvallende jurk uit een gewone collectie van Kaat Tilley. Dus best wel speciaal, maar niet bruidjes-achtig.

Feest was een week erna en was gewoon een wandelbuffet in een typische feestzaal, maar zonder bijhorende dingen zoals bedankingen ouders, animatie, dansfeest, geen openingsdans, geen taart, geen fotograaf...

Ik hou absoluut niet van al dat typisch gedoe en aandacht. Maar mijn man wilde wel meer dan enkel voor de wet trouwen. Zo was het voor ons ideaal.

inge
27-6-2009
 Meld misbruik17-3-2009 16:10:32

Hey Annelies! Je bent heus niet de enige hoor! Wij hebben ook geen ceremoniemeester, geen taxi's , geen suite,geen dresscode , geen fotograaf, (digitale camera's zullen er genoeg aanwezig zijn denk ik ). Ikzelf heb een creatie van Ines Raspoort, (geen trouwjurk), wel een supermooie rok , die ik nadien kan verven. Wij huwen voor de wet, dan gaan we iets drinken , een receptie (voor zakenrelaties en dergelijke) en 's avonds een feestje met 40 personen (bbq). Geen vaste zitplaatsen, geen openingsdans , geen kaartjes aan de tafels met thema's , geen bedankjes . Ik vind het allemaal niet nodig, snap je? Ik begrijp echt niet dat sommige mensen 25 000 euro aan een bruiloft willen of kunnen uitgeven. Het belangrijkste is dat je je goed voelt in wat je doet, en met de mensen die je echt graag ziet. Ik wil geen feest met mensen die ik nauwelijks ken, en dat heeft inderdaad niets met geld te maken. Ik weet zeker dat het een prachtige dag gaat worden, omdat we niks geforceerd en tegen onze zin gaan doen!
Geniet ervan!

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik18-3-2009 10:43:22

hoi
wij houden het ook eenvoudig. We trouwen om 13u, geen huwelijksvervoer, geen speciale dingen, onze kledij is zeer mooi maar geen bruidsjurk, er is geen suite. Om 14u30 geven we een receptie voor de dichte vrienden en familie. Met aansluitend een walking dinner, tot 19u. Dan sluiten we af, wij houden niet van een dansfeest. En wij vertrekken dan naar een welnesscentre.
Dat vonden we beiden erg leuk.

patsy
4-8-2012
 Meld misbruik12-6-2012 21:05:37

hallo, ik ga trouwen op 4 augustus grwoon voor de wet en daarna om 13 uur een buffet in een klein zaaltje voor familie. zonder ceremoniemeester mijn toekomstige schoonbroer vervoert ons en de foto's neemt een familielid, ik heb ook geen tradionele trouwjurk. ik hou daar niet zo van , ik hou meer van casuel, geen prinsessenfeest! het zal een prachtige dag worden;

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...